Mine børn på 6 7 og 9 år
Har været i beskyttet varetægt Fastsat af famile rådgiver hos mig pga mistanke om vold fra mors nye samlever de blevet afhørt og der kunne ikke rejses tiltale da bevis byrden ikke kunne løftes
skal siges mine børn trives ikke i skolen
Og har givet udtryk for at de er bange for mors nye kæreste
Der ligger underretninger fra skolen om deres adfærd ham på 6 er ustyrlig hende på 7 trækker sig ind i sig selv og er trist hende på 9 er ked af det og har ondt i maven
De boede her en mdr hvor alle de tegn forsvandt og de blev børn igen med overskud til at være i skolen
Jeg søgte bopæls pligten men naiv jeg var fik jeg efter en lang samtale med mor en ide om hun faktisk fattede hvor alvorligt denne form for opdragelse af børnene og at det ville stoppe jeg vælger så at aftale med mor at efter nytår laver vi en 7-7 ordning og jeg anullere søgen om bopæl og jeg vælger at sende børnene hjem til mor hvilket famile rådgiver også mener
Efter 4 dage kommer der en underretning fra skolen som forklare børnenes adfærd som den samme som da jeg fik dem hjem fra mor I beskyttet varetægt hvor jeg fik vendt bøtten og ungerne trives som skolen også har informeret famile rådgiver om jeg fik dem så hjem i fredags hvor der kommer en underretning fra familie retshuset som udtrykker bekymring for børenes bopæl hos mor og familie rådgiver får en opringning fra børnehus midt om hun kan tvangsfjerne børnene fra mor hvis jeg udlevere dem til mor jeg bliver så ringet op af famile rådgiver som råder mig til ikke at udlevere dem til moren den 24/12 men nægte fordi jeg er bekymret for deres trivsel hos mor og hendes nye samlever nu har jeg gogglet hele dagen for at finde den lov der giver mig ret til at tilbage holde dem men kan ikke finde noget
Famile rådgiver siger sagen ligger hos social vagten og hvis mor dukker op skal politiet ringe dertil og så bakker de ud
Fordi der er bekymring Fra
Skole
Familie rådgiver
Børnehus midt
Famile retshuset
Og sagen står på akut liste der
Men spørgsmålet hvilken paragraf giver mig lov til at nægte at udlevere dem
Helenes svar
Kære bekymrede far
Du kan læse mere her:
https://domstol.dk/alle-emner/familie-og-skilsmisse/udlevering-af-et-barn/
Derudover vil jeg gerne tilbyde dig en gratis snak - så send mig en mail på htr@forumadvokater.dk, hvis du har brug for råd/vejledning.
Mh.
Helene Treschow
Helene har stor erfaring med at rådgive og føre sager om forældremyndighed, børns bopæl og samvær. Helene rådgiver derudover i forbindelse med (overvejelser om) separation og skilsmisse, ægtefællebidrag og bodeling, samt om børnebidrag. Endvidere rådgiver Helene ugifte samlevende og (kommende) ægtepar, blandt andet om samejeoverenskomster, ægtepagter, og testamenter, herunder også børnetestamenter
Se Helenes hjemmeside: Forum Advokater
Anmeld
Citér