Gravid i coronatid... Ingen hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Oprigtigt talt bør du nok nøjes med gåture i naturen/parker/lignende. At gå rundt i H&M og røre ved tøj giver ikke mening, hvis du er bekymret for corona. 
Ja, folk skal holde afstand - men den bedste beskyttelse lige præcis DU kan få er ved at blive hjemme. 
Motion er ganske rigtigt vigtigt, men meget bedre udenfor. 

Jeg får også gået ture udenfor, når jeg ikke får plukveer. Min mand arbejder, så når jeg er den eneste der går hjemme, kan jeg ikke rigtig undgå at skulle få handlet mad eller tøj. Det er ikke et problem at røre ved tøj, når jeg spritter hænder af før og efter sådan en tur i HM. 

Ja, det er sikrest for mig at være hjemme, men det jeg siger, det er at det er ærgeligt andre ikke passer på, så jeg kan få mere ud af dagen end at kun være hjemme og kan få bevæget mig ud og få gjort nogle af mine daglige pligter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

At gå ud og handle er min eneste motion i øjeblikket, bare det at gå lidt frem og tilbage, så det vil jeg gerne fortsætte med indtil jeg skal føde. Motion er jo også godt, når man er gravid. 

Det er begge dele, nogle gange står de tæt på I køen, men mens jeg kigger efter varer så går de bare utroligt tæt på, mens de passerer mig. 

Hvorfor kan du ikke bare gå en tur? Hvis du er så bekymret bør du da ikke gå i hm.. Gå dog en tur hvor du kan holde afstand til folk og så handl online. 

JJeg kan også nogle gange kom til at stå lidt for tæt på, det sker, ikke alle gør det fordi de er ligeglade. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

Jeg synes du skal fortsætte med at gøre, som du gør - tag de nødvendige hensyn, udvis ansvarlighed (selvom andre ikke formår det), og bed folk venligt og roligt om at vise hensyn og tage afstand. De ting gør jeg selv, og det fungerer ok - og jeg er endda hverken gravid eller i risiko, men tager blot det ansvar på mig, som vi jo i bund og grund alle burde. Og så sørger jeg i øvrigt for at undgå socialt samværd ud over det strengt nødvendige, handler primært online, bliver hjemme så meget jeg kan, osv. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er ikke gravid, men oplever det samme, de få gange, hvor jeg har været inde og handle. 

Lige H&M kan man heldigvis handle online. det kan man jo også med madvarer osv.

desværre kan man ikke styre hvad andre gør, men man kan passe på sig selv 

forstår dog godt din frustration. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

MEF

Jeg har faktisk oplevet det præcist modsatte! Jeg er også højgravid og synes virkelig folk er gode til at holde afstand og tage hensyn når det er muligt. Jeg tager heller ikke ud og handler på de mest belastede tidspunkter og vælger bevist de store supermarkeder, hvor jeg synes det er lidt nemmere selv at holde afstand. Og så synes jeg ofte det smitter af, hvis man selv udviser en stor portion tålmodighed og tydeligt signalerer at man går op i at holde afstand.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

At gå ud og handle er min eneste motion i øjeblikket, bare det at gå lidt frem og tilbage, så det vil jeg gerne fortsætte med indtil jeg skal føde. Motion er jo også godt, når man er gravid. 

Det er begge dele, nogle gange står de tæt på I køen, men mens jeg kigger efter varer så går de bare utroligt tæt på, mens de passerer mig. 

Gå en tur istedet så?

Hvis du er nervøs og mener du er i risikogruppen, så lad dog være med at gå ud i butikker og opsøge steder med mange mennesker  handl dog online.

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har ændret måden jeg bevæger mig på i et supermarked overhovedet. Jeg går ikke op i snotten på folk, men respektere deres intimsfære, men det har intet med Corona at gøre.

Og nu er det jo bare "for en sikkerhedsskyld" at gravide er blevet placeret i risikogruppen, så jeg ville virkelig ikke tænke over det, men jeg går helt automatisk ud fra at hvis man er i risikogruppe holder man sig væk fra steder med mange mennesker.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Så blev det et krav at man skal gå med mundbind. 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg var højgravid i marts hvor hele landet lukkede ned. Fra den dag Mette havde holdt pressemøde og sagt at skoler og instutitioner lukkede ned om mandagen, der gik jeg i selvvalgt karantæne. Jeg handlede ikke ind og købte ting til baby over nettet. Første gang jeg var ude i over en måned var en uge efter jeg havde født, hvor jeg handlede. Ellers gik jeg små ture. Man kan godt motionere uden at det er fordi man skal handle. Hvis du er så bange for corona (som jeg godt kan forstå) så gå en tur og lad manden hAndle eller køb over nettet. Der er ingeb grund til at du skal unødigt ud blandt andre mennesker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.