Hej :-)
Vi plejer også at give hende dele hun skal lave, og hun skriver egentlig fint nok for det meste, men tit er hun ikke obs på det vi i gruppen har skrevet om, f.eks. her sidst, hvor hun havde fået tildelt noget hun skulle skrive om, en teori, der fandt vi i gruppen ud af at den ene teori ikke var optimal at bruge, men det har hun ikke set, fordi hun ikke altid læser vores beskeder, og så kom hun og afleverede det hun havde skrevet, som så var med den forkerte teori.
Og det ender hver gang med, at hun ikke har tid til at ordne tingene færdig til skype møde sammen med os, men hun plejer at aflevere noget skrifteligt når vi beder om det. Synes bare det er ret træls at vi andre laver alt andet arbejdet som også indebære sammenskrivelse, diskussioner om opgaver, teorier, aftaler videre forløb mm, og når hun skal lave rettelser i hendes del, så enten når vi ikke at få det i tide nok, fordi vi ikke kan nå at arbejde med hendes materiale inden deadline, ellers hvis der er fejl i det, kan vi ikke nå at få hende til at rette det fordi tidsplanen skrider alt for meget og hun kun kan skype på bestemte skæve tidspunkter.
Der er selvsagt også dovne gruppemedlemmer oh det kan være du har ramt sådan en.
Men på den anden side såner der bare stor stor forskel på at være fuldtidsstuderende og deltidsstuderende med fuldtidsarbejde ved siden af, man får bare ikke læst alle beskeder hele tiden og slet ikke når man kommer fra arbejde og der er en tråd med 25 beskeder i, hvor det er en "snak" frem og tilbage og konklusionen ikke fremstår lysende klar.
Jeg var e lærings studerende da jeg læste til meritlærer ph havde fuld tid og 3 børn ved siden af. Jeg kom netop i en gruppe med fuldtidsstuderende som tog den ordinære læreruddannelse dog på e læring og som "kun" studerede. Jeg ved ikke hvem der var mest irriteret over den konstellation: dem over, at jeg ikke var til rådighed på alle tider af døgnet og ikke kunne overskue deres alenlange besked tråde eller mig, der var bevidst om de havde utrolig meget mere tid end mig, og derfor kunne bruge oceaner af tid på processer, hvor jeg havde brug for effektivitet, korte møder og uddelegering.
Vi blev pænt enige om, at gruppen ikkw skulle bestå og jeg fik lort til for en kort bemærkning st køre solo - så skulle jeg desværre finde en ny gruppe pga undervisers arbejdsbyrde. Fandt derefter en gruppe, hvor vi alle var deltidsstuderende med fuldtidsarbejde, hvilken lettelse. Møderne på Skype blev super effektive, vi fragildt os fra tråde på flere.meter på Facebook, og vi uddelegerede. Min læring blev ikke mindre, men jeg var mindre presset og irriterede ikke de andre
Så måske konstellationen er forkert og måske I irriterer hende mindst lige så meget , eller måske kører hun på frihjul. Uafhængigt af hvad, så er det bedste bøn at skilles i fordragelighed især hvis gruppen er blevet jer og hende.
Det skal siges at være opsplitning af studiegruppe skete i mindelighed, vi kunne sagtens hygge og grine til indkald stadigvæk, men vi blev delt i dem der arbejdede oh var deltidsstuderende og de der var fuldtidsstuderende og det giver meget mening, både pga arbejdstid, arbejdsform osv. Men også fordi vi der var i arbejde måske havde nogle lidt andre perspektiver end de som aldrig havde arbejdet på en skole. Så det gav meget mere frihed til alle parter.