Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
åh hvor jeg kender det..
ved 8 uger måtte jeg opgive at amme vores nummer 2 fordi han ammede i 2 timer med konstant sugen og bagefter slugte han en flaske MME på 5 minutter..
min mælk har bare ikke nok til at mætte...
med min nr. 3 var det ved 6 uger at jeg godt kunne se at han ikke blev ordentlig mæt.. han spiste, brokkede sig, bed og prøvede at spise mere og til sidst brækkede han sig.. vores mistanke var at han overfyldte sig for at føle sig mæt og derfor kom det retur bagefter..
vi har givet flaske siden..
de første par uger er de vigtigste i forhold til vitaminer og antistoffer så efter det ville jeg på ingen måde føle skam over at sige at det er for meget kamp i forhold til glæde ved amningen og så trappe ud af det..
husk at trappe langsomt ned så du ikke risikerer brystbetændelse ved at der stadig løber mælk til som der ikke bliver spist..
mærk efter hvordan du selv reagerer når du skal amme.. begynder du at blive nervøs allerede ved tanken om det så du spænder og virker bange for ham? hvis du spænder for meget så kan man risikere at mælken ikke løber rigtig til ved amning det er derfor det er så supervigtigt at finde en god stilling for både dig og baby...
Anmeld
Citér