Lægens regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2020

Abracadabra

Spørgsmålet er om det dig eller din læge, der skal lægge ud for din sygemelding? Din læge vil tydeligvis ikke (og der er heller intet krav om, at h*n SKAL), så de penge må du selv lægge ud - og kræve ind hos din arbejdsgiver (hvilket nok også er lettere for dig end for din læge). 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det er helt normal procedure de steder jeg har arbejdet - at man selv betaler og får pengene reunderet

Anmeld Citér

9. oktober 2020

nilletøz

AnoMor skriver:

Lægen må godt bede dig betale. Men du skal have en kvittering som du kan afleverer til din arbejdsgiver der så betaler dig. Så din læge har ikk gjort noget forkert. 

Tak for svar.. det er bare måden han siger det på der får en til at tro at han bare ikke vil bruge tid på det..

Anmeld Citér

9. oktober 2020

nilletøz

Abracadabra skriver:

Spørgsmålet er om det dig eller din læge, der skal lægge ud for din sygemelding? Din læge vil tydeligvis ikke (og der er heller intet krav om, at h*n SKAL), så de penge må du selv lægge ud - og kræve ind hos din arbejdsgiver (hvilket nok også er lettere for dig end for din læge). 

I det her tilfælde måtte jeg selv betale. Men det er måden han siger det på.. jeg gider ikke at bruge tid på at sende det ind så det må du selv klare.. 

det havde klart været nemmere for ham at han fik sendt det ind da det så var kommet det rigtig sted hen fra start.. 

Anmeld Citér

9. oktober 2020

nilletøz

Mamman skriver:

Det er helt normal procedure de steder jeg har arbejdet - at man selv betaler og får pengene reunderet

Ok.. har ikke skulle have en sygemelding før så var ikke klar over hvordan det forgik.. 

han har rigtig dårlig erfaring med Københavns kommune åbentbart - derfor skal man selv betale også få det refunderet. 

Anmeld Citér

9. oktober 2020

Abracadabra

nilletøz skriver:

I det her tilfælde måtte jeg selv betale. Men det er måden han siger det på.. jeg gider ikke at bruge tid på at sende det ind så det må du selv klare.. 

det havde klart været nemmere for ham at han fik sendt det ind da det så var kommet det rigtig sted hen fra start.. 

Han lyder ikke voldsomt høflig - men helt ærligt gad jeg heller ikke bruge min lægetid (og tid er penge!) på at inddrive penge for en sygemelding. 

Anmeld Citér

9. oktober 2020

nilletøz

Abracadabra skriver:

Han lyder ikke voldsomt høflig - men helt ærligt gad jeg heller ikke bruge min lægetid (og tid er penge!) på at inddrive penge for en sygemelding. 

Han er nogen gange svær at blive klog på. 
mødet ene øjeblik er han villig til at udskrive hvad som helst, det andet øjeblik vil han ikke.. 

han har før bare udskrevet medicin til mig som han i princippet godt ved jeg ikke kan tåle, og når man siger påtaler det til ham, siger han bare når ja i en nedladende tone.. 

Anmeld Citér

10. oktober 2020

Abracadabra

nilletøz skriver:

mødet ene øjeblik er han villig til at udskrive hvad som helst, det andet øjeblik vil han ikke.. 

han har før bare udskrevet medicin til mig som han i princippet godt ved jeg ikke kan tåle, og når man siger påtaler det til ham, siger han bare når ja i en nedladende tone.. 

Du planlægger jo heldigvis et lægeskift - men lige præcis vedr sygemelding har din læge ret til at kræve pengene af dig. 

Anmeld Citér

10. oktober 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
nilletøz skriver:

Jeres kemi er dårlig, og du har ikke tillid til ham, så et lægeskift er en god plan. I det store og hele er det vel til gengæld uvæsentligt, at du selv skulle lægge ud for lægeerklæringen? 

Anmeld Citér

10. oktober 2020

nilletøz

Abracadabra skriver:

Du planlægger jo heldigvis et lægeskift - men lige præcis vedr sygemelding har din læge ret til at kræve pengene af dig. 

Ja det gør jeg.. 

Stoler ikke rigtig på ham mere..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.