Barselsbesøg og Corona.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Bedsteforældre og oldeforældre ville være min grænse  

Mest fordi jeg ville være bange for at miste oldeforældrene inden de nåede at møde baby 

Vi har også tænkt på om vi skal inviterer olderne, fordi de er alle meget gamle og med skrantende helbred, men de har bare heller ikke været ret forsigtige og har ikke tager Corona særlig seriøst. Oldefar har fx kun eget et mundbind. ET! Som nu er blevet genbrugt gennem måneder! Og de Ser alle børn og børnebørn. Det kan jeg sagtens forstå de gør, men jeg ved bare ikke om jeg vil lade dem løbe en risiko med vores familie. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er nu over termin og forhåbenligt har vi vores lille nye i armene inden jul. 
Vi har egentlig for noget tid siden besluttet at det kun er bedsteforældre der skal komme på barselsbesøg og så må resten vente indtil der er mere styr på Corona. De sidste ugers udvikling i epidemien har sådan ser bare bekræftet at det nok er en smart beslutning. 
Men når vi fortæller det til folk kan jeg se de virkelig bliver skuffede. Altså vi ved jo ikke om det bliver i januar eller februar at vi føler det er trygt at inviterer oldeforældre, onkler, tanter, fætter og kusiner osv. vi har en forholdsvis stor familie! 
Det er jo ikke fordi vi ikke vil vise baby frem, men hvis vi skulle se alle dem der gerne vil se baby kommer vi jo i kontakt med lange over de 10 vi er i “bobbel” med. Vi har også været megwt forsigtige her i graviditeten og meldt fra til stort set alt den sidste måned.

Hvordan har i andre gjort ift barselsbesøg her hvor Corona er en udfordring? 

Synes i gør det helt rigtige kun at lade bedsteforældrene komme på besøg. Resten må vente. Og bliver de sure/skuffede. Så må det være deres problem.

Anmeld Citér

18. december 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Vi har også tænkt på om vi skal inviterer olderne, fordi de er alle meget gamle og med skrantende helbred, men de har bare heller ikke været ret forsigtige og har ikke tager Corona særlig seriøst. Oldefar har fx kun eget et mundbind. ET! Som nu er blevet genbrugt gennem måneder! Og de Ser alle børn og børnebørn. Det kan jeg sagtens forstå de gør, men jeg ved bare ikke om jeg vil lade dem løbe en risiko med vores familie. 

Åh så er den svær. 

Mine bedsteforældre ses også med alle oldebørn (4 stk) og alle børnebørn, men det er stort set det. 

De har holdningen de ikke vil dø uden at have set oldebørnen i et år. Men restriktioner overholder de godt nok jeg har også svært ved at se dem, fordi jeg er bange for vi giver dem noget

Anmeld Citér

18. december 2020

L-Lotte

Anonym skriver:

Kunne olierne evt komme på et kort visit hvor de spritter af og får nye mundbind på, og selvfølgelig ikke holder baby. Jeg ville personligt blive ked af det hvis se ikke nåede at møde baby.

Anmeld Citér

18. december 2020

Babilooo

Men er du bange for at olderne bliver syge eller baby..?

Der er ingen garanti for at de lever til foråret. Og personligt ville jeg da heller ikke undvære oldebørn, børnebørn osv. hvis jeg var 90. Det kaldes livskvalitet. Hvis de ikke er bange har I heller ingen forpligtelse til at “passe på dem”. 

I forhold til baby så er det meget få spædbørn der får corona og ofte meget milde forløb. Når du selv er gravid er du jo heller ikke gammel og specielt i farezonen. Det er aldrig sjovt at blive syg... men ville du andre år være specielt nervøs for en influenza og ikke vise baby til oldeforældre..? 

Jeg ville da klart vise baby til oldeforældre og bedsteforældre og søskende. 

Anmeld Citér

18. december 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Men er du bange for at olderne bliver syge eller baby..?

Der er ingen garanti for at de lever til foråret. Og personligt ville jeg da heller ikke undvære oldebørn, børnebørn osv. hvis jeg var 90. Det kaldes livskvalitet. Hvis de ikke er bange har I heller ingen forpligtelse til at “passe på dem”. 

I forhold til baby så er det meget få spædbørn der får corona og ofte meget milde forløb. Når du selv er gravid er du jo heller ikke gammel og specielt i farezonen. Det er aldrig sjovt at blive syg... men ville du andre år være specielt nervøs for en influenza og ikke vise baby til oldeforældre..? 

Jeg ville da klart vise baby til oldeforældre og bedsteforældre og søskende. 

Jeg er bange for at baby skulle blive syg. Vi har stort set ingen kontakter for tiden, så risikoen for at vi smitter nogen er stort set lig 0. 
Nej der er jo ingen garantier for noget her i livet. Og jeg kan sagtens forstå at de vælger at se børn og børnebørn! Det ville jeg virkelig også gøre hvis jeg var dem, for alternativet er jo dræbende ensomhed. Det er et valg de tager for dem selv og en risiko de vælger at løbe med deres helbred. På samme måde som vi skal taget et valg omkring hvilken risiko vi vil løbe for os og vores børn.

Jeg er lidt træt af den her sammenligning med influenza. Det er ikke influenza. Jeg er sygeplejerske og høre alt for ofte om mine kollegaer der enten selv bliver rigtig syge eller knækker af det psykiske pres det er hver dag at være bange eller måtte opgive kampen på deres patienters vegne. Corona er ikke en rar måde at skulle herfra. Jeg synes det ville være uendelig respektløst af mig at negligerer den her sygdom.

Anmeld Citér

18. december 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Jeg er bange for at baby skulle blive syg. Vi har stort set ingen kontakter for tiden, så risikoen for at vi smitter nogen er stort set lig 0. 
Nej der er jo ingen garantier for noget her i livet. Og jeg kan sagtens forstå at de vælger at se børn og børnebørn! Det ville jeg virkelig også gøre hvis jeg var dem, for alternativet er jo dræbende ensomhed. Det er et valg de tager for dem selv og en risiko de vælger at løbe med deres helbred. På samme måde som vi skal taget et valg omkring hvilken risiko vi vil løbe for os og vores børn.

Jeg er lidt træt af den her sammenligning med influenza. Det er ikke influenza. Jeg er sygeplejerske og høre alt for ofte om mine kollegaer der enten selv bliver rigtig syge eller knækker af det psykiske pres det er hver dag at være bange eller måtte opgive kampen på deres patienters vegne. Corona er ikke en rar måde at skulle herfra. Jeg synes det ville være uendelig respektløst af mig at negligerer den her sygdom.

Men det er jo ikke et spørgsmål om at negliciere den. Min pointe er, at I og jeres barn ikke er i specielt stor risiko ved at have olderne på besøg. 
Influenza er langt hårdere for de fleste børn og folk under 40. ...Derfor jeg brugte sammenligningen. Min pointe er du faktisk bør bære mere bange for influenza end corona ifht. til baby. Det er langt mere og helt usammenlignelig kritisk for bedsteforældrene og for oldeforældrene. Men igen hvis de ønsker at se børn og børnebørn er det jo deres eget ansvar og ønske om mening frem for ensomheden. 

Men gør selvfølgelig hvad du synes. Men det betyder da meget for en at blive oldeforældre pg få lov at se babyen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.