Hej alle
Jeg har en pige som blev 5 i sommers. Hun har været ble fri siden hun var 2 år og 10-11 måneder.
Her i sommers flyttede vi i hus, hun skiftede BH og der skete bare generelt mange ting på kort tid.
Vi oplevede fra vi begyndt for alvor at snakke om at flytte, til hun så huset til nu hvor vi bor her osv. Hun hun i starten begyndte at glemme at gå på toilet en gang i mellem. Hun siger det er fordi hun er bange for at nogen tager hendes legetøj.
Hun glemmer det både hjemme og i bh.
I starten var det en gang imellem nu er det hver evig eneste dag. Ofte når hun kun at tisse et par dråber også skynder hun sig på toilet. Mens hun en sjælden gang ikke kan holde sig og derfor når at tisse helt igemmen. Hun fortæller hun godt kan "sjat pisse" i underbukserne flere gange i løbet af en dag.
Hvad fanden kan vi gøre ved der, jeg kan mærke det frustrere mig ekstremt meget. Hun stinker af pis om aften når vi tager underbukser af.
Hej.
Det er nogle gange rart at møde en lidelsesfælle 
Vi står nemlig i nærmest fuldstændig den samme situation med en femårig dreng, der er begyndt at tisse i bukserne igen efter flytning og børnehaveskift. Det hjælper ham bestemt ikke, at de coronavice er udenfor, så der er flere lag tøj, der skal tages af, når man skal tisse. Han har altid været typen, der blev meget optaget af en leg og derfor glemte, at han skulle ind og tisse, men det er blevet meget værre nu her.
Jeg tænker, det er naturligt og normalt at de små træder tilbage i udvikling, når der sker store ændringer.
Udover at tage til lægen, som jeg tænker er en god ide (det kan nemlig også skyldes forstoppelse, som min dreng har kæmpet med i perioder, fordi det kan gøre det svært for dem at mærke kroppens signaler), så snak med pædagogerne om det og bed dem om at hjælpe hende på toilettet hver anden time - måske har hun behov for at blive fulgt derud - det har min dreng, han kan ikke altid overskue at skulle forlade legen, så han prøver at holde sig til det går helt galt. Det lyder som lidt det samme som din pige.
Og det samme derhjemme. Hjælp hende ud på toilettet så hun får tisset ordentligt af. Lav evt belønningspyramider med krydser for hver dag med tørre bukser og så en gave til sidst - hvis hun har temperament til den slags.
Jeg forstår SÅ godt, at det er frustrerende, jeg er nogle gange nærmest grædefærdig, når jeg igen slæber tissetøj hjem fra børnehaven. Men med hjælp fra de voksne tror jeg på, det bliver bedre. Og det er en overgang, når hun har været renlig, hun skal bare være helt tryg i det nye og have fundet sin plads i vennegrupperne, så hun ikke er bange for, hvad der sker, hvis hun forlader legen. Det er jeg helt overbevist om