Halloween

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.801 visninger
17 svar
34 synes godt om
22. oktober 2020

Anonym trådstarter

Kan se der rundt omkring er en del diskussion om Halloween / trick or treat. Så tænkte jeg lige vil dele mit forslag til hvordan det kan gøres uden risiko. Mine unger på 5 & 8 elsker nemlig Halloween, og har glædet sig meget til at gå rundt.

Vi planlægger at aftale med en håndfuld naboer på forhånd om vi må komme, og så har vi voksne eget slik med som børnene så får efter at de på afstand har skræmt livet beboerne i hvert hus. På den måde får ungerne stadig en sjov oplevelse, og vi rører ikke ved noget hos andre, måske lige bortset fra ringklokken, der må jeg jo lige tage handsker på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er nok helt anderledes. Der er kæmpe smittetal. Alle burde blive hjemme og ja, det er surt, at det går udover Halloween. 

Jeg blev sendt hjemme i september for, at arbejde hjemme og gør det stadigvæk. Nu må alle tage ansvar og tage sin tørn.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Ellie79

Anonym skriver:

Kan se der rundt omkring er en del diskussion om Halloween / trick or treat. Så tænkte jeg lige vil dele mit forslag til hvordan det kan gøres uden risiko. Mine unger på 5 & 8 elsker nemlig Halloween, og har glædet sig meget til at gå rundt.

Vi planlægger at aftale med en håndfuld naboer på forhånd om vi må komme, og så har vi voksne eget slik med som børnene så får efter at de på afstand har skræmt livet beboerne i hvert hus. På den måde får ungerne stadig en sjov oplevelse, og vi rører ikke ved noget hos andre, måske lige bortset fra ringklokken, der må jeg jo lige tage handsker på.

Mine unger på 13, 9 og 5 ELSKER også Halloween, men de har selv fulgt med i Ultra nyt og ved det er aflyst i år. De ved vi alle skal gøre en indsats fordi landet er ramt af en pandemi. Der er alligevel så meget der er aflyst eller ændret i år.

Her skal den ene til Halloween fest. Bedste vennen har fået lov at inviterer en ven og det har hans søster også. Herhjemme pynter vi op og køber lidt slik til de to andre og hygger på den måde.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Sprit25

Min manss branche står overfor total nedlukning igen.

Dine børn overlever nok halloween ikke er i år

Anmeld Citér

23. oktober 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Jeg synes det er en god måde at gøre det på. Umiddelbart synes jeg det lyder mere risikabelt at tage ned og handle.

Covid-19 er kommet for at blive, vi skal finde en måde at leve med den på, og jeg synes det du beskriver er et godt kompromis  i min by har de snakket om at lave et skattekort lign noget, hvor der er poster som børnene så skal tage billeder af. F.eks. huse som er pyntet op. Når børnene så har gennemført og fundet alle posterne, så får de slik hjemme. Mine egne børn er for små til halloween.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Chihiroo

Jeg synes, at selve måden, I vil udføre det på, lyder helt fint og forsvarligt; dog kan det være problematisk at udsende et signal (både til evt. forbipasserende og jeres børn) om at gå imod myndighedernes anbefalingerne.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Rockertand

Anonym skriver:

Det er jo selvfølgelig i bedste mening - men der er med garanti flere af jeres naboer, der ikke bryder sig om idéen, men på den anden side heller ikke vil skuffe børn.

Dine børn er gamle nok til at forstå det, mine børn på samme alder har overhovedet ikke stillet spørgsmålstegn ved, at selvfølgelig skal vi alle vise samfundssind.

Dine børn går ikke i stykker af at få nej.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Rockertand skriver:

Det er jo selvfølgelig i bedste mening - men der er med garanti flere af jeres naboer, der ikke bryder sig om idéen, men på den anden side heller ikke vil skuffe børn.

Dine børn er gamle nok til at forstå det, mine børn på samme alder har overhovedet ikke stillet spørgsmålstegn ved, at selvfølgelig skal vi alle vise samfundssind.

Dine børn går ikke i stykker af at få nej.

Så må naboerne vel være voksne nok til at sige nej.

Vi kommer ikke til at dele slik ud her, men der er så heller ikke nogen her i byen, der har foreslået, at der stadig holdes noget. Vi holder enten en skattejagt for vores børn eller tager en tur i Legoland (det må man så stadig godt selv om der er langt flere mennesker)

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Sprit25 skriver:

Min manss branche står overfor total nedlukning igen.

Dine børn overlever nok halloween ikke er i år

Det må være vanvittigt hårdt, og jeg forstår godt, at en diskussion om afholdelse af halloween kan virke som en rød klud, men samtidig synes jeg heller ikke, at man kan bruge til noget, at fordi nogle rammes hårdt, så skal andre også rammes.

Jeg har stor medfølelse for dem, der rammes hårdt, men samtidig mener jeg ikke, at man kan klandre andre for stadig at forsøge at have noget glæde i livet på trods af, at det er imod anbefalingerne, så længe det ikke strider mod de egentlige restriktioner.

Rent mentalt er jeg hårdt ramt, da det meste af det, der giver mig glæde er væk (bortset fra familien), så de seneste anbefalinger, der er kommet her til aften, kommer ikke alle til at bliver overholdt her for så ender jeg i et hul. Der er også en mental sundhed at tage hensyn til.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi pynter op hjemme, køber halloween slik og “skræmmer” hinanden herhjemme. Min ældste er 4 og elskede det sidste år hvor de gik rundt blandt naboerne. Men i år nej. Jeg fortalte at det var pga Corona, og at vi ikke kan i år men lovede så tilgengæld noget andet - og vi har aftalt at vi køber en masse af det sjove slik og bager nogle halloween kager og sætter en “uhyggelig” børnefilm på, det synes han lyder mega sjovt og glæder sig til vores “halloween filmaften” - så det stadig er lidt specielt og vi gør noget ud af det, men vi går ikke rundt blandt folk nu samfundet står i en krise og vi alle må gøre vores for at komme igennem det. Hvis ikke vi ønsker total nedlukning og at flere brancher skal bløde så må vi simpelthen minimere alt socialt, og halloween klarer børnene nok at misse et år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.