Lægens regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.380 visninger
20 svar
10 synes godt om
9. oktober 2020

nilletøz

Hej 

Må lige høre om nogen af jer ved hvordan reglerne er når man skal sygemeldes?

i mandags skulle jeg ind og have fortaget en kikkertundersøgelse i knæet. 
da jeg skal være sygemeldt i 10 dage skal jobbet have en lægeerklæring - fint nok. Smutter ind til lægen og får det fixet men da jeg viser ham hvor han skal sende den hen, siger lægen at jeg selv skal betale og bagefter få det refunderet fra jobbet.. 

Spørger hvorfor når jeg har de oplysninger med han skal bruge, til at sende den og få betaling - han svare at han ikke gider at bruge tid på at få sine penge fordi kommunen har glemt rigtig mange gange at betale! 

ja men nu er det jo ikke kommunen men min job der skal betale for den.

må han godt selv lave sine regler? Er der et sted man kan ringe til for at høre hvordan reglerne er?

skal lige siges at han tit har sine egne regler, udskriver medicin som jeg ikke kan/ må få..

skal have skiftet læge men der er ikke nogen åbne læger vi kan flytte til

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2020

De3Guldklumper

nilletøz skriver:

Hej 

da jeg skal være sygemeldt i 10 dage skal jobbet have en lægeerklæring - fint nok. Smutter ind til lægen og får det fixet men da jeg viser ham hvor han skal sende den hen, siger lægen at jeg selv skal betale og bagefter få det refunderet fra jobbet.. 

Spørger hvorfor når jeg har de oplysninger med han skal bruge, til at sende den og få betaling - han svare at han ikke gider at bruge tid på at få sine penge fordi kommunen har glemt rigtig mange gange at betale! 

må han godt selv lave sine regler? Er der et sted man kan ringe til for at høre hvordan reglerne er?

skal lige siges at han tit har sine egne regler, udskriver medicin som jeg ikke kan/ må få..

Du skal få din arbejdsgiver til selv at indhente erklæringen. 

Anmeld Citér

9. oktober 2020

nilletøz

De3Guldklumper skriver:

Du skal få din arbejdsgiver til selv at indhente erklæringen. 

Det jeg med på.

men der sagde at han at jeg også selv skulle betale ellers vil han ikke lave den.. 

Anmeld Citér

9. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
nilletøz skriver:

Hej 

Hvorfor skal du have en sygemelding?

Jeg mener, dit arbejde får først refusion efter 25-30 dages sammenhængende sygdom - og i det tilfælde er det ikke en sygemelding men en mulighedserklæring.

Men jeg tænker ikke, at din læge selv må lave egne regler, men er der overhovedet en regel om at han skal lave en sygemelding? Det jeg mener er, mon ikke at han er i sin gode ret til at kræve betaling på stedet.?

Anmeld Citér

9. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det var også processen da jeg blev sygemeldt. Så betalte jeg og fik pengene refunderet af mit arbejde. 
Men om det er sådan lovmæssigt ved jeg ikke, sådan var det bare hos min læge 

Anmeld Citér

9. oktober 2020

nilletøz

Mom skriver:

Hvorfor skal du have en sygemelding?

Jeg mener, dit arbejde får først refusion efter 25-30 dages sammenhængende sygdom - og i det tilfælde er det ikke en sygemelding men en mulighedserklæring.

Men jeg tænker ikke, at din læge selv må lave egne regler, men er der overhovedet en regel om at han skal lave en sygemelding? Det jeg mener er, mon ikke at han er i sin gode ret til at kræve betaling på stedet.?

Jeg har fået fortaget en kikkertundersøgelse og da jeg går meget på jobbet skal jeg være sygemeldt i 10 dage. ( er afspritter )

Det er præcis det jeg selv tænker, om han har ret til at kræve betaling med det samme, derfor jeg spurgte om der var nogen der vidste om man kunne ringe til nogen og høre om det.. 

Anmeld Citér

9. oktober 2020

nilletøz

Oddi skriver:

Det var også processen da jeg blev sygemeldt. Så betalte jeg og fik pengene refunderet af mit arbejde. 
Men om det er sådan lovmæssigt ved jeg ikke, sådan var det bare hos min læge 

Ok..

Tænker bare om han gerne må lovmæssigt selv forlange at man betaler på stedet

Anmeld Citér

9. oktober 2020

AnoMor

9. oktober 2020

AnoMor

Lægen må godt bede dig betale. Men du skal have en kvittering som du kan afleverer til din arbejdsgiver der så betaler dig. Så din læge har ikk gjort noget forkert. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

9. oktober 2020

Rockertand

nilletøz skriver:

Hej 

Din læge er en privat virksomhed, som du vælger at købe en ydelse af. Derfor skal du naturligvis også betale med det samme.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.