Kender typen.
Har været i så mange grupper hvor der altid har været en der ikke synes han/hun behøver bidrage ligeså meget eller dedikere sig ligeså meget. Første gang jeg prøvede det sagde vi ikke noget, og selvom hun ikke havde lavet noget (måske 0,5% af opgaven, vi var 4 i gruppen) så endte hun med bedre karakter end os andre, fordi hun er skide god mundtlig. Det gad jeg ikke mere derfra, så når jeg har mødt de typer efterfølgende har jeg simpelthen taget snakken, selvfølgelig givet folk en chance, men gør forventningerne klare.
Hvis hun ønsker fuldtidarbejde ved siden af kan hun da bare gøre det, hun må selv disponere sin tid - men I forventer at hun lægger ligeså mange timer som I gør, for I er fælles om opgaven. Måske kan hun ikke skype i 3-4 timer, men så må hun bidrage på andre måder/lave opgaver om aften/natten som I har tildelt hende etc. Jeg har også været i grupper hvor jeg var den eneste med et barn, her kunne jeg ikke sidde i gruppemøder til kl. 17-18-19 alle dage, for jeg skulle altså hente og hjem og putte, så jeg smuttede ved 15/16 tiden. Så sad de nogle timer efter jeg var gået, men jeg tog så nogle timer om aften hvor jeg lavede nogle opgaver, som de andre havde lavet sidst på eftermiddagen. Tilgengæld mødte jeg også ind tidligere om morgen og var igang med opgaver, hvor de så først kom luntende kl. 10-11 stykker. Men alle lavede ligemeget, også selvom vi lagde timerne forskelligt.
Enten er man med i gruppen eller også er man ikke, man kan ikke være halvt med.
Anmeld
Citér