Problemer i studie gruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2020

Christina1987

Kir skriver:

Jeg synes også at I må snakke med personen. Fortæl på en saglig måde at I ikke føler hun bidrager lige så meget. Evt giv hende en chance for at stramme op.

Jeg tog en uddannelse der primært byggede på gruppearbejde, og har prøvet lidt forskellige former for gruppearbejde. Det vi har gjort hvis nogen ikke kunne være med til selve gruppearbejdet er, at vi har tildelt en specifik opgave til personen. Fx et tekstafsnit der skulle laves. 

Hej :-)

Vi plejer også at give hende dele hun skal lave, og hun skriver egentlig fint nok for det meste, men tit er hun ikke obs på det vi i gruppen har skrevet om, f.eks. her sidst, hvor hun havde fået tildelt noget hun skulle skrive om, en teori, der fandt vi i gruppen ud af at den ene teori ikke var optimal at bruge, men det har hun ikke set, fordi hun ikke altid læser vores beskeder, og så kom hun og afleverede det hun havde skrevet, som så var med den forkerte teori. 

Og det ender hver gang med, at hun ikke har tid til at ordne tingene færdig til skype møde sammen med os, men hun plejer at aflevere noget skrifteligt når vi beder om det. Synes bare det er ret træls at vi andre laver alt andet arbejdet som også indebære sammenskrivelse, diskussioner om opgaver, teorier, aftaler videre forløb mm, og når hun skal lave rettelser i hendes del, så enten når vi ikke at få det i tide nok, fordi vi ikke kan nå at arbejde med hendes materiale inden deadline, ellers hvis der er fejl i det, kan  vi ikke nå at få hende til at rette det fordi tidsplanen skrider alt for meget og hun kun kan skype på bestemte skæve tidspunkter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Christina1987 skriver:

Vi plejer også at give hende dele hun skal lave, og hun skriver egentlig fint nok for det meste, men tit er hun ikke obs på det vi i gruppen har skrevet om, f.eks. her sidst, hvor hun havde fået tildelt noget hun skulle skrive om, en teori, der fandt vi i gruppen ud af at den ene teori ikke var optimal at bruge, men det har hun ikke set, fordi hun ikke altid læser vores beskeder, og så kom hun og afleverede det hun havde skrevet, som så var med den forkerte teori. 

Og det ender hver gang med, at hun ikke har tid til at ordne tingene færdig til skype møde sammen med os, men hun plejer at aflevere noget skrifteligt når vi beder om det. Synes bare det er ret træls at vi andre laver alt andet arbejdet som også indebære sammenskrivelse, diskussioner om opgaver, teorier, aftaler videre forløb mm, og når hun skal lave rettelser i hendes del, så enten når vi ikke at få det i tide nok, fordi vi ikke kan nå at arbejde med hendes materiale inden deadline, ellers hvis der er fejl i det, kan  vi ikke nå at få hende til at rette det fordi tidsplanen skrider alt for meget og hun kun kan skype på bestemte skæve tidspunkter. 

Så må I jo gøre om med jer selv, om I vil have hende i gruppen, når det irriterer jer så meget.
Så snak sammen i gruppen, og så må I tage en snak med hende omkring det, og enten finde en anden løsning, eller også kan hun jo ikke være en del af gruppen. For I skal jo ikke gå og være irriteret på hende hele tiden, det er ikke fair for nogen.. Hun tror jo at hun gør sin del, fordi I jo ikke har sagt noget.. Så I er nødt til at bruge ord, ellers ændrer hun sig jo ikke

Anmeld Citér

13. oktober 2020

fehår

Hvis hun ikke er med, ville jeg ikke skrive hendes navn på opgaven/registrere hende når en afleverede).

Jeg er enig her. Jeg læser selv på elæring og har haft lignede problemer i studiegrupper med medlemmer med fuldtidsarbejde og i den forbindelse vendt det flere gange med studievejledningen, som netop gav samme råd.

Desuden er det helt fair at melde ud, at gruppen ikke fungerer for jer mere, og at hun desværre må finde en ny gruppe. Det vil studievejledningen/jeres undervisere garanteret gerne hjælpe hende med.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

lineog4

Der er selvsagt også dovne gruppemedlemmer oh det kan være du har ramt sådan en. 

Men på den anden side såner der bare stor stor forskel på at være fuldtidsstuderende og deltidsstuderende med fuldtidsarbejde ved siden af, man får bare ikke læst alle beskeder hele tiden og slet ikke når man kommer fra arbejde og der er en tråd med 25 beskeder i, hvor det er en "snak" frem og tilbage og konklusionen ikke fremstår lysende klar.

Jeg var e lærings studerende da jeg læste til meritlærer ph havde fuld tid og 3 børn ved siden af. Jeg kom netop i en gruppe med fuldtidsstuderende som tog den ordinære læreruddannelse dog på e læring og som "kun" studerede. Jeg ved ikke hvem der var mest irriteret over den konstellation: dem over, at jeg ikke var til rådighed på alle tider af døgnet og ikke kunne overskue deres alenlange besked tråde eller mig, der var bevidst om de havde utrolig meget mere tid end mig, og derfor kunne bruge oceaner af tid på processer, hvor jeg havde brug for effektivitet, korte møder og uddelegering. 

Vi blev pænt enige om, at gruppen ikkw skulle bestå og jeg fik lort til for en kort bemærkning st køre solo - så skulle jeg desværre finde en ny gruppe pga undervisers arbejdsbyrde. Fandt derefter en gruppe, hvor vi alle var deltidsstuderende med fuldtidsarbejde, hvilken lettelse. Møderne på Skype blev super effektive, vi fragildt os fra tråde på flere.meter på Facebook, og vi uddelegerede. Min læring blev ikke mindre, men jeg var mindre presset og irriterede ikke de andre   

Så måske konstellationen er forkert og måske I irriterer hende mindst lige så meget , eller måske kører hun på frihjul. Uafhængigt af hvad, så er det bedste bøn at skilles i fordragelighed især hvis gruppen er blevet jer og hende. 

Det skal siges at være opsplitning af studiegruppe skete i mindelighed, vi kunne sagtens hygge og grine til indkald stadigvæk, men vi blev delt i dem der arbejdede oh var deltidsstuderende og de der var fuldtidsstuderende og det giver meget mening, både pga arbejdstid, arbejdsform osv. Men også fordi vi der var i arbejde måske havde nogle lidt andre perspektiver end de som aldrig havde arbejdet på en skole. Så det gav meget mere frihed til alle parter.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Kir

Christina1987 skriver:

Ej det holder ikke! Det var jeg også blevet pænt irriteret over. Så først nu at du havde skrevet I har lavet 3 opgaver sammen, forstår ikke at I har holdt ud så længe 

I må helt sikkert få sagt noget, og hvis I intet har sagt før synes jeg godt man ku give hende en chance for at ændre adfærd. Hvis hun så ikke gør det med det sidste af opgaven og ikke synes der er et problem, så synes jeg sagtens man kan sige hun må finde en anden gruppe. Man bruger bare så meget energi på den slags som kunne være blevet brugt på gruppearbejdet i stedet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.