Rød numse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.632 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. oktober 2020

fehår

Min ældste på lidt over 3 døjer med rød numse, der svier rigtig meget. Hun har ikke haft problemer med det før, men jeg tror, det er kommet, fordi hun ikke altid er helt god til at tørre sig selv i børnehaven (efter tis, hun får hjælp efter afføring), så hun render rundt og er fugtig dernede.

Jeg har brugt Inotyol-salve på hende, men det virker ikke helt (det er normalt fantastisk på lillesøsters røde blenumse). 

Har I nogen andre forslag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2020

AnoMor

fehår skriver:

Min ældste på lidt over 3 døjer med rød numse, der svier rigtig meget. Hun har ikke haft problemer med det før, men jeg tror, det er kommet, fordi hun ikke altid er helt god til at tørre sig selv i børnehaven (efter tis, hun får hjælp efter afføring), så hun render rundt og er fugtig dernede.

Jeg har brugt Inotyol-salve på hende, men det virker ikke helt (det er normalt fantastisk på lillesøsters røde blenumse). 

Har I nogen andre forslag? 

Det var ellers også min første tanke til salve da jeg så overskriften. Men hvad med zink har du prøvet det ? 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

Uk992019

Prøv med olivien olie, det hjælper.. det hjælper het

Anmeld Citér

17. oktober 2020

Anonym

Jeg fik en råd fra min datters børnelæge igang, fordi hun også blev meget rød forneden efter hun selv begyndte at skulle tørre sig.

han sagde at jeg skulle smørre mandel olie på om dagen og iotynol salve om aften og det virkede mega godt 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

MorTil3+

Kogtvands klude     https://sundhedsplejersken.dk/boern/kogtvandsklude/

Anmeld Citér

17. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Helt sikkert kogtvandsklude. 
og hvis numsen stadig er rød kan det have udviklet sig til svamp, så forbi lægen/sygeplejersken. 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Locoid er godt hvis det er et generelt problem der kommer ofte...

Ellers Aloe Vera creme har været genial herhjemme til både stor og lille :)

Anmeld Citér

17. oktober 2020

fehår

Det er heldigvis en del bedre her til aften ���� Jeg endte med at smøre kokosolie på i går aftes i mangel på bedre ideer, og det har gjort et eller andet. Næste gang vil jeg prøve olivenolie eller kogtvandsklude. Tak for forslagene! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.