Hvilken uddannelse skal jeg vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg er uddannet social og sundhedsassistent men jeg vil gerne tage en ny uddannelse. 

Sygeplejerskeudd. Er oplagt, da jeg elsker sygeplejefaget men jeg ved ikke om jeg har lyst til at bruge 3 år og ende ud med lige så dårlige arbejdsvilkår som jeg har nu.

Når jeg er færdig med at læse kunne jeg godt tænke mig at have et job, hvor nedslidning ikke nødvendigvis er en del af pakken. Samt alt for skæve arbtider/weekender. 

Jeg leger med tanken om at søge ind som social rådgiver, men jeg ved ikke om det bliver for jura tungt for mig?

Hvad er i uddannet som og hvilke stillinger har i? Jeg har brug for inspiration. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2020

Anonym

Jeg er uddannet socialrådgiver... juraen skal nok komme, det kan være svært i starten men det er en læringsproces....en spændende en.

Du skal bare være obs på en stigende arbejdsløshed blandt socialrådgivere...og det kræver en god psyke, for det ER stressende, ben hårdt men også fedt

Anmeld Citér

16. november 2020

Anonym

Uddannet pædagog og arbejder i særlig dagtilbud for børn med sjældne diagnoser/syndromer/autisme/tidlig skadet. 

Har før arbejdet med senhjerneskadede/udviklingshæmmede, men søgte videre da jeg ville være fri for arbejde aften/weekend/helligdage. 

Anmeld Citér

16. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er uddannet social og sundhedsassistent men jeg vil gerne tage en ny uddannelse. 

Sygeplejerskeudd. Er oplagt, da jeg elsker sygeplejefaget men jeg ved ikke om jeg har lyst til at bruge 3 år og ende ud med lige så dårlige arbejdsvilkår som jeg har nu.

Når jeg er færdig med at læse kunne jeg godt tænke mig at have et job, hvor nedslidning ikke nødvendigvis er en del af pakken. Samt alt for skæve arbtider/weekender. 

Jeg leger med tanken om at søge ind som social rådgiver, men jeg ved ikke om det bliver for jura tungt for mig?

Hvad er i uddannet som og hvilke stillinger har i? Jeg har brug for inspiration. 

Hvad med en lederuddannelse eller opkvalificering? 
Nu har jeg ikke undersøgt det konkret endnu, men det er min egen plan inden for en overskuelig fremtid. 
Jeg vil overhovedet ikke sygeplejeudd. Men kan godt se mig selv som leder med praktisk erfaring i rygsækken. 

Anmeld Citér

16. november 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad med en lederuddannelse eller opkvalificering? 
Nu har jeg ikke undersøgt det konkret endnu, men det er min egen plan inden for en overskuelig fremtid. 
Jeg vil overhovedet ikke sygeplejeudd. Men kan godt se mig selv som leder med praktisk erfaring i rygsækken. 

Det kunne jeg også godt tænke mig men jeg tror det er meget få steder som efterhånden vil ansætte assistenter i lederstillinger? Og selvom jeg har 7-8 års erfaring som assistent, er jeg stadig ung(under 30) og derved tænker jeg mine chancer for sådan en slags stilling bliver endnu sværere.

Jeg har forskellige kurser og vejleder funktion, men en egentlig opkvalificering med fx akademi uddannelse ser jeg lidt som ligegyldigt, da min opfattelse er at de fleste ikke ved hvad man kan bruge det til som ass? Inkl. Jeg selv. 

Anmeld Citér

16. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det kunne jeg også godt tænke mig men jeg tror det er meget få steder som efterhånden vil ansætte assistenter i lederstillinger? Og selvom jeg har 7-8 års erfaring som assistent, er jeg stadig ung(under 30) og derved tænker jeg mine chancer for sådan en slags stilling bliver endnu sværere.

Jeg har forskellige kurser og vejleder funktion, men en egentlig opkvalificering med fx akademi uddannelse ser jeg lidt som ligegyldigt, da min opfattelse er at de fleste ikke ved hvad man kan bruge det til som ass? Inkl. Jeg selv. 

Tja, altså vi har en på min arbejdsplads der er udd ernæringsassistent. Ansat som afd leder på et plejehjem. Så mon ikke det nok skal gå. 
Hvad med at snakke med en udd. vejleder? 

Anmeld Citér

16. november 2020

Naha

Profilbillede for Naha

Jeg arbejder som haft ufaglært i hjemmeplejen, jeg syntes det er et dejligt job, men jeg vil gerne et arbejde hvor jeg får bedre vilkår og med i løn

Derfor er jeg gået efter en uddannelse som henvender sig til det private erhver. Først tænkte jeg bankrådgiver, de har nemlig fri lørdag og søndag og helligdage. 

Nu er jeg ved at afslutte 2 semester på finansøkonom uddannelsen og har fundet ud af at jeg skal være ejendomsmægler, så pyt jeg skal arbejde 1-2 weekender om måneden, det er det jeg gerne vil. 

Anmeld Citér

17. november 2020

Nomnom

Profilbillede for Nomnom

Jeg er uddannet folkeskolelærer. Da jeg uddannede mig til det, solgte uddannelsen sig på, at man kunne bruge en læreruddannelse til meget - bl.a ansættelse i hr-afdelinger og mere administrative opgaver. For to år siden, da jeg så var max stresset og bare skulle væk fra det fag, var virkeligheden en anden. Jeg kunne simpelthen ikke få foden indenfor nogen steder.

Jeg valgte derfor den nok letteste løsning- at søge som voksen kontorelev med speciale i administration. 

Den bedste beslutning i mit liv og for min familie!

Så nu sidder jeg på kontor, har fleksible arbejdstider, kan arbejde hjemmefra, kan komme og gå som det passer mig. Som voksenelev får du en højere elevløn (svare ca. til en dagpengesats) 

Anmeld Citér

17. november 2020

Anonym trådstarter

Nomnom skriver:

Jeg er uddannet folkeskolelærer. Da jeg uddannede mig til det, solgte uddannelsen sig på, at man kunne bruge en læreruddannelse til meget - bl.a ansættelse i hr-afdelinger og mere administrative opgaver. For to år siden, da jeg så var max stresset og bare skulle væk fra det fag, var virkeligheden en anden. Jeg kunne simpelthen ikke få foden indenfor nogen steder.

Jeg valgte derfor den nok letteste løsning- at søge som voksen kontorelev med speciale i administration. 

Den bedste beslutning i mit liv og for min familie!

Så nu sidder jeg på kontor, har fleksible arbejdstider, kan arbejde hjemmefra, kan komme og gå som det passer mig. Som voksenelev får du en højere elevløn (svare ca. til en dagpengesats) 

Hvor arbejder du så henne nu? Hvad er dine arbejdsopgaver?

Og hvad tjener du om måneden? 

Anmeld Citér

17. november 2020

Anonym

Jeg læser til bygningskonstruktør og håber på at lande et job som byggeleder på den anden side. Og senere tror jeg det kunne være fedt at blive konsulent med speciale i optimering af planlægning og styring i byggeriet.

Men det er jo i en heeeeelt anden boldgade  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.