Hvilken uddannelse skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvor arbejder du så henne nu? Hvad er dine arbejdsopgaver?

Og hvad tjener du om måneden? 

Jeg arbejder i en privat konsulentvirksomhed. 

Jeg har mange forskelligartede opgaver: både rutineopgaver som skal løses dagligt så som modtagelse af post samt indscanning af det osv. 

Men der er også telefonsamtaler med kunder og samarbejdspartnere, optimering af arbejdsgange, kvalitetssikring osv. Mine dage er ret forskellige. Jeg har valgt at være i en virksomhed uden fysisk kundekontakt, så mit arbejde foregår primært fra en computer.

Jeg var på skoleperiode med andre som var i Hr-afdelinger - de arbejdede jo så med bl.a. medarbejdertrivsel og ansættelsesforhold osv. 

Derudover var der nogle som arbejdede i en salgsvirksomhed. Her var kundepleje samt at køre ud til kunder en stor del af jobbet.

Man kan også arbejde i ex borgerservice i en kommune.

Jeg synes virkelig den er alsidig denne uddannelse.

Jeg får knap 30000 i det private.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er uddannet social og sundhedsassistent men jeg vil gerne tage en ny uddannelse. 

Sygeplejerskeudd. Er oplagt, da jeg elsker sygeplejefaget men jeg ved ikke om jeg har lyst til at bruge 3 år og ende ud med lige så dårlige arbejdsvilkår som jeg har nu.

Når jeg er færdig med at læse kunne jeg godt tænke mig at have et job, hvor nedslidning ikke nødvendigvis er en del af pakken. Samt alt for skæve arbtider/weekender. 

Jeg leger med tanken om at søge ind som social rådgiver, men jeg ved ikke om det bliver for jura tungt for mig?

Hvad er i uddannet som og hvilke stillinger har i? Jeg har brug for inspiration. 

Jeg er i gang med at uddanne mig til skolelærer.  

Anmeld Citér

18. november 2020

Bettybom

Profilbillede for Bettybom

Jeg er i gang med lægesekretær uddannelsen - så den vil jeg slå et slag for. De næste 2 år, er den stadig på den gamle ordning. Så hvis man søger med starte 21 eller 22 kan man stadig nå, at komme med på den gamle ordning = praktisk lære, elevløn og færdig på 2 år. 

Anmeld Citér

18. november 2020

Anonym trådstarter

Bettybom skriver:

Jeg er i gang med lægesekretær uddannelsen - så den vil jeg slå et slag for. De næste 2 år, er den stadig på den gamle ordning. Så hvis man søger med starte 21 eller 22 kan man stadig nå, at komme med på den gamle ordning = praktisk lære, elevløn og færdig på 2 år. 

Jeg troede faktisk at den var lavet om fra nu. Jeg tror jeg vil undersøge lægesekretær og de øvrige kontor udd. Og mine muligheder.

Tak 

Anmeld Citér

18. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er uddannet social og sundhedsassistent men jeg vil gerne tage en ny uddannelse. 

Sygeplejerskeudd. Er oplagt, da jeg elsker sygeplejefaget men jeg ved ikke om jeg har lyst til at bruge 3 år og ende ud med lige så dårlige arbejdsvilkår som jeg har nu.

Når jeg er færdig med at læse kunne jeg godt tænke mig at have et job, hvor nedslidning ikke nødvendigvis er en del af pakken. Samt alt for skæve arbtider/weekender. 

Jeg leger med tanken om at søge ind som social rådgiver, men jeg ved ikke om det bliver for jura tungt for mig?

Hvad er i uddannet som og hvilke stillinger har i? Jeg har brug for inspiration. 

Jeg er uddannet Mediegrafiker (2005) og har siden da valgt at tage en kontoruddannelse med specialet administration (2018), som voksenelev. Derudover har jeg noget regnskab og projektledelse i rygsækken også.

Jeg sidder i en større privat virksomhed som projektassistent og bruger begge uddannelser i det daglige.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.