Hjælp mig!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg fødte sidste lørdag d. 28/11. Siden vi er kommet hjem fra barselsgangen har vi haft os en meget svært start med vores baby. Mit mælk løb først til i onsdags..

Ved ikke hvordan jeg skal skabe en rutine for min lille dreng.. Vi tager tingene lidt på gefylde.. Kan amme ham, han bliver træt/søvnig, vi tager ham op til at bøvse/gylpe, han laver I bleen, bleen bliver skiftet, han er pludselig rimelig vågen, så bliver han sulten igen og vi giver lidt MME (mellem 50-80 ml) og vi tager ham op til at gylpe igen og han skriger og sover ikke men lavet i bleen... Sådan går det i ring, føler jeg...

Vi har prøvet at svøbe ham ind i en Swaddler, det han ikke så vild med. Føler vi har prøvet alt, men han kan dårligt nok sove og føler sig dårligt nok mæt... Han viser hele tiden tunge og sutter på finger/hånd.. 

Han er umættelig og kan ikke finde ud af at sove. I morgen tager vi ham til kiropraktor... Er ved at blive sindssyg for tænker jeg er en dårlig mor der ikke kender sit 8 dage gammelt lille barn.. 

Hvad gør vi forkert? 

Træk vejret helt dybt ned i maven!

Dit barn er 8 dage, og der er intet der hedder rutine - det kan du begynde at tænke på om 3-4 måneder, måske. Lige nu skal din dreng spise, fylde bleen og sove, samtidigt med at han får masser af tryghed fra dig og far. 

Du gør intet forkert.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar allesammen!! Det er opmuntrende ord, som jeg prøver at tage til mig så godt som muligt..  men nu er jeg også nået dertil hvor jeg har lyst til at give op med amning, fordi det er så svært.. For det ser ud til at han er utilfreds ved brystet, vi supplerer med flaske efter hver amning.. 

Anmeld Citér

9. december 2020

TLO

søde du prøv med ammerådgiver eller spørg ammenetværk 0-2 år eller den overordnede gruppe ammenet på fb, inden du dropper amningen. Du kan evt læse på ammenet.dk.

Håber du hænger i med amningen, det er bedre for jeres babys lille mave og en hel del nemmere, når maden altid er ved hånden også når man er på tur.

Og så stemmer jeg i øvrigt i med koret. Du gør det godt. I gør det godt. Alt er fint. Ingen rutiner endnu. og kryb så i barselshi i sengen sofaen gerne uden bluse på og put med jeres lille mus <3

Anmeld Citér

9. december 2020

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Alt er helt normalt. Spædbørn er super krævende og de har ingen rytme. Nu er min nr 2 blevet 4 måneder og man kan begynde at ane en rytme. Men det hele er stadig nyt og usikkert.

Hvorfor supplerer du? Kontakt en ammerådgiver fx på hospitalet eller privat hvis du gerne vil amme. Som førstegangs er det "farligt" bare at supplere hvis du ikke ved hvad du laver, kan næsten garantere dig for at din amning kikser hvis du ikke får hjælp.

Jo mere du ammer, jo mere mælk får du. Og amning er både mad, tryghed, smertelindrende og så meget mere. Og ja det føles som om man ammer 24/7. Kig på baby. Er der afføring? Våde Bleer? Så får baby mad nok. Kontakt evt din sundhedsplejerske 

Anmeld Citér

9. december 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Tak for jeres svar allesammen!! Det er opmuntrende ord, som jeg prøver at tage til mig så godt som muligt..  men nu er jeg også nået dertil hvor jeg har lyst til at give op med amning, fordi det er så svært.. For det ser ud til at han er utilfreds ved brystet, vi supplerer med flaske efter hver amning.. 

Har du snakket med din sundhedsplejerske?

og hvorfor supplerer I med MME når mælken er løbet til ? er det sundhedsplejerskens råd?

Jeg vil minde om at moderskabet ikke ligger i mælk - sunde og raske OG glade børn er opflasket på MME. Du bestemmer helt selv om du vil det ene eller det andet. OG det er dit valg.

Amning er sundt for barnet - men hvis det ikke er sundt for mor (som I mor bruger for meget energi og bliver depresiv fordi det ikke fungerer) så er det i sidste ende heller ikke sundt for barnet. 

Anmeld Citér

9. december 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

åh hvor jeg kender det..

ved 8 uger måtte jeg opgive at amme vores nummer 2 fordi han ammede i 2 timer med konstant sugen og bagefter slugte han en flaske MME på 5 minutter..

min mælk har bare ikke nok til at mætte...

med min nr. 3 var det ved 6 uger at jeg godt kunne se at han ikke blev ordentlig mæt.. han spiste, brokkede sig, bed og prøvede at spise mere og til sidst brækkede han sig.. vores mistanke var at han overfyldte sig for at føle sig mæt og derfor kom det retur bagefter..

vi har givet flaske siden..

de første par uger er de vigtigste i forhold til vitaminer og antistoffer så efter det ville jeg på ingen måde føle skam over at sige at det er for meget kamp i forhold til glæde ved amningen og så trappe ud af det..

husk at trappe langsomt ned så du ikke risikerer brystbetændelse ved at der stadig løber mælk til som der ikke bliver spist..

mærk efter hvordan du selv reagerer når du skal amme.. begynder du at blive nervøs allerede ved tanken om det så du spænder og virker bange for ham? hvis du spænder for meget så kan man risikere at mælken ikke løber rigtig til ved amning det er derfor det er så supervigtigt at finde en god stilling for både dig og baby...

Anmeld Citér

10. december 2020

ønskebørn74

Jeg fødte sidste lørdag d. 28/11. Siden vi er kommet hjem fra barselsgangen har vi haft os en meget svært start med vores baby. Mit mælk løb først til i onsdags..

Ved ikke hvordan jeg skal skabe en rutine for min lille dreng.. Vi tager tingene lidt på gefylde.. Kan amme ham, han bliver træt/søvnig, vi tager ham op til at bøvse/gylpe, han laver I bleen, bleen bliver skiftet, han er pludselig rimelig vågen, så bliver han sulten igen og vi giver lidt MME (mellem 50-80 ml) og vi tager ham op til at gylpe igen og han skriger og sover ikke men lavet i bleen... Sådan går det i ring, føler jeg...

Vi har prøvet at svøbe ham ind i en Swaddler, det han ikke så vild med. Føler vi har prøvet alt, men han kan dårligt nok sove og føler sig dårligt nok mæt... Han viser hele tiden tunge og sutter på finger/hånd.. 

Han er umættelig og kan ikke finde ud af at sove. I morgen tager vi ham til kiropraktor... Er ved at blive sindssyg for tænker jeg er en dårlig mor der ikke kender sit 8 dage gammelt lille barn.. 

Hvad gør vi forkert? 

Det lyder måske som at han har reflux med adfæren han har og meget gylp. Ring til din sundhedsplejerske og tal med hende. Eller tag fat i lægen. Så får i hjælp. Krammer..

Anmeld Citér

10. december 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Som de andre skriver, det lyder helt normalt. Både at være usikker og have en baby, der spiser, sover, skider

Overvej at lade baby sove på dig. Måske giver trygheden en længere og bedre lur. Enten ved at du sætter dig godt i sofaen med baby på maven (så kan du slappe af med en film eller bog) eller i vikle/bæresele. Mange små babyer sover ikke særlig godt uden mor. At sove lidt oprejst kan også hjælpe, hvis han gylper meget. Evt. Hæv hovedgærdet lidt og se om der hjælper. Sammenlign der lidt med sure opstød, hvis du havde det, da du var gravid

Ved mig hjalp det at tænke, at ved to mdr så bliver alting lettere i forhold til amning. Det bliver selvfølgelig lettere før, men for de fleste spiser baby i løbet af kort tid ved ca 2 mdr. Indtil da er det normalt at amning tager en time eller to, fordi hygge er en del af det (og kan være det længe, men de bliver generelt hurtigere og verden bliver mere spændende)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.