Jeg er lærling i et fag der kræver at vi er meget ude i private hjem i mange timer, somme tider en hel dag og med alt det her Corona og sager, flyder min angst bare over ved at skulle komme i så mange forskellige hjem, bruge deres private toilet, spise min madpakke der osv. Det fylder utroligt meget i mit hoved og jeg har haft ekstremt meget fravær pga angst/stress symptomer. Jeg er ellers medicineret og har afsluttet et meget værdifuldt forløb hos psykolog, som lærte mig en masse gode teknikker. Men jeg kan ikke slippe frygten denne gang.
Jeg bor i Nordjylland, i Hjørring kommune, hvor vi er ret hårdt ramt af både virusen, men også de nye restriktioner. Og så er min søn i risikogruppen, og er faktisk katalysatoren for min angst.
Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre. Min mester kan ikke engang "bare" fyre mig (som er meget normalt i vinter halvåret i vores fag) fordi jeg er lærling. Jeg har overvejet en sygemelding, men jeg er jo ikke syg... bare sygt bekymret, hvis man kan sige det sådan.
Jeg vågner mange gange om natten for at gå ind og tjekke til min søn, for at se om han trækker vejret; noget jeg ellers ikke har gjort siden han var baby...
Anmeld
Citér