Anonym skriver:
mit barn på 4 år kigger slet ikke nok i øjnene. Det er ikke fordi han aldrig gør det, men meget langt fra nok i forhold til hans alder.
Hvad kan det skyldes hvis børn ikke vil have øjenkontakt?
Han skal snart udredes for ADHD og autisme, men jeg er langt fra sikker på autisme delen og tænker derfor om det kan skyldes andet?
Min datter har skulle lære at have øjenkontakt med andre end mig.
Da hun var helt lille gennemgik jeg en rigtig grim skilsmisse, plus jeg oven i mistede mig egen mor, jeg har i den periode der kom samtidig og efter kun opfyldt hendes fysiske behov, men ikke psykiske.
Det gør hun i dag har sociale problemer, men vi kæmper med at hjælpe hende på rette vej. For 2,5 år siden da hun var 2,5 år, kikkede hun ikke andre i øjene end mig. De har børnehaven kæmpe rigtig meget med, hun er blevet meget bedre til det. Det ske dog af og til hun lukker af for øjenkontakt. Det er stadig svært for hende.
Hun er blevet testet af blandt andet psykolog og ergoterapeut. Alt viste hun var en ganske normalt barn. Fagligt er hun helt med.
Så bare fordi øjenkontakten ikke er den bedste, betyder det ikke at der er en diagnose
Anmeld
Citér