Hej.
Jeg er ny herinde og lidt rundt på gulvet over hvor jeg skulle oprette et opslag, nu blev det her, håber det er OK.
Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn på 10 og 11 år, vi har to hunde og en kat. Vi har begge jobs, min mand inde af KBH til og jeg selv mere lokalt. Børnene går på en lille skole der har til og med 6. klasse. Vi bor ikke langt fra byen hvor de så skal flytte skole til når de starter i 7. klasse.
Vi bor i en lille landsby (ikke der hvor skolen ligger), hvor der er ikke er noget andet end huse, ej heller kammerater eller veninder. Altså skal børnene køres til alt.
Personligt er jeg blevet ked af at bo i vores hus, det er stort og gammelt og vi er ikke gør det selv typerne. Specielt vores køkken trænger til at blive jævnet med jorden, der ud over bør vinduer skiftes og der skal laves ny varmekilde, da vi har oliefyr, som ikke virker optimalt. Jeg er ked og træt af at ungerne ikke selv har muligheden for at kører til venner og veninder, når weekenden melder sig, så det er også en grund til at jeg gerne vil flytte.
Tanken var at flytte til byen hvor skolen er, men det har min mand meldt ud at han ikke har interesse i og børnene skal jo skifte skole om nogle år.
Manden har så meldt ud at han vil til en specifik by tættere på KBH af den simple grund at han er glad for byen og den vil give børnene flere muligheder når de engang skal videreuddannes.
Som sådan er jeg ikke afvisende overfor at flytte til byen, for kan godt se mulighederne uddannelsesmæssigt, men jeg kan ikke finde ud af om det så er nu vi skal gøre det og rive børnene ud af den hverdag de kender, hive dem væk fra det netværk vi har af venner og veninder, fritidsaktiviteter og starte forfra et nye sted....eller om det er bedre at lade dem afslutte folkeskolen her hvor vi kender det hele og finde et hus der hvor de skal have de sidste år af folkeskolen.
Vores datter er en sensitiv pige og har vist en form for angst, hun lukker i alt fald helt ned, hvis hun er nye steder med nye mennesker, hvor hun skal gøre noget uden min tilstedeværelse eller hvis hun skal f.eks. til skole/hjem samtale, hvor vi jo ellers er der.
Sønnike er som udgangspunkt meget udadvendt, men har svært ved at styre sine følelser sommetider, han har en stor retfærdighedssans og hvis den overskrides, så kan han eksploderer.
Vi har endelig fundet frem til fritidsaktiviteter som børnene trives med, det har været lidt svært.
Beklager at det er lidt rodet....spørg endelig og kom gerne med egne synspunkter og erfaringer.