Altså jeg har det sådan, at så længe at der ik er noget fysisk eller psykisk til hindring for at tage en uddannelse og finde et job, så syntes jeg på en måde at man har en form for "pligt" til at gøre det.
Tror de færreste tænker JUHHHHUUU hver morgen de står op, og javer med ungerne, for at alle ka nå at blive klar til at komme ud af døren, men jeg syntes der er noget signal værdi i, at man som forældre, viser sine børn, at vi alle er med til at bidrage, til samfundet, netop for at vi ka ha det velfærdssamfund som vi har. Her tænker jeg både på gratis skole, læge osv osv.
Det er jo rigtig dejligt, at du ik vil modtage hjælp fra, staten, men som de andre også er inde på, hva så hvis i en dag går fra hinanden, manden mister jobbet eller endnu være dør. Så står du helt uden nogen form for indkomst, andet end mulighed for et minimum, på ik ret meget, også er det først der du ska til at finde ud af hva du vil, med dit liv.
Self ka man finde arbejde uden en uddandels, men der kommer desværre bare færre og færre af dem, end der var for bare 20 år.
Nu ved jeg ik hvor meget du mangler af din udd, men tænker at den aldrig vil være spil af tid, at gøre færdig.
Og hvis du virklig gerne vil hå hjemme, så gør det, men find ud af hvorfor. Nu hvor begge unger snart er skolebørn, gir det jo en frygtelig masse "tom tid" hvor du alligevel ik er sammen med dem, og så meget rengøring er vasketøj er der nok ik, at gi sig i kast med.
Personligt er jeg ansat 32 pr uge ( nogen uger arbejder jeg nogen og 50 timer pr uge, andre uger 16 timer pr uge) Jeg elsker mine ugentlige fridage, hvor jeg når praktiske ting. Jeg elskede at gi mine unger fridage, da de var små osv osv. Men jeg ville gå fuldstændig i dvale, hvis jeg bare gik hjemme hverdag, uden anden menneskelig kontakt end min kæreste og unger.
Tænker jeg JUHHHHUUU, hver dag, når jeg ska på arbejde.. Næ, men er jeg glad for mit arbejde og mine kollegaer? Ja heldigvis, det meste af tiden. Er jeg glad for at ha brugt 3 1/2 år på min uddannelse? Ja! Difinere min udd hvem jeg er? Nej!
Ved ik om du ka bruge mine tanker til noget, men syntes ik man bare ka "gi op" og lave ingenting, med mindre der en fysisk eller psykisk god grund til det! Vh Stine