Problemer med udtalelsen af min datters navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.127 visninger
15 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. december 2020

Anonym trådstarter

Min familie og jeg er bosat i England, og er efterhånden godt trætte af, at ingen kan udtale vores datters navn, Mette.

Er der nogen, der har et forslag til et internationalt kælenavn, som vi kan bruge til hende i stedet? Det skal helst være noget med M. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. december 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac

Merle eller Marie

Anmeld Citér

24. december 2020

321

Anonym skriver:

Min familie og jeg er bosat i England, og er efterhånden godt trætte af, at ingen kan udtale vores datters navn, Mette.

Er der nogen, der har et forslag til et internationalt kælenavn, som vi kan bruge til hende i stedet? Det skal helst være noget med M. 

Kan Methea eller Matea bruges ? 

Anmeld Citér

24. december 2020

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Det var da trist, det er ellers et fint navn.

hvad med Maddie ?

Men Englænderne kan sagtens lære at sige Mette. 
Mette Frederiksens navn kan de sagtens sige på både amerikansk og engelsk TV.

Anmeld Citér

24. december 2020

Anonym trådstarter

merethe skriver:

Det var da trist, det er ellers et fint navn.

hvad med Maddie ?

Men Englænderne kan sagtens lære at sige Mette. 
Mette Frederiksens navn kan de sagtens sige på både amerikansk og engelsk TV.

Mon ikke de har undersøgt udtalelsen af hende navn på forhånd? Jeg kan forvisse dig om, at de ikke kan udtale det i daglig tale.

Anmeld Citér

24. december 2020

Anonym

Jeg hedder Mette og har det er et problem at det er svært at sige i udlandet. Hvis de skal udtale det ud fra stavemåden bliver det til “mi-ti” agtig. Og hvis jeg præsenter mig synes de bare jeg siger en mærkelig lyd - jeg tænker det et fordi det første e jo bliver udtalt lidt som æ og det generelt er en “blød” lyd.

Jeg har ikke noget forslag til nye navne, men vil bare lige sige at jeg forstår problematikken!

Anmeld Citér

24. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg undre over at i har valgt at kalde jeres datter Mette hvis i bor i England og ved de ikke kan udtale navnet 

ville kalde hende maddie i stedet. Det er det jeg synes er tættest på Mette 

Anmeld Citér

24. december 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Synes Mia. 

Tænker lidt sjovt med den. Sådan mamma Mia, de kan ikke udtale mit navn rigtig. Eller synes jeg det de andre skriver 

Og ellers tænker jeg Emma da Mette slutter på E 

Anmeld Citér

25. december 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har boet i England, sammen med hele 2 metter, og her var gentagelser vejen frem, og vores engelske kollegaer og venner fik det hurtigt lært. 

Men hvis i syntes det er træls, at sku blive ved med at gentage METTE, ku maddi, som de andre foreslår da være fint. Vh Stine 

Anmeld Citér

25. december 2020

fehår

Mette stammer fra Margaret/Margrethe, så måske et andet navn, der også er derfra. Meg, Maggie, Mae, Megan?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.