Jobafklaringsforløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2020

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Man skal stå til rådighed og der kan som udgangspunkt sættes tilbud i gang fra dag til dag. Jeg arbejder som socialrådgiver i en kommune, dog med borgere på kontanthjælp. Hvis en borger har sit barn hjemme, vil der blive truffet afgørelse om manglende rådighed. I vores kommune får vi direkte besked fra pladsanvisningen hvis en borger der får ydelse ikke har skrevet sit barn op til pasning. 

Anmeld Citér

14. november 2020

Maricella

Profilbillede for Maricella
havudsigt skriver:

Man skal stå til rådighed og der kan som udgangspunkt sættes tilbud i gang fra dag til dag. Jeg arbejder som socialrådgiver i en kommune, dog med borgere på kontanthjælp. Hvis en borger har sit barn hjemme, vil der blive truffet afgørelse om manglende rådighed. I vores kommune får vi direkte besked fra pladsanvisningen hvis en borger der får ydelse ikke har skrevet sit barn op til pasning. 

Skal der ikke træffes individuel afgørelse? Der findes jo mange andre muligheder for pasning end kommunens tilbud..

Anmeld Citér

14. november 2020

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jo, der er selvfølgelig mulighed for privat pasning. Og sp længe der er mulighed for pasning inden for normal arbejdstid, vil borgeren jo selvfølgelig kunne stå til rådighed. 

Anmeld Citér

15. november 2020

Maricella

Profilbillede for Maricella

Men så er der jo heller intet galt i at TS har sit barn hjemme de dage hun ikke skal andet -så længe hun kan få passet barnet ved behov

Anmeld Citér

15. november 2020

nemisis

Profilbillede for nemisis

Man skal kunne få fuldtidspasset sit barn med meget kort varsel. De fleste steder er der ventetid på institutionspladser og familie kan måske ikke lige tage 3 mdr. Med barnet på fuldtid indtil institutionsplads er fundet. 

Anmeld Citér

15. november 2020

nemisis