Problemer i studie gruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.967 visninger
14 svar
41 synes godt om
13. oktober 2020

Christina1987

hej 

jeg går på en videregående uddannelse og er lige starter op her til august igen efter barsel. Går på 2 semester. Vi er så en ny studie gruppe fra august med 4 medlemmer. Vi går på net uddannelse så vores studiegruppe er meget vigtig. 
det ene medlem i vores gruppe arbejder ved siden af fuld tid og vi andre er derfor tvunget til at Skype efter hendes skema. Men hun har ikke tid nok til at sætte af og vi andre i gruppen ender med at lave det meste og så skyper hun med en time en gang imellem hvor vi andre skyper videre f.eks. Når vi har vigtige opgaver. F.eks. Idag skal vi Skype hvor hun siger at hun kan sætte hendes frokost pause af til det men det er slet ikke tid nok. Vi har en stor opgave vi skal forberede og fremlægge snart. De sidste 3 opgaver vi har laver og afleverer har hun ikke været særlig meget med i. What to do ¿

mvh

christina 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Christina1987 skriver:

hej 

jeg går på en videregående uddannelse og er lige starter op her til august igen efter barsel. Går på 2 semester. Vi er så en ny studie gruppe fra august med 4 medlemmer. Vi går på net uddannelse så vores studiegruppe er meget vigtig. 
det ene medlem i vores gruppe arbejder ved siden af fuld tid og vi andre er derfor tvunget til at Skype efter hendes skema. Men hun har ikke tid nok til at sætte af og vi andre i gruppen ender med at lave det meste og så skyper hun med en time en gang imellem hvor vi andre skyper videre f.eks. Når vi har vigtige opgaver. F.eks. Idag skal vi Skype hvor hun siger at hun kan sætte hendes frokost pause af til det men det er slet ikke tid nok. Vi har en stor opgave vi skal forberede og fremlægge snart. De sidste 3 opgaver vi har laver og afleverer har hun ikke været særlig meget med i. What to do ¿

mvh

christina 

Well, det bliver en ufed samtale for hun bliver sikkert skide sur. Men det er da håbløst uansvarligt af hende at prioritere på den måde og det bliver I nødt til at fortælle hende. Enten strammer hun og eller også er hun ude af gruppen.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Sprit25

Helt enig med ovenstående  

sig at hun må vælge nu. Endten prioriterer hun sin uddannelse ellers ryger hun ud. 

Hvornår er I færdige med studiegruppen? Hvis det er til første november havde jeg bidt den i mig, men hvis det er til nytår. Så var hun røget 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Christina1987 skriver:

hej 

mvh

christina 

Hun må sku da gå ned i tid, hvis hun vil studere også. Hvad hvis I skulle være i skole, skulle hun så bare være med en gang i mellem? Sådan fungere det da ikke. Jeg ville tage en snak med hende, for enten hjælper hun til eller også må hun jo lave dem selv. Hun får jo afleveret hun i teorien ikke har lavet og det er da snyd. Jeg ville ikke have afleveret så mange opgaver med hendes navn på, hvis hun ikke lavede noget.

Hun kan da ikke regne med at I arbejder omkring hendes skema, hvis hun kun har en time her og der. Hun kommer til at flyve igennem en uddannelse i andre kæmper for, dårlig stil. 

Tag en snak med hende, og forklar hende at det ikke fungere. Ja hun bliver sikkert sur, men så må hun sku ta en valg og ikke forvente andre laver hendes ting. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

I er nødt til at smide svesken på disken. Det er IKKE i orden. Hun er studerende, hun skal være lige så aktiv som jer andre...

I kommer jo til at bære hende igennem i uddannelsen. Det kan jo ikke passe, at flertallet skal indrette sig ind efter hende.

Selvfølgelig skal man gå på kompromis med hinanden, men det lyder ret vanvittigt... 

Det skal selvf. gøres på en ordentligt måde - men hun vil nok blive sur.

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Kender typen. 

Har været i så mange grupper hvor der altid har været en der ikke synes han/hun behøver bidrage ligeså meget eller dedikere sig ligeså meget. Første gang jeg prøvede det sagde vi ikke noget, og selvom hun ikke havde lavet noget (måske 0,5% af opgaven, vi var 4 i gruppen) så endte hun med bedre karakter end os andre, fordi hun er skide god mundtlig. Det gad jeg ikke mere derfra, så når jeg har mødt de typer efterfølgende har jeg simpelthen taget snakken, selvfølgelig givet folk en chance, men gør forventningerne klare. 

Hvis hun ønsker fuldtidarbejde ved siden af kan hun da bare gøre det, hun må selv disponere sin tid - men I forventer at hun lægger ligeså mange timer som I gør, for I er fælles om opgaven. Måske kan hun ikke skype i 3-4 timer, men så må hun bidrage på andre måder/lave opgaver om aften/natten som I har tildelt hende etc. Jeg har også været i grupper hvor jeg var den eneste med et barn, her kunne jeg ikke sidde i gruppemøder til kl. 17-18-19 alle dage, for jeg skulle altså hente og hjem og putte, så jeg smuttede ved 15/16 tiden. Så sad de nogle timer efter jeg var gået, men jeg tog så nogle timer om aften hvor jeg lavede nogle opgaver, som de andre havde lavet sidst på eftermiddagen. Tilgengæld mødte jeg også ind tidligere om morgen og var igang med opgaver, hvor de så først kom luntende kl. 10-11 stykker. Men alle lavede ligemeget, også selvom vi lagde timerne forskelligt.   

Enten er man med i gruppen eller også er man ikke, man kan ikke være halvt med. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Pb18

Enig med de ovenstående - bed hende om at bidrage reelt og ellers er det farvel. 

Jeg har selv oplevet noget lignende i en studiegruppe og det er simpelthen så drænende. Vores makker tilbød at hendes bidrag kunne være at læse endelig korrektur  vi takkede pænt nej tak og skrev opgaven et medlem mindre end planlagt, men stemningen blev så meget bedre og vi formåede ganske fint selv at læse korrektur .

Det kræver dog selvfølgelig at alle I resterende medlemmer er enige om at smide hende ud 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Kir

Jeg synes også at I må snakke med personen. Fortæl på en saglig måde at I ikke føler hun bidrager lige så meget. Evt giv hende en chance for at stramme op.

Jeg tog en uddannelse der primært byggede på gruppearbejde, og har prøvet lidt forskellige former for gruppearbejde. Det vi har gjort hvis nogen ikke kunne være med til selve gruppearbejdet er, at vi har tildelt en specifik opgave til personen. Fx et tekstafsnit der skulle laves. 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis hun ikke er med, ville jeg ikke skrive hendes navn på opgaven/registrere hende når en afleverede).

Anmeld Citér

13. oktober 2020

lineog4

Hmm jeg har prøvet at være studerende, hvor jeg var fuldtidsstuderende med kun et studiejob ved siden af og så har jeg prøvet at være studerende med fuldtidsarbejde ved siden af. 

Då jeg var studerende med fuldtidsarbejde ved siden af kunne jeg selvsagt ikke holde skypemøder i dagtimerne, der var jeg på arbejde. Så tænker med jer skulle I nok have afstemt arbejdstid og metoder på forhånd. Jeg ville helst have været alene  men det var et krav, at man var i gruppe pga underviseres arbejdsbyrde. Det var derfor vigtigt for mig at afstemme forventninger på forhånd. 

Jeg arbejdede med studiet bevares, men jeg kunne være med til 4 timers skypemøde en onsdag eftermiddag for jeg havde først været 9 timer på arbejde og havde også lige 3 børn. Jeg kunne knokle i aftentimerne når børnene sov, læse og skrive en masse men var ikke til lange møder hver uge fx. 

Så mit råd er at få forventningsafstemt, kan jo også være din syudiekammerat er irriteret over jeres måde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.