Hvornår sagde i det ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
14 svar
1 synes godt om
24. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hvornår sagde i til arbejdesgiver at i var gravide ? 

her tænker jeg også hvis man er uheldig og blive ramt af kvalme de første måneder 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2020

ML1992

Jeg er i 11 uge og har ikke sagt noget endnu, det er på trods af, at jeg brækkede mig heftigt de første 3-4 uger. Jeg vil gerne vente til efter nakkefold.. 

Jeg er 3.gangs gravid og har allerede mave på, men ingen har kommenteret noget endnu, så jeg afventer endnu. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Bb2015

Sagde det efter nakkefoldsscanningen. Men vi var også hjemsendt, så kunne skjule det ret godt. Sagde det dog til en kollega 8+, som sagde at jeg i hvert fald ikke skulle fortælle chefen det, før jeg var klar  og det var jeg først efter nakkefold.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

Bb2015 skriver:

Sagde det efter nakkefoldsscanningen. Men vi var også hjemsendt, så kunne skjule det ret godt. Sagde det dog til en kollega 8+, som sagde at jeg i hvert fald ikke skulle fortælle chefen det, før jeg var klar  og det var jeg først efter nakkefold.

Heldigt i var hjemsendt  

jeg har et hårdt fysisk arbejde, og døjer med kvalme allerede, men vil næsten heller ikke sige det når vi ikke har været til scanning endnu 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

ML1992 skriver:

Jeg er i 11 uge og har ikke sagt noget endnu, det er på trods af, at jeg brækkede mig heftigt de første 3-4 uger. Jeg vil gerne vente til efter nakkefold.. 

Jeg er 3.gangs gravid og har allerede mave på, men ingen har kommenteret noget endnu, så jeg afventer endnu. 

Hvordan klaret du at gå på arbejde med kvalme og opkast ? 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

her tænker jeg også hvis man er uheldig og blive ramt af kvalme de første måneder 

Første gang i 5. uge. Jeg var nyansat og det var ikke planlagt. 
Anden gang fortalte jeg det i 7. Uge. 
Synes det har været rart at de vidste det.  
havde forresten massiv kvalme anden gang de første 3 mdr. Så mine tætte kolleger vidste det også i forhold til når jeg havde behov for en pause eller spiste anderledes/mindre. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Sagde det omkring uge 8, da jeg skulle til tryghedsscannkinger hver uge pga gentagne aborter. Fortalte mine kollegaer det i uge 16. Arbejder i vuggestue. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Første gang i 5. uge. Jeg var nyansat og det var ikke planlagt. 
Anden gang fortalte jeg det i 7. Uge. 
Synes det har været rart at de vidste det.  
havde forresten massiv kvalme anden gang de første 3 mdr. Så mine tætte kolleger vidste det også i forhold til når jeg havde behov for en pause eller spiste anderledes/mindre. 

Jeg er også ude i om jeg skal breake the news nu. 
er natte vagt i hjemmeplejen og har monster kvalme og svimmelhed den sidste uges tid, men har gået på job alligevel, men den er meget hård må jeg sige. 
er også bange for HViS nu graviditeten ikke holder også har jeg sagt det til dem. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Nu var jeg godt nok uden arbejde da jeg blev gravid. Men havde jeg fortsat været på min arbejdsplads så havde jeg fortalt det dagen efter jeg havde testet positivt. Af flere grunde. 1. Jeg var tæt knyttet med min chef og kollegaer. Vi vidste i forvejen stortset alt om hinanden. 2. De ville have forståelse for evt kvalme osv som jeg heldigvis ikk led af. 3. Min job indebar mange tunge løft. Så det ville være underligt hvis jeg pludselig ikk kunne det uden en valid grund 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg er godt nok studerende (et halvt års tid endnu i hvert fald), men i mine første to graviditeter led jeg rigtig voldsomt af hyperemesis, og jeg var så dårlig at jeg følte mig nødsaget til at fortælle det til dem omkring mig, fordi at jeg praktisk talt intet kunne, og måtte studere hjemmefra på nedsat tid i den periode hvor det var værst (jeg burde have været helt sygemeldt, men det var meget vigtigt for mig at fortsætte mit studie). Jeg kunne intet, og var ude og inde af sygehuset konstant for at få væske i drop, mm. For mig var det en kæmpe lettelse at være åben omkring det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.