Stop af natamning og vuggen - HJÆLP!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Udover det flere andre har skrevet med nærhed og tryghed til jeres dreng nær han skal sove, og at I viser I er der. Så må I lægge ham ned hver gang han rejser sig op og sige stille og roligt at han skal sove. Grunden til at han gæder og bliver ked af det/hysterisk skyldes nye rutiner og at han kæmper imod det.

Kan det hjælpe for din mand hvis han har headset på med musik eller ørepropper så lyder ikke går ham på på samme måde? 
tænker også i forhold til at I inden alt for længe får en lille størrelse mere, så kan der jo godt blive brug for to der kan putte/tage kampen om natten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2020

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Ja overskriften siger det hele.

Min 13 mdr gamle søn smed sutten da han var 9 mdr og alle putninger blev nærmest umulige. Vi tog derfor bæreselen i brug ved alle putninger. 
Om natten har jeg altid ammet ham liggende, hvor han er faldet i søvn med brystet i munden. 

Nu er vi desværre bare i en situation hvor jeg er blevet gravid og derfor ikke kan vugge ham i bæreselen mere. Om natten vågner han oftest 6-10 gange og skal have bryst. Jeg har ikke særlig meget mælk tilbage og han er derfor begyndt at bide mig ved næsten hver amning. Derudover falder han så heller ikke i søvn længere og jeg skal derfor kæmpe med ham hver gang og stå og hoppe og vugge med ham hos mig, og det kan tage op til flere timer nogle nætter. 

Jeg er træt og øm i kroppen af det og ønsker derfor at stoppe med at vugge og amme om natten. Men hvordan gør man lige helt konkret når de bliver kede? 

Jeg har prøvet at stoppe natamningerne før, men han var så ked og kunne kun få han tilbage til søvnen ved at vugge, men det skal jeg jo ikke længere. Er det bare at ligge/sidde med ham uden bevægelse og forsøge at trøste natten lang til han falder omkuld af træthed? 

Ang nat amning vil jeg tilbyde en tår vand. 

I forhold til at sove så startede vi med at læse en bog imens vores søn lagde i sin seng. I starten sov  jeg ved siden af vores søns seng og holde i hånden. 

Da han var tryg ved dette sad jeg ved siden af senge til han sov. 

Senere ved døren og tilsidst kunne jeg gå efter vi havde læst en bog og sunget en sang. 

Det tog lang tid måske 1-2mdr. Men det lykkedes og vores søn skulle også vugges i søvn 

Anmeld Citér

27. december 2020

snut

Anonym skriver:

Min 13 mdr gamle søn smed sutten da han var 9 mdr og alle putninger blev nærmest umulige. Vi tog derfor bæreselen i brug ved alle putninger. 
Om natten har jeg altid ammet ham liggende, hvor han er faldet i søvn med brystet i munden. 

Nu er vi desværre bare i en situation hvor jeg er blevet gravid og derfor ikke kan vugge ham i bæreselen mere. Om natten vågner han oftest 6-10 gange og skal have bryst. Jeg har ikke særlig meget mælk tilbage og han er derfor begyndt at bide mig ved næsten hver amning. Derudover falder han så heller ikke i søvn længere og jeg skal derfor kæmpe med ham hver gang og stå og hoppe og vugge med ham hos mig, og det kan tage op til flere timer nogle nætter. 

Jeg er træt og øm i kroppen af det og ønsker derfor at stoppe med at vugge og amme om natten. Men hvordan gør man lige helt konkret når de bliver kede? 

Jeg har prøvet at stoppe natamningerne før, men han var så ked og kunne kun få han tilbage til søvnen ved at vugge, men det skal jeg jo ikke længere. Er det bare at ligge/sidde med ham uden bevægelse og forsøge at trøste natten lang til han falder omkuld af træthed? 

siger det hele i søvn med i mun

i kroppen af det og øn

skal jeg jo ikke læn

1. til han falder omkuld af træt

kan tage op

kan tage op

prøvet at stoppe

6-10 gange og ALDER

somkuld af jeg træthed

jo ikke Ja overskriv

Anmeld Citér

29. december 2020

sol_og_sommer_<3

Profilbillede for sol_og_sommer_<3
Anonym skriver:

Vi havde lidt samme problem med vores datter da hun var 10-11 måneder. Det vi gjorde var:

1. vænnede hende til flaske i stedet for amning. Det tager lidt tid, i starten ville hun ikke have det, men hun vænnede sig til det.

2. lagde hende i vores seng op ad en blød ammepude, det er lidt ligesom at blive holdt om da ammepuden støtter barnet hele vejen rundt, så det er trygt.

De første par aftener skreg hun hysterisk og var meget gal på mig. Men jeg blev bare ved med at lægge hende ned igen og roligt synge en sang eller bare snakke med hende. Vi fandt også på lege hvor vi talte hendes tæer eller bukkede mine fingre sammen en for en, og bagefter rettede dem ud igen en for en.

Jeg fik virkelig ondt i ryggen af at skulle vugge et så stort barn der efterhånden vejede en del, så man bliver simpelthen nødt til at vænne barnet til at falde i søvn i sengen på et tidspunkt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.