Hjælp mig!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.162 visninger
17 svar
26 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg fødte sidste lørdag d. 28/11. Siden vi er kommet hjem fra barselsgangen har vi haft os en meget svært start med vores baby. Mit mælk løb først til i onsdags..

Ved ikke hvordan jeg skal skabe en rutine for min lille dreng.. Vi tager tingene lidt på gefylde.. Kan amme ham, han bliver træt/søvnig, vi tager ham op til at bøvse/gylpe, han laver I bleen, bleen bliver skiftet, han er pludselig rimelig vågen, så bliver han sulten igen og vi giver lidt MME (mellem 50-80 ml) og vi tager ham op til at gylpe igen og han skriger og sover ikke men lavet i bleen... Sådan går det i ring, føler jeg...

Vi har prøvet at svøbe ham ind i en Swaddler, det han ikke så vild med. Føler vi har prøvet alt, men han kan dårligt nok sove og føler sig dårligt nok mæt... Han viser hele tiden tunge og sutter på finger/hånd.. 

Han er umættelig og kan ikke finde ud af at sove. I morgen tager vi ham til kiropraktor... Er ved at blive sindssyg for tænker jeg er en dårlig mor der ikke kender sit 8 dage gammelt lille barn.. 

Hvad gør vi forkert? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ik noget! Tænker at så længe han får mad, friske bleer, opmærksomhed osv når han er vågen, så gør i det rigtige. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg fødte sidste lørdag d. 28/11. Siden vi er kommet hjem fra barselsgangen har vi haft os en meget svært start med vores baby. Mit mælk løb først til i onsdags..

Ved ikke hvordan jeg skal skabe en rutine for min lille dreng.. Vi tager tingene lidt på gefylde.. Kan amme ham, han bliver træt/søvnig, vi tager ham op til at bøvse/gylpe, han laver I bleen, bleen bliver skiftet, han er pludselig rimelig vågen, så bliver han sulten igen og vi giver lidt MME (mellem 50-80 ml) og vi tager ham op til at gylpe igen og han skriger og sover ikke men lavet i bleen... Sådan går det i ring, føler jeg...

Vi har prøvet at svøbe ham ind i en Swaddler, det han ikke så vild med. Føler vi har prøvet alt, men han kan dårligt nok sove og føler sig dårligt nok mæt... Han viser hele tiden tunge og sutter på finger/hånd.. 

Han er umættelig og kan ikke finde ud af at sove. I morgen tager vi ham til kiropraktor... Er ved at blive sindssyg for tænker jeg er en dårlig mor der ikke kender sit 8 dage gammelt lille barn.. 

Hvad gør vi forkert? 

I siger han hele tiden er sulten. Spiser han op af mme hver gang? 

jeg fik at vide at sp da jeg gik på flaske. At jeg skulle lave mere end han egentlig kunne spise. Dvd. Hvis han tømte flasken så skulle jeg lave noget mere. Der skulle være noget tilbage, på den måde var man sikker på at baby var rigtig mæt.  

min dreng sov KUN på min mave de første 5-6 mdr. Kunne ikke få ham til at sove selv uanset hvad jeg prøvede og følte mig virkelig også som en dårlig mor. Men det lærte jeg hurtigt at det var jeg slet ikke. Og det er du bestemt heller ikke.  

babyer er forskellige. Så hvad du gør “forkert” er der ingen der kan svare på. For der er ikke nogen “rigtig” eller “forkert” måde. Men kan fortælle hvad der virkede hos mig. 

en slyngevugge. Så snart han kom over i den da han kom over i den. Så sov han på 5 minutter og var lige til at rykke over i sengen. Den brugte han til han var 2 år

Anmeld Citér

7. december 2020

Anonym

Kæmpe kram!

Du gør ikke noget forkert. Det er pisse hårdt at få en baby og man har nok en forventning om at så længe sådan en lille en får lov at spise, sove og have en ren ble, så skal det nok gå alt sammen. Hvad man ikke er klar over er at det tager noget tid at lære sit barn at kende og forstå dets signaler. Og det er sindsyg hårdt at føle sig utilstrækkelig, men det bliver nemmere! 
Hvad siger jeres sundhedsplejerske? For jeg tænker måske i har brug for lidt guidning ift amning og flaske osv. når du oplevet at han hele tiden er sulten. 
Men jeg synes ikke det lyder unormalt det i oplever. Vores datter blev ammet hele tiden! Altså jeg tror jeg ammede 12 timer i døgnet de første måneder. Både fordi hun selvfølgelig skulle have mad, men også fordi det var den eneste måde hun ville sove. Så snart jeg fjernede brystet vågnede hun, så det handlede om tryghed lige så meget som det handlede om mad.

Jeg synes du skal ringe til din sundhedsplejerske og høre om hun vil komme på besøg og se om hun har nogle gode råd til jer, men ellers synes jeg det lyder som om i gør hvad i kan.

Anmeld Citér

7. december 2020

Mullemee

Anonym skriver:

Hvad gør vi forkert? 

Åh, hvor kan jeg godt huske den der usikkerhed. Den havde jeg også vildt meget med mit første barn, Stol på dine instinkter. Og jeg mener det, stol på dig selv. Træk vejret dybt og tag tingene oppe fra og ned.

Hvis han gerne vil bruge dit bryst til at sutte, men egentlig ikke er sulten, kan I evt. prøve med en sut? Det virkede for os, men jeg ved også godt, at ikke alle børn vil tage sut. Men det er et forsøg værd.

Spørg om hjælp alle de steder du kan. Hvis der er nogle i din omgangskreds, som lige har fået en baby, så spørg dem, hvad de gjorde. Brug din mødregruppe - også selv om I måske kun må mødes virtuelt. Hvis I har råd, så book en ammerådgiver. Det er alle pengene værd. Få ekstra besøg af sundhedsplejersken. Men igen, stol på dig selv. Lyt til dig selv og din mavefornemmelse for, om der kan være noget galt. Og husk, det bliver nemmere. 

Anmeld Citér

7. december 2020

Anonym

Orh sikke noget. 

Her lå begge mine og suttede. De havde et meget stort sutte behov.nr 1 ville tage sut da han var 2 uger. Nr 2 gik der 1.5 måned hvor hun helst ville lægge med en pat i munden. Ville kun sove ved os m.m.

Ikke pga sult men de sagde det var det sutte behov. Der var kun ro når det blev stillet. 

Anmeld Citér

7. december 2020

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Hvad gør vi forkert? 

Kære søde nye mor

Træk vejret. Det er fuldkommen normalt og forventeligt, at det hele roder rundt den første lange tid. Rutiner og rytmer er en by i Rusland de næste mange måneder for de fleste - det er fuldkommen normalt. Baby har ingen rytme, krav eller dårlige vaner den næste lange tid - der er kun behov, og dem kan du trygt forsøge at efterkomme så godt som muligt ved hjælp af din mavefornemmelse.

Alt er en fase! En lille ny aner knapt at han er kommet ud i verden endnu. Am når han efterspørger, smid ham i en vikle eller bær ham i favnen så længe han orker. Du gør ikke noget forkert - og alverdens kiropraktorer eller andre professionelle kan ikke afhjælpe helt almindeligt “babybøvl”. Lige om lidt har i fundet takten og så går det hele igen. Indtil næste gang en ukendt ting dukker op... og så lærer I også at tackle det. Tid og ro... og accept. Du gør det sikkert så godt du overhovedet kan 

Anmeld Citér

7. december 2020

Kir

Enig med de andre! Min er 7 uger gammel, og her er stadig ikke nogen fast rutine... Nogen dage spiser han hver 2-3 time, andre hver time. Min jordemoder sagde at man skal forvente at det tager mindst 14 dage og op til en måned før amningen rigtig kommer op at køre. Og at man burde lave "ammehule" i soveværelset i hvert fald de første 14 dage hvor man bare ammer, ligger hud mod hud (super vigtigt for mælkeproduktionen) og sover. Men synes bestemt du skal kontakte sundhedsplejersken og få hjælp med amning hvis du føler dig usikker og at det ikke går. 

Og så vil jeg lige sige at min mælk også løb til onsdag og jeg fødte om lørdagen. Jeg fik at vide at det er normalt der kan gå op til en uge før mælken løber til. I starten pumpende jeg ud efter hver amning for at stimulere mælkeproduktionen, men der gik ikke lang tid efter mælken løb til før jeg stoppede med det. 

Anmeld Citér

8. december 2020

lineog4

Anonym skriver:

Hvad gør vi forkert? 

I gør ikke andet forkert and ar være usikre førstegangsforældre, og selv det er ikke forkert for der har vi alle sammen været 

Jeg troede en baby sov det meste af tiden, jeg troede man lagde baby i barnevognen og så sov hun, jeg troede de var født med en rytme og at jeg da snildt kunne sidde og skrive mit speciale mens baby sov eller pludrede ved siden af, ja troede endda jeg kunne tage i operaen når baby var 5 uger gammel. Jeg skulle blive klogere 

Du skal smide alle babyblade ud og gøre det du tænker lige nu og her. Glem alt om rytme, og når der endelig er en så forvent den brydes igen. 

Snak med sundhedsplejerske, så hun også kan berolige dig med, at det er helt normalt. 

Husk at baby har en refleks til at sutte, der kom noget forbi min mund jeg sutter- det betyder ikke baby er sulten. Du kan eventuelt forsøge med en sut, for den lille mave skal også have tid til at fordøje maden. Du kan også som jeg endte med bare knappe baby på brysterne døgnet rundt og lade ham sove der. Jeg troede det var løgn, når bogen sagde en baby kunne die 14 timer i døgnet, men det var ikke løgn min datter var de første par måneder af sit liv tørt set knapper på brystet 14 timer i døgnet. 

Så ro ro ro ro ro, og en snak med sundhedsplejerske, for tager han ikke på som han skal, så er det en anden snak. 

Anmeld Citér

8. december 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Man kan ikke forvente nogen rutine når de er så små og ja de laver i bleen super mange gange. 
der skal også ammes ret ofte og det er også på den måde dit barn øger mælkeproduktionen. 
min mælk løb først til på 10. Dagen. 
Derudover sov Mine Børn på min mave de

førsre 3-4 måneder. Jeg købte en koala vikle så jeg kunne have hænderne fri og baby stadig kunne ligge tæt på mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.