Jeg kommer også nogle gange til at flippe lidt for skråt, råbe alt for højt når børnene presser mig. Når intet af det jeg gør hjælper på noget som helst, og når det eneste de vil have er det, der ikke kan lade sig gøre. 
Og så sidder jeg også der bagefter og tænker, at jeg er elendig, for jeg ved jo godt, at det er forkert. Jeg er oven i købet lærer og har enorm meget overskud til at konflikthåndtere på mit job. Herhjemme er jeg åbenbart en tikkende bombe (nogle dage).
Men så siger jeg undskyld til mine børn, og siger, at det var ikke ok, at jeg blev så vred. Og så tænker jeg på, at det måske også er ok at man ser, at voksne er hele mennesker, som også indeholder negative følelser. Så børnene også har noget at spejle sine egne aggressive og meget lidt konstruktive følelser i. For hallo - mine unger har da også arvet mit temperament.
Vi er jo hele mennesker og vrede er en følelse, som også er ok at have. Og selvfølgelig er det da en dårlig måde at håndtere den på at råbe af sit stakkels lille barn. Men fordelen er, at når barnet oplever selv at blive så flintrende arrig, så ved det, at det kan mor også blive, og hun siger undskyld bagefter, og det kan jeg også gøre, og så forstår vi alle, at det var bare fordi jeg var så arrig lige der, men vi elsker jo stadig hinanden...
Jeg siger ikke, at man ikke skal forsøge at undgå at råbe af sine børn. Men vi, der ikke altid er så polerede - og det er måske endda de fleste af os - får jo ikke noget ud af at slå os selv i knolden over det.
Og så tænker jeg, at det måske kan handle lidt om at være lillebror og være lidt frustreret over ikke at kunne være med hvor de store er, og måske har han brug for lidt ekstra opmærksomhed, noget hvor han kan føle sig stor og dygtig. Alenetid synes jeg er en god ide, og så at rette kikkerten mod det, der fungerer - rose og anerkende ham for ALT det positive, for det vi kigger på, vokser