Hej.
Har været til et forældremøde i børnehaven i sidste uge, og er ærlig talt ret skuffet. Han startede i Augusts i førskole, og kort efter opstart bad kommunen om en udtalelse, da mig og hans far skulle i familieretshuset. Efter vi havde været der, bad de om en ny, da den var mangelfuld og fyldte to linjer. Hvilket er helt fair.
til forældremødet fortæller de om at han er meget stædig, og rigtig gerne vil forhandle - det oplever jeg dog også slev har hjemme, en ekstrem stædighed. Men hans han har problemer med tilknytningen til venskaber. Han gide kun at lege med 1 ( hans bedste ven der ovre, som også er min bedste venindes søn, så de har altid kendt hinanden)
Hvis han har en dag hvor han ikke vil lege med min, har han lidt svært ved at håndtere det, så enten står han og venter, leger slet ikke eller ender med at drille ham, fordi han bare kun vil ham. Han vil ikke de andre børn særligt meget ( oplever selv det er blevet lidt bedre).
Jeg har selv altid lagt mærke til, at det har været 1 af gangen han ville. Og det kom rigtig meget til udtryk lidt før sommerferien, da hans tidligere bedste ven, fandt en ny bedste ven, da blev han mut ved afleveringer og der gik alligevel noget tid anden han selv fandt andre at lege med. Det snakkede jeg flere gange med pædagogen fra sen tidligere stue om, men hun sagde altid han var god til at lege med andre, men det er jo bare ikke sådan det er. Det er også det hun skrev i den udtalelse, som sp blev lver om og lavet sf den nye stue han er på.
jeg har indkaldt til møde i børnehaven, men hvad kan jeg gøre, for at han måske kan åbne lidt op overfor de andre børn? Lige nu er chancen ikke så stor for At han kommer i skole til sommer pga dette, men det er nu ikke sp vigtigt for mig om han er skoleklar, men Keg vil gerne hjælpe jam i fisse situationer, og jeg aner virkeligt ikke hvad der kn være grundlag til Jans problemer med tilknytningen til vennerne?