Barselsbesøg og Corona.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.976 visninger
16 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg er nu over termin og forhåbenligt har vi vores lille nye i armene inden jul. 
Vi har egentlig for noget tid siden besluttet at det kun er bedsteforældre der skal komme på barselsbesøg og så må resten vente indtil der er mere styr på Corona. De sidste ugers udvikling i epidemien har sådan ser bare bekræftet at det nok er en smart beslutning. 
Men når vi fortæller det til folk kan jeg se de virkelig bliver skuffede. Altså vi ved jo ikke om det bliver i januar eller februar at vi føler det er trygt at inviterer oldeforældre, onkler, tanter, fætter og kusiner osv. vi har en forholdsvis stor familie! 
Det er jo ikke fordi vi ikke vil vise baby frem, men hvis vi skulle se alle dem der gerne vil se baby kommer vi jo i kontakt med lange over de 10 vi er i “bobbel” med. Vi har også været megwt forsigtige her i graviditeten og meldt fra til stort set alt den sidste måned.

Hvordan har i andre gjort ift barselsbesøg her hvor Corona er en udfordring? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2020

esioul

Anonym skriver:

Jeg er nu over termin og forhåbenligt har vi vores lille nye i armene inden jul. 
Vi har egentlig for noget tid siden besluttet at det kun er bedsteforældre der skal komme på barselsbesøg og så må resten vente indtil der er mere styr på Corona. De sidste ugers udvikling i epidemien har sådan ser bare bekræftet at det nok er en smart beslutning. 
Men når vi fortæller det til folk kan jeg se de virkelig bliver skuffede. Altså vi ved jo ikke om det bliver i januar eller februar at vi føler det er trygt at inviterer oldeforældre, onkler, tanter, fætter og kusiner osv. vi har en forholdsvis stor familie! 
Det er jo ikke fordi vi ikke vil vise baby frem, men hvis vi skulle se alle dem der gerne vil se baby kommer vi jo i kontakt med lange over de 10 vi er i “bobbel” med. Vi har også været megwt forsigtige her i graviditeten og meldt fra til stort set alt den sidste måned.

Jeg ville gøre som du... Jeg ville ikke være tryg ved at have besøg af mange..

Måske ville jeg, hvis de er blevet testet lige inden, men det er jo kun et øjebliksbillede..

Anmeld Citér

18. december 2020

LSS

Jeg ville gøre som du. Jeg synes det er en rigtig god beslutning. Fornuftigt! Vi skal passe på hinanden, og babyen løber ingen steder. 

Anmeld Citér

18. december 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Gør det som du nævner. 

Brug facetime. 

Vi gjorte da det samme da rs virus rasede. Det er trist at skulle stå med en syg baby.. 

Anmeld Citér

18. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg fødte den 7. september. Det er kun dem vi ses med til dagligt, som har set hende. Min far og den side af familien, der bor i Jylland, har ikke set hende endnu. Højst sandsynligt kommer vi ikke til at ses før end der er lidt mere styr på situationen.. så måske først om mange måneder. 
så er der FaceTime og e-mail med billeder. 

Anmeld Citér

18. december 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min veninde fødte lige til den første nedlukningen. 

Hun meldte ud, at hvis vi gerne ville se baby, var vi velkommen til at komme på besøg i haven, til en kop selv medbragt kaffe/the osv. Eller en gåtur ved søen/skoven. 

Det var faktisk mega hyggeligt, og hun syntes det var dejligt, at ha nogen at dele baby med, da hun eller er alenemor, og bare kun er sig selv.

Så måske et udebesøg ku være en mulighed?

Og ja ellers syntes jeg bestemt at facetime osv er en god mulighed. Vh Stine 

Anmeld Citér

18. december 2020

Anonym trådstarter

Nå jeg er da glad for at høre at i ikke synes vores plan var totalt at overdrive. Da vi fortalte min svigermor at der nok kom til at gå lidt tid inden vi fik andre på besøg blev hun meget overrasket! “Jamen hvad med oldemor og oldefar!!?”. Men hvor skal man så trække grænsen? For de vil jo alle sammen gerne! Og vi har rigtig mange børn i vores familie, som alle sammen går i forskellige institutioner, i stort set alle familier er der enten pædagog, sygeplejerske eller SOSU. De har en KÆMPE berørings flade i det daglige, og i og med at vi har passet så godt på (meldt fra til alt socialt, holdt vores store pige hjemme fra institution den sidste uge, min mand har arbejdet hjemmefra i det omfang det var muligt), synes jeg ikke bare vi kan slippe tøjlerne, bare fordi “de jo så gerne vil se baby”.

Jeg tror vi holder os til planen og siger til familien at lige så snart vi synes det er sikkert, er de alle sammen meget velkommen!

Anmeld Citér

18. december 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg ville holde det til folk jeg så i hverdagen(e), altså jeg ser ofte. 

Anmeld Citér

18. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Nå jeg er da glad for at høre at i ikke synes vores plan var totalt at overdrive. Da vi fortalte min svigermor at der nok kom til at gå lidt tid inden vi fik andre på besøg blev hun meget overrasket! “Jamen hvad med oldemor og oldefar!!?”. Men hvor skal man så trække grænsen? For de vil jo alle sammen gerne! Og vi har rigtig mange børn i vores familie, som alle sammen går i forskellige institutioner, i stort set alle familier er der enten pædagog, sygeplejerske eller SOSU. De har en KÆMPE berørings flade i det daglige, og i og med at vi har passet så godt på (meldt fra til alt socialt, holdt vores store pige hjemme fra institution den sidste uge, min mand har arbejdet hjemmefra i det omfang det var muligt), synes jeg ikke bare vi kan slippe tøjlerne, bare fordi “de jo så gerne vil se baby”.

Jeg tror vi holder os til planen og siger til familien at lige så snart vi synes det er sikkert, er de alle sammen meget velkommen!

Is i maven og brede skuldre, støt hinanden din partner og dig. 
I ved bedst! 
husk på at I ikke kun beskytter jer selv, men også alle dem der ikke kommer! Det vil være ærgerligt hvis nogle bringer det til jer og så oldefamilien kommer og bliver smittet, eller at det bliver bragt med på arbejde osv. 

Anmeld Citér

18. december 2020

Sprit25

Bedsteforældre og oldeforældre ville være min grænse  

Mest fordi jeg ville være bange for at miste oldeforældrene inden de nåede at møde baby 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.