Keder sig i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.700 visninger
2 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg har en dreng på 4 år, der går i en almindelig børnehave. Han er altid ked af det, når han skal derhen og adspurgt forklarer han, at han keder sig derhenne. Pædagogerne beretter om en glad dreng derhenne, men som også fortæller, at han keder sig og ofte søger han de voksnes selskab. Han leger kun kortvarigt med de andre børn og så vender han ryggen til og fortsætter med sin egen leg. Han er vellidt derhenne og de vil gerne lege med ham og deltage i hans egne lege, der er spændende, men han vil bare gerne lege selv.
De voksne gør meget for at få ham til at lege med de andre og nogle gange, når jeg kommer, er han i leg og han kan sagtens pjatte med dem og sådan... bare ikke så længe.

Han er super intelligent og de er opmærksomme på det og vil i samråd med en tilknyttet rådgiver forsøge at finde på noget mere udfordring til ham - men de er jo også pressede, for de er jo 3 voksne til over 20 børn og de har begrænset plads og ressourcer og pga. corona kan han ikke lege med de ældre børn...

Hvad skal jeg dog gøre? Det er så synd for ham! Og han har det så dejligt herhjemme og gider slet ikke derhen. Hvad har I andre med ekstra intelligente børn gjort i den alder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

Anonym

Har ikke selv prøvet det med eget barn, da hun stadig går i dagpleje.. Men har været i praktik i en børnehave, hvor der var en rigtig intelligent dreng.. Han lavede altid ballade, indtil jeg begyndte at øve engelsk, stavning og matematik med ham, samt jeg på legepladsen udfordrede ham med øvelser.. Han kunne allerede en del, men jeg tog det på et niveau højere, og han blev blid som et lam og var endelig glad! For nu kedede han sig ikke mere.. Måske I/pædagogerne kan det? 

Derudover ville jeg måske kigge mig om efter en ny børnehave for intelligente børn, hvis der findes det i området 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Du beskriver ret meget min søn for 6 måneder siden. 

Legede en del selv, foretrak voksenkontakt. Legede kun kortvarigt med de andre børn men gik hurtigt tilbage til sin egen leg. 

Vi har her det sidste stykke tid gjort en stor indsats for at han har knytte sig til børn og “lære” værdien i at lege med andre, for det er sådan han udvikler sig socialt. Så vi har haft legeaftaler ca 1 gang om ugen, med 2-3 forskellige børn fra børnehaven. Det har givet ham så meget værdi. Han elsker at skulle afstand og glæder sig til at skulle lege med alle hans gode venner. Han søger slet ikke de voksne på samme måde mere og leger og leger og leger dagen lang med de der 3-4 bedste venner. Han udvikler sig socialt og har det generelt bedre med at komme afsted - så det er min anbefaling. Skru op for det sociale for det skaber altså en værdi i børnehaven at man har nogle gode venner, hvor man kan mærke man er vigtig for fællesskabet.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.