Jeg er gravid, og det var IKKE planlagt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.057 visninger
14 svar
6 synes godt om
9. januar 2021

Anonym trådstarter

Jeg er i chok og tom for følelser lige nu. Jeg har i dag fundet ud af, at jeg er gravid, og det var ikke planlagt. Det er den mest usandsynlige graviditet nogensinde, og jeg fatter det simpelthen ikke. Det er ikke vores første barn. 

For det første har min cyklus det sidste år været sygt ustabil. Jeg har faktisk lige været til læge omkring den som overvejede PCOS. Den ene måned 21 dage, den næste 46 dage. Vi har haft sex ÉN gang den her cyklus, og vi brugte kondom!! Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal sige. Jeg må indrømme, at når folk er blevet gravide trods beskyttelse, har jeg altid været skeptisk. Men her står vi så. How!?

Sagen er den, at vi egentlig ikke ville have flere. Min mand har endda haft tid til vasektomi, men fik kolde fødder, fordi han var bange for det ville gøre ondt. Det er ikke andet end sidste måned jeg overvejede, om jeg selv skulle få det gjort så. 

Men jeg vidste bare, jeg var gravid. Tidligere på ugen skulle jeg rejse mig fra sengen og fik vredet mig og fik et ordentlig smertejag, hvor jeg afbrød "av for helvede mine æggestokke", og så tænkte jeg lige bagefter "jeg mener.. Av for helvede mine ligamenter. Fuck. Jeg er gravid. Det var også det første symptom med de andre, smertejag I ligamenterne hvis jeg lige fik vredet mig forkert". Og da jeg så de sidste 2-3 dage har været så træt, at jeg var grædefærdig om eftermiddagen, og også har tudet hver dag, selvom jeg normalt næsten aldrig græder, ja så tænkte jeg, at jeg hellere måtte teste. Og stregen kunne se allerede før der var gået et minut og blev bare tydeligere og tydeligere de efterfølgende minutter.

Vores livssituation kan fint bære et barn mere. Vi er i fast job, tjener pænt, men det var jo egentlig slet ikke det her vi ville. Omvendt ved jeg I mit inderste at jeg ikke kan få en abort. Det ville føles forkert. 

Der er bare vendt op og ned på det hele, og der er en lille del af mig der er spændt, men også en del af mig der tænker fuck fuck fuck. ISÆR fordi det er uventet og usandsynligt og på ingen måde meningen. Og nu kan jeg jo ikke få corona vaccinen. Altså ville vi have et barn havde vi klart ventet til jeg var vaccineret og planlagt det så! Jeg er også overvægtig og det er ikke et vilkår jeg ønsker for graviditet..

Nå, jeg er vist i chok, og havde brug for at sige det til nogen. Fuck hvor er det vildt!!

Min cyklus længde svinger, men med udgangspunkt i sidste mens første dag og hvornår på måneden vi havde sex og jeg formentlig havde ægløsning vil jeg tro jeg er 4+ et par dage. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2021

Rockertand

Stort tillykke, du skal nok blive glad, når det uventede lige har fået lov at lejre sig.

Anmeld Citér

9. januar 2021

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Stort tillykke, du skal nok blive glad, når det uventede lige har fået lov at lejre sig.

Det tror jeg også. Min mands mormor har lige ringet til ham, fordi hun var helt forvirret. Hun var faldet i søvn og havde drømt min mands mor kom til hende og fortalte, at hun skulle være oldemor igen. Min mands mor er død... 

Anmeld Citér

9. januar 2021

Babilooo

Anonym skriver:

Det tror jeg også. Min mands mormor har lige ringet til ham, fordi hun var helt forvirret. Hun var faldet i søvn og havde drømt min mands mor kom til hende og fortalte, at hun skulle være oldemor igen. Min mands mor er død... 

Tillykke 

godt nok spooky med hensyn til oldemor 

Anmeld Citér

9. januar 2021

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Mht til det med din mand. Kan man altså se youtube videoer hvor andre mand får det gjort. Det gør ikke ondt 

Har i 1 barn eller er det nr 3? 

Anmeld Citér

9. januar 2021

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Mht til det med din mand. Kan man altså se youtube videoer hvor andre mand får det gjort. Det gør ikke ondt 

Har i 1 barn eller er det nr 3? 

Det har jeg ikke lyst til at svare på af hensyn til anonymitet 

Anmeld Citér

9. januar 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Tillykke 

godt nok spooky med hensyn til oldemor 

Tak 

Anmeld Citér

9. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Total min historie om igen! Mega Sindsygt og man bliver blæst omkuld. Ved os var det barn nummer 3, og han er 3 nu! 
tillykke til jer. Det bliver godt 

Anmeld Citér

9. januar 2021

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Total min historie om igen! Mega Sindsygt og man bliver blæst omkuld. Ved os var det barn nummer 3, og han er 3 nu! 
tillykke til jer. Det bliver godt 

Tak! Hvordan vænnede du dig til tanken? Var det tiden der gjorde det  

Vi har heldigvis stadig barnevogn, lift, babydelen til trip trap stol osv selvom vores barn for længst er vokset ud af det.. Autostol har vi solgt, men det er der da råd for! 

Anmeld Citér

10. januar 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Tak! Hvordan vænnede du dig til tanken? Var det tiden der gjorde det  

Vi har heldigvis stadig barnevogn, lift, babydelen til trip trap stol osv selvom vores barn for længst er vokset ud af det.. Autostol har vi solgt, men det er der da råd for! 

Jeg havde det mega skidt i laaaang tid. Psykisk. Fordi jeg følte mig helt færdig med at få børn! Jeg tabte mig 6 kg den første måned  

men altså gradvist - omkring 5-6 måneder henne skete der lidt. Men jeg vænnede mig nok først helt til det, da han kom. Og nu, er det jo helt naturligt! 
men abort havde ødelagt mig - det er jeg ikke i tvivl om. Så for mig, var det den rigtige beslutning. Hårdt nogle år, med søvn, baby og hvad der nu følger med sådsn en størrelse. 
men at få endnu en i sin flok er simpelthen en gave - det fattede jeg bare ikke, lige den dag jeg stod med en positiv test 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.