Gravid i coronatid... Ingen hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.782 visninger
17 svar
59 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2020

Anonym trådstarter

Ved ikke med jer andre, men... Jeg er 37+ uger henne i min graviditet og man kan godt se på mig, at jeg er højgravid, men folk er så ligeglade og tager ingen hensyn overhovedet. De er ligeglade med om man er risikogruppe. Når jeg fx er ude og handle, så forsøger jeg at holde afstand og lade folk gå forbi først før jeg træder videre, men andre er pisse ligeglade med mig. Jeg tog mundbind på igår, så var det som om andre mennesker kom endnu tættere på mig og jeg kan ikke nå at rykke mig eller reagere.

Jeg tror på at corona er så slem, som de siger i nyheder, derfor passer jeg så godt på selv. Hvad kan man mere gøre? Der er ingen respekt eller hensyn på trods at man er gravid. Det så trættende og kvalmende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Kan du ikke bestille over nettet?

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ved ikke med jer andre, men... Jeg er 37+ uger henne i min graviditet og man kan godt se på mig, at jeg er højgravid, men folk er så ligeglade og tager ingen hensyn overhovedet. De er ligeglade med om man er risikogruppe. Når jeg fx er ude og handle, så forsøger jeg at holde afstand og lade folk gå forbi først før jeg træder videre, men andre er pisse ligeglade med mig. Jeg tog mundbind på igår, så var det som om andre mennesker kom endnu tættere på mig og jeg kan ikke nå at rykke mig eller reagere.

Jeg tror på at corona er så slem, som de siger i nyheder, derfor passer jeg så godt på selv. Hvad kan man mere gøre? Der er ingen respekt eller hensyn på trods at man er gravid. Det så trættende og kvalmende. 

Så læs noget mere end blot hvad du får fortalt i nyhederne. Langt de fleste får milde symptomer eller registrere ikke at de har haft corona. 
Langt størstedelen af folk der dør med/af corona er ældre mennesker. 
Medierne og politikerne skræmmer - og har  forskellig agendaer for at gøre dette. Aviserne sælger nyhederne. Og politikerne manifesterer deres magt.

Et godt råd... pas på dig selv men lad være med at lade det fylde for meget når/hvis du ikke er i risikogruppe. Sprit af og hav maske på. Du er ikke omringet af folk med pest/ ebola.

Anmeld Citér

24. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvis det påvirker dig så meget, kan du måske bestille over nettet?

Står de længere tid op af/ved siden af dig eller er det kun når de går forbi dig at de er tæt på? 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg måtte flere gange gøre andre opmærksom på det. 
“undskyld, men vil du ikke holde lidt afstand tak?” Nogle gange tilføjede jeg “jeg er højgravid, vil du ikke vise lidt hensyn tak”. 
Folk glemmer det simpelthen. 
Der var en velvoksen dame der udbrød “jo selvfølgelig! Jeg har også set du er gravid. Undskyld”. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Kir

Anonym skriver:

Jeg er helt enig med dig. Jeg har været gravid her hen over sommeren, og synes også det har været anstrengende at folk ikke holder afstand. Synes faktisk det er utroligt at folk generelt ikke har virket til at tage smitten særlig seriøst, uanset om man er i risikogruppen eller ej. Jeg synes til gengæld at folk har holdt afstand når jeg har haft mundbind på. Men når jeg ser tilbage ville jeg ønske jeg havde sagt fra noget mere, er bare ret konfliktsky så synes det er svært at bede folk om at træde væk fra mig 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så læs noget mere end blot hvad du får fortalt i nyhederne. Langt de fleste får milde symptomer eller registrere ikke at de har haft corona. 
Langt størstedelen af folk der dør med/af corona er ældre mennesker. 
Medierne og politikerne skræmmer - og har  forskellig agendaer for at gøre dette. Aviserne sælger nyhederne. Og politikerne manifesterer deres magt.

Et godt råd... pas på dig selv men lad være med at lade det fylde for meget når/hvis du ikke er i risikogruppe. Sprit af og hav maske på. Du er ikke omringet af folk med pest/ ebola.

Det er ikke, fordi jeg tror på alt, hvad medierne skriver angående corona, men nogle af tingene tror jeg da på. Der er mange ting de nok udtaler sig om, som de ikke ved noget som helst om og tror også de gemmer på nogle ting, der ikke kommer ud til offentligheden. Men... Der også unge mennesker, der har været smittede og er efterladte med dårlige lunger efter sådan en tur. Det jo ikke for sjovt det her corona, selvom det ikke er pest eller ebola.

Prøver så vidt muligt at passe på mig selv ved at spritte hænder, holde afstand og nu også gå med mundbind. Synes bare stadig det er skræmmende, at man ingen hensyn tager til gravide der går forbi en, velvidende om at de bærer et kommende liv i maven. Selv tager jeg altid hensyn til andre... 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg kan også være konfliktsky, men nogle gange formår jeg også alligevel at vende mig om og spørge "undskyld, kan jeg bede dig om at tage afstand til mig?", men det underlige er at folk kigger på mig som om jeg lige har skældt dem ud.

Var en dag i hm for at købe baby tøj, nogle unge piger stod bag mig og alt for tæt på ved kassen mens de kiggede på noget tøj ved siden af mig, så vendte jeg mig om og spurgte "piger, vil i være søde at tage afstand til mig?", så var de pludselig stille som om jeg skældte dem ud, når jeg egentlig bare spurgte pænt med et smil. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvis det påvirker dig så meget, kan du måske bestille over nettet?

Står de længere tid op af/ved siden af dig eller er det kun når de går forbi dig at de er tæt på? 

At gå ud og handle er min eneste motion i øjeblikket, bare det at gå lidt frem og tilbage, så det vil jeg gerne fortsætte med indtil jeg skal føde. Motion er jo også godt, når man er gravid. 

Det er begge dele, nogle gange står de tæt på I køen, men mens jeg kigger efter varer så går de bare utroligt tæt på, mens de passerer mig. 

Anmeld Citér

24. oktober 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

At gå ud og handle er min eneste motion i øjeblikket, bare det at gå lidt frem og tilbage, så det vil jeg gerne fortsætte med indtil jeg skal føde. Motion er jo også godt, når man er gravid. 

Det er begge dele, nogle gange står de tæt på I køen, men mens jeg kigger efter varer så går de bare utroligt tæt på, mens de passerer mig. 

Oprigtigt talt bør du nok nøjes med gåture i naturen/parker/lignende. At gå rundt i H&M og røre ved tøj giver ikke mening, hvis du er bekymret for corona. 
Ja, folk skal holde afstand - men den bedste beskyttelse lige præcis DU kan få er ved at blive hjemme. 
Motion er ganske rigtigt vigtigt, men meget bedre udenfor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.