Endnu en om sygmelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2020

Anonym trådstarter

MEF skriver:

Hvis det var mig ville jeg tage en samtale med min arbejdsgiver om hvordan vi klarede det. Hvis du har brug for at vide hvordan du helt juridisk står, så synes jeg du skal gribe fat i din fagforening. 
Men slå nu lige kold vand i blodet. Første skridt er at finde ud af hvad der er galt. Og hvis det der er “galt” er at du er gravid, så har jeg svært ved at forestille mig at din læge ikke vil gøre hans arbejde. 

Jeg snakket med en læge og han gav mig en henvisning til en fysioterapeut, han sagde måske i fremtiden kan vi ende ud i en deltids erklæring. 
intet andet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Så man kan i realiteten godt blive fyret ? 

Ja, det kan man i sidste ende godt.

Anmeld Citér

25. november 2020

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Ja, arbejdsgiver kan som udgangspunkt sagligt opsige en medarbejder, hvis vedkommende ikke kan dokumentere sygemelding ved lægeerklæring. Faktisk kan man bortvises, da det kan betragtes som ulovlig udeblivelse. 

Jeg vil dog altid anbefale kontakt til fagforening, da der kan være konkrete omstændigheder, der tilsiger andet. 

Anmeld Citér

25. november 2020

Baby.mamma

Anonym skriver:

Hvad gør man så hvis ens arbejde har bedt om det ? 

Håber at lægen er samarbejdsvillig, og kan se, at det er nødvendigt. Ellers er du nødt til at gå på arbejde, og hvis du udebliver, så har arbejdet ret til at fyre dig. 

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Håber at lægen er samarbejdsvillig, og kan se, at det er nødvendigt. Ellers er du nødt til at gå på arbejde, og hvis du udebliver, så har arbejdet ret til at fyre dig. 

Så hvis de Beder og lægeerklæring så kan jeg sige 

, jeg kommer på arbejde også behøver de den ikke ? 

Anmeld Citér

25. november 2020

Baby.mamma

Anonym skriver:

Så hvis de Beder og lægeerklæring så kan jeg sige 

, jeg kommer på arbejde også behøver de den ikke ? 

Ja det tænker jeg. Med mindre de vil bede om lægeerklæring på den tid, du allerede har været væk. For så har du været væk uden at kunne "bevise" hvorfor. Men hvis du vil sygemeldes fremadrettet og du ikke kan få en erklæring, så ja, så kan du vel godt skynde dig tilbage på job uden en fyring. De må heller ikke fyre dig uden ordentlig grund, så hvis du arbejder, har de ikke noget på dig. 

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym trådstarter

Baby.mamma skriver:

Ja det tænker jeg. Med mindre de vil bede om lægeerklæring på den tid, du allerede har været væk. For så har du været væk uden at kunne "bevise" hvorfor. Men hvis du vil sygemeldes fremadrettet og du ikke kan få en erklæring, så ja, så kan du vel godt skynde dig tilbage på job uden en fyring. De må heller ikke fyre dig uden ordentlig grund, så hvis du arbejder, har de ikke noget på dig. 

Jeg skal til fys næste uge også må jeg tag den derfra, håber der Kan gøres noget, kan ikke gå med slemme smerter resten af tiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.