Kære TS
Efter min første fødsel (vaginal) kunne jeg slet ikke forestille mig nogensinde at føde igen.
Over 2 år efter blev jeg henvist til sygehuset hvor en læge undersøgte mig, og konklusionen blev at jeg burde få KS næste gang, for at undgå lignende bristninger som dem jeg havde fået. Ikke fordi der var stor risiko for det, men hvis jeg fik dem igen, ville risikoen for varige men være 50%
Jeg har fået KS efter det, og det kan godt være jeg får på puklen for det, men det var en fantastisk oplevelse.
Jeg ved at min oplevelse er speciel, men jeg var mindre sengeliggende og mindre generet efter KS. Jeg kunne bære mere, jeg kunne gå mere, jeg kunne både sidde, stå og gå på toilettet selv. Ja, jeg havde ondt i maven - men mine smerter var betydeligt mindre end efter første fødsel.
Der findes alle slags oplevelser.
Hvis jeg var dig ville jeg starte med at blive undersøgt - grundigt! Som en anden også skriver, det med din mens lyder som noget jeg ville få tjekket.
Derefter en fødselssamtale - hvis du ønsker kejsersnit må man desværre i dag ikke væve og være usikker. Det er jo dyrere at få KS end vaginal fødsel, så sygehusvæsenet arbejder for at de fleste føder vaginalt.
Regnestykket for den bedste fødsel kan du kun afklare - alle andre kan have meninger om "det bedste". Der ER nogle risici ved et KS, og hvis du tager 100 kvinder der har fået begge vil de fleste nok hælde til en vaginal fødsel. Så er der lige dem der har fået "hele showet" ved den vaginale fødsel. For os kan det sagtens være en meget bedre oplevelse med et KS. Men jeg ville klart få tjekket din fysiske tilstand først, og så tage beslutningen derefter.
Anmeld
Citér