Ideelt set er det bedst med to forældre der elsker hinanden og ønsker et fælles barn sammen.
Men....jeg er selv blevet gravid med sæddonor og jeg skal være den første til at indrømme, at det er en meget stor beslutning at tage på et andet menneskes vegne - nemlig barnets!
Derfor har jeg også betalt for at få en åben donor, så mit barn får navn på den biologiske far og har mulighed for at møde ham hvis han/hun ønsker det som voksen. Jeg mener det er det bedste man kan gøre for sit barn, omstændighederne taget i betragtning. At bruge anonyme donorer er en forældet metode som bør være forbudt, efter min mening. Alle bør have ret/mulighed for, at kende sine rødder.
Når det er sagt, mener jeg også, at være far ikke nødendigvis har noget med biologi at gøre. Der er utallige eksempler - ikke mindst herinde fra - som viser, at mange børn har biologiske fædre der ikke ønsker farrollen eller gør livet surt for moderen og prøver, at true sig ud af situationen. En far er nærværende og omsorgsfuld, giver tryghed og tager aktiv del i børneopdragelsen hver dag!
Jeg håber jeg er heldig - eller rettere VI er heldige - at møde en sød og dejlig mand som kan træde til og være sådan en FAR for mit barn en dag 
Dorthe
Anmeld