Åh, jeg er så frygteligt skruk - men både min kæreste og jeg er alligevel enige om, at vi ikke skal have flere børn, da vi allerede har to. De er endda små, kun 1½ og 3½. Graviditeterne var slemme, jeg fik så meget bækkenløsning, at jeg ikke kunne gå og havde møgfødsler, der endte i kejsersnit og efter begge fødsler fik vi kolikbørn og både kæresten og jeg fik fødselsdepressioner. Derfor er vi enige om, at det gør vi ikke igen. Vi har forøvrigt heller ikke plads til endnu en og de to vi har passer så "godt sammen", to drenge, fin alderforskel. 2 stk er bare fint, så er der altid en voksen til hvert barn...
Det var så hårdt, da den sidste kom, jeg sagde bare "aldrig mere!", skaffede mig af med alt babyudstyret, så snart jeg kunne og så videre...
Og alligvel er jeg så utroligt skruk nu. Det er som om min hjerne bare ikke vil huske alle de elendige ting omkring fødsel, kolik, ammestrejker og alt sådan noget. Den husker kun duften af babyen, lykken ved at ligge hud-mod-hud, alt det fine babytøj, fornemmelsen af sådan en lille en i ens favn og samtidig alt det fantastiske der følger, når hænderne opdages, når der skal læres at kravle osv. Min dumme hjerne vil kun huske det gode og jeg er blevet lige så skruk som før, jeg overhovedet fik børn - selvom jeg har 2 og endda stadig ammer den lille.
Det hjælper jo heller ikke på det at to af mine veninder er gravide nu. Jeg er bare grøn af misundelse.
Jeg føler mig så dum, for der er mange, der slet ikke kan få børn og så går jeg her med 2 stk og er så ked af, at jeg ikke skal have flere
Hvordan har I andre klaret jer, hvis I er blevet skrukke efter I ligesom har aftalt, at I bestemt ikke skal have flere børn?! Er det bare noget, man kommer sig over? Eller vil jeg ligesom min mor altid ærgre mig over, at der ikke kom en sidste? For min mor savner stadig den baby, min far ikke ville være med til at få.
Anmeld
Citér