Sagen er den at jeg har en dejlig søn på 4 måneder. Ham har jeg sammen med min eks. Vi har ikke været i fast forhold siden lige før graviditeten, har aldrig boet sammen og jeg har derfor den fulde forældremyndighed.
Jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at have et godt forhold til ham, jeg har aldrig nægtet ham samvær - tværtimod og jeg har forsøgt at inddrage ham i alt hvad der vedrører vores søn.
Desværre forholder det sig sådan at hans opførsel over for mig mildest talt er meget grim. Han kører psykisk på mig (har altid gjort det on and off), og skaber konflikter ud af ingenting for derefter at vende det om og beskylde mig for at være den der gør og siger det han selv gør, bebrejder, fordrejer ord og situationer, kalder mig en dårlig mor etc. Alt forsøg på normal kommunikation bliver fuldstændig umuliggjort.
Jeg har i dag været nødt til at indse at dette nok desværre aldrig ændrer sig og jeg er nået dertil at jeg rent psykisk ikke kan have ham tæt på mig længere. Jeg er nået til et punkt hvor jeg ikke er tryg ved at være alene med ham fordi jeg ikke ved hvilken historie han opdigter efterfølgende om hvad jeg skulle have sagt og gjort denne gang.
Hvad gør jeg nu? Giver jeg ham det mindst mulige samvær? (Jeg skal selv sætte samværsregler, som han så selv skal ansøge om at få ændret) Nægter jeg ham samvær og afventer at han selv søger om fastsættelse af regler?
Har nogen erfaringer med noget lignende?
På forhånd tak for svar
Anmeld
Citér