Godnathistorier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.298 visninger
12 svar
11 synes godt om
5. november 2020

MorTil3+

Hej der må være nogen herinde der har nogle gode forslag til godnatlæsning. Børnene er dreng 5 år og pige 8 år. Jeg læser for dem hver for sig. Vi har snart læst det vi har mange gange. Så vil køre en tur på biblioteket i morgen. Vi har læst Astrid Lindgren, hc Andersen, troldepus, og meget mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2020

Birthdaybaby

Mine er yngre, men elsker alt af Jakob Martin Strid. 

Anmeld Citér

5. november 2020

lineog4

Der er rigtig mange gode bøger og også af nyere dato.

Hvis du skal ramme begge to så ville bøger med Vitello garanteret begejstre. En del andre af Kim Fuoz Aakeson er også en mulighed. Begge ville måske også kunne lide Sigurd fortæller om de nordiske guder. Og Så er der en om en dreng og jeg har simpelthen hen helt glemt navnet, men mon ikke en anden kommer med dem?

Hvis de skal have hver for sig. Så ville jeg tage kapitelbøger til den store det er en god træning at læse længere bøger som er mere komplekse. Og her kommer det jo an på interesser. Der er fx en del af Josphine Ottesen om alfer, der er en filosofisk bog om ting der bliver væk der hedder: Arthur i glemmebogen. Der er alle Ole Lund kirkegård (lidt ældre bøger  men stadig sjove). Og såmer der jo selvfølgelig Harry potter de første bind kan godt læses med en 8 årig. 

For en 5 årig ville jeg holde mig til noget som slutter på et par dage Max og helst med billeder. Og der er mange fantastiske nye danske billedbøger. Kan sagtens skrive en del ned, men kræver jeg rejser mig op og ser på hylden, så det er kun hvis du er interesset?

Anmeld Citér

5. november 2020

MorTil3+

lineog4 skriver:

Der er rigtig mange gode bøger og også af nyere dato.

Hvis du skal ramme begge to så ville bøger med Vitello garanteret begejstre. En del andre af Kim Fuoz Aakeson er også en mulighed. Begge ville måske også kunne lide Sigurd fortæller om de nordiske guder. Og Så er der en om en dreng og jeg har simpelthen hen helt glemt navnet, men mon ikke en anden kommer med dem?

Hvis de skal have hver for sig. Så ville jeg tage kapitelbøger til den store det er en god træning at læse længere bøger som er mere komplekse. Og her kommer det jo an på interesser. Der er fx en del af Josphine Ottesen om alfer, der er en filosofisk bog om ting der bliver væk der hedder: Arthur i glemmebogen. Der er alle Ole Lund kirkegård (lidt ældre bøger  men stadig sjove). Og såmer der jo selvfølgelig Harry potter de første bind kan godt læses med en 8 årig. 

For en 5 årig ville jeg holde mig til noget som slutter på et par dage Max og helst med billeder. Og der er mange fantastiske nye danske billedbøger. Kan sagtens skrive en del ned, men kræver jeg rejser mig op og ser på hylden, så det er kun hvis du er interesset?

Vil da helt sikkert kigge på dem du foreslår. Har faktisk spurgt min datter i dag om hun var interesseret i Harry potter men det gad hun ikke. 

Anmeld Citér

5. november 2020

Smil

Profilbillede for Smil
MorTil3+ skriver:

Hej der må være nogen herinde der har nogle gode forslag til godnatlæsning. Børnene er dreng 5 år og pige 8 år. Jeg læser for dem hver for sig. Vi har snart læst det vi har mange gange. Så vil køre en tur på biblioteket i morgen. Vi har læst Astrid Lindgren, hc Andersen, troldepus, og meget mere.

Har en dreng på 7 år og der hitter Narnia (Løven, heksen og garderobeskabet) virkelig  

Anmeld Citér

6. november 2020

lineog4

MorTil3+ skriver:

Vil da helt sikkert kigge på dem du foreslår. Har faktisk spurgt min datter i dag om hun var interesseret i Harry potter men det gad hun ikke. 

Det er jo også lidt hvad genre hun er til. Mine børn har været til eventyr verden, mens jeg har haft en del børn i skolen som er til det realistiske.

Hvis hun er til eventyr og det ikke er Harry potter endnu, så er Roselil af Ottesen god, det samme er Vildheks af Kaaberbøl.

Hvis hun er mere til humor så er der udover Ole Lund, også en ny serie hvor den første heder noget a la ost håb og Gorgonzola. 

Realisme der kan jeg lige nu kun huske noget med en Zigge.

Så er der også en helt ny med en youtuber lakserytteren, der hedder griskernes hemmelighed, der er vi også i eventyr universet. Den har jeg ikke læst selv endnu, men den ligger her på bordet og tror den kommer med i skole netop til 2. Klasse.

Og så spørger du bare om billedbøger for der er så mange nye fantastiske som man bare ikke skal springe over   

Og ja jeg er lidt glad for børnebøger - schyyy

Anmeld Citér

6. november 2020

Mullemee

Villads fra Valby-bøgerne, Sallys far-bøgerne, som en anden skriver Vitello-bøgerne. Tiberius Tudefjæs-bøgerne, Laura-bøgerne og Rune og Julie-bøgerne. Det er alle sammen billedbøger, så de begge får noget ud af det.

Anmeld Citér

6. november 2020

MorTil3+

Det er jo også lidt hvad genre hun er til. Mine børn har været til eventyr verden, mens jeg har haft en del børn i skolen som er til det realistiske.

Hvis hun er til eventyr og det ikke er Harry potter endnu, så er Roselil af Ottesen god, det samme er Vildheks af Kaaberbøl.

Hvis hun er mere til humor så er der udover Ole Lund, også en ny serie hvor den første heder noget a la ost håb og Gorgonzola. 

Realisme der kan jeg lige nu kun huske noget med en Zigge.

Så er der også en helt ny med en youtuber lakserytteren, der hedder griskernes hemmelighed, der er vi også i eventyr universet. Den har jeg ikke læst selv endnu, men den ligger her på bordet og tror den kommer med i skole netop til 2. Klasse.

Og så spørger du bare om billedbøger for der er så mange nye fantastiske som man bare ikke skal springe over   

Og ja jeg er lidt glad for børnebøger - schyyy

Kom endelig med nogle billedbøger også. Jeg skriver alle forslag ned, jeg skal læse godnathistorier i mange år endnu. Jeg tror min datter er mest til eventyr, det er i hvert fald dem vi læser igen og igen.

Anmeld Citér

6. november 2020

Baby.mamma

Mine er 7 og 9 og vi læser Ternet Ninja, det er et hit   Så måske en ide til den store. 

Anmeld Citér

6. november 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Vi er også glade for at læse højt. Her hjemme hitter Sigurd danmarkshistorie. Den vil jeg virkelig anbefale.

Ellers gør jeg sådan at hver 14 dages har vi (lørdag) en tur på biblioteket hvor vi aflevere og låner nogle nye bøger. Vores datter er 5 år. Hun vælger selv 5 og jeg /far vælger også nogle. Nogle gang er vi heldige at bibliotekerne er der og hun hjælper også med at finde nogle til os.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.