Fyret som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej allesammen. 
Min kæreste og jeg fandt i fredags ud af at jeg er gravid. Det er meget tidligt endnu, lige nu er jeg vist 4+6. Vi er selvfølgelig meget glade!
men sagen er den, at jeg i mandags var til jobsamtale og fik jobbet. De lagde meget vægt på at man arbejder i teams og at hvis en er væk skal alle arbejde hårdere, da det ikke er en profession hvor man kan få vikarer el lign ind. Nu er jeg virkelig meget i tvivl om hvornår jeg skal fortælle dem at jeg er gravid. Jeg er så bange for at de nemt kan fyre mig hvis jeg fortæller det indenfor prøveperioden på 3 måneder. Og jeg er også enormt bange for at de bliver sure hvis jeg ikke fortæller det i god tid. 
er der nogen som har erfaring? Er det nemt at blive fyret i en prøveperiode selvom man er gravid? Andre der har prøvet at starte i job og være gravid? Vil gerne høre alle erfaringer og råd! 

Jeg har prøvet det... Jeg ventede til eftersamtalen efter de 3 mdr prøvetid... Fandt ud af jeg var gravid da jeg havde været der 1,5 måned. De tog det så pænt jeg er der endnu  sagde bare jeg ikke ville sige noget før jeg var 12 uger henne da jeg var bange for at miste 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2020

Ideide

Ring til din fagforening. For hvis du pludselig har mange sygedage i prøveperioden kan det være en fordel at sige du er gravid, men afhænger af hvordan du er beskyttet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.