Halloween

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg forstår slet ikke hvad der er sket de seneste år siden halloween pludselig er blevet så vigtig en tradition 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2020

Sprit25

Janey skriver:

Det må være vanvittigt hårdt, og jeg forstår godt, at en diskussion om afholdelse af halloween kan virke som en rød klud, men samtidig synes jeg heller ikke, at man kan bruge til noget, at fordi nogle rammes hårdt, så skal andre også rammes.

Jeg har stor medfølelse for dem, der rammes hårdt, men samtidig mener jeg ikke, at man kan klandre andre for stadig at forsøge at have noget glæde i livet på trods af, at det er imod anbefalingerne, så længe det ikke strider mod de egentlige restriktioner.

Rent mentalt er jeg hårdt ramt, da det meste af det, der giver mig glæde er væk (bortset fra familien), så de seneste anbefalinger, der er kommet her til aften, kommer ikke alle til at bliver overholdt her for så ender jeg i et hul. Der er også en mental sundhed at tage hensyn til.

Det er en voldsom rød klud. 

Og jeg er vred, bitter og sygt frustreret. Vi har gået siden 11 marts i usikkerhed og den forsætter året ud. For mine børn handler det om lidt mere end halloween. 

Naturligvis skal vi have glæde i livet, men man må godt lige stoppe op og sige: okay. Behøver jeg halloween

Men giv bare lige 12 timer. Så er jeg ovenpå igen

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Fortvivlet skriver:

Jeg forstår slet ikke hvad der er sket de seneste år siden halloween pludselig er blevet så vigtig en tradition 

Nej jeg fatter det heller ikke.. Altså er da hyggeligt for en gyserfan som mig.. Men børnene er jo ikke engang interesseret i at gøre noget ud af det.. Sidste år havde vi flere børn, der kom i almindeligt tøj med et kryds på kinden eller noget andet fuldstændig ligegyldigt.. Så er det jo bare for at få slik .. Så det er vist ofte mere forældrene, der synes, at det er vigtigt 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Rockertand

Janey skriver:

Så må naboerne vel være voksne nok til at sige nej.

Vi kommer ikke til at dele slik ud her, men der er så heller ikke nogen her i byen, der har foreslået, at der stadig holdes noget. Vi holder enten en skattejagt for vores børn eller tager en tur i Legoland (det må man så stadig godt selv om der er langt flere mennesker)

Det er der sandsynligt mange, der ikke vil bryde sig om, når det er børn, det drejer sig om (og så er der også nogle, der - Corona eller ej, ikke gider det).

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Fie85

Profilbillede for Fie85
Unicorn1 skriver:

Nej jeg fatter det heller ikke.. Altså er da hyggeligt for en gyserfan som mig.. Men børnene er jo ikke engang interesseret i at gøre noget ud af det.. Sidste år havde vi flere børn, der kom i almindeligt tøj med et kryds på kinden eller noget andet fuldstændig ligegyldigt.. Så er det jo bare for at få slik .. Så det er vist ofte mere forældrene, der synes, at det er vigtigt 

Nu ved jeg godt at man ikke kan bruge enkelte tilfælde til noget som helst. Min søn er 6 år og har i et helt år snakket om at vi alle 4(mor, far, lillebror og ham selv) skulle klædes ud som vampyrer. Vi gjorde intet ud af det sidste år. Jeg købte kostumer til os allesammen for 1,5 måned siden for at være sikker på at de ikke nåede at blive udsolgt. Han er lidt ked af at han ikke skal ud og ringe på dørklokker og få slik, men mormor og morfar kommer til middag og udklædning er et krav. Det synes han er sjovt og han glæder dig ekstremt meget. Men det er altså ikke os som forældre der har vist interessen for halloween, den er kommet et andet sted fra. 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

Det er en voldsom rød klud. 

Og jeg er vred, bitter og sygt frustreret. Vi har gået siden 11 marts i usikkerhed og den forsætter året ud. For mine børn handler det om lidt mere end halloween. 

Naturligvis skal vi have glæde i livet, men man må godt lige stoppe op og sige: okay. Behøver jeg halloween

Men giv bare lige 12 timer. Så er jeg ovenpå igen

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor hårdt det må være lige nu for jeres familie. Jeg synes, det er hårdt, men vi har ikke den økonomiske usikkerhed oveni.

Min lillebror har været i samme branche i mange år, men valgte at skifte til en anden del af kokkebranchen end restauranterne, så hans familie er ikke ramt, da hans virksomhed kun har fået mere at lave.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Sprit25

Janey skriver:

Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor hårdt det må være lige nu for jeres familie. Jeg synes, det er hårdt, men vi har ikke den økonomiske usikkerhed oveni.

Min lillebror har været i samme branche i mange år, men valgte at skifte til en anden del af kokkebranchen end restauranterne, så hans familie er ikke ramt, da hans virksomhed kun har fået mere at lave.

Det er nederen. Man kan heldigvis glemme det indimellem. Men de her pressemøder er hårde 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

1518

Vi har som fast tradition at gå en tur sammen med mine forældre. Den holder vi ved. I stedet for at komme ud og rasle, tæller vi i stedet de huse, vi møder på vores vej, der er pyntet op til halloween, og når vi så kommer hjem, får ungerne et stykke slik for hvert af de pyntede huse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.