Er kejsersnit bedre end min første fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Tænker der er ligeså mange gode historier, som dårlige ved både alm. fødsel og kejsersnit. 

Jeg var første gang i fødsel i 13 timer, hvor iltningen faldt ved vores barn de måtte akut forløse ham ved kejsersnit. 

Anden gang var jeg i fødsel 49 timer uden fremgang og fik endnu et kejsersnit. Barnet lå skævt i bækkenet og jeg ville aldrig have fået hende ud selv, sagde fødselslægen. 

Tredje gang SKULLE det være planlagt kejsersnit pga. to tidligere snit. 

Jeg har ALLE 3 gange haft det super fint, oppe at gå samme dag, fint kunne passe/tage mig af baby. Fint kunne gå en tur. 2 dage efter 3. fødsel var vi i zoologisk have til familietamtam. Jeg har ikke oplevet voldsomme smerter, længerevarende smertelindringsforløb, betændelse i ar og ej heller dannet særlig meget arvæv. 

Jeg ville gerne selv have forsøgt endnu en gang(3.gang) men det måtte jeg ikke for fødselslægen. Jeg har selvfølgelig ikke prøvet følelsen af en vaginal fødsel og hvor voldsom det kan være, så kan ikke udtale mig om det, andet end jeg selv gerne til enhver tid ville have født vaginalt hvis jeg havde kunne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2020

snut

Havde den frygtet mareridt for 3 år siden med min dejlige datter �� Tror jeg bruge flere timer på at få hendes hovede ud,  husker hvordan jeg lå og nulrede håret på toppen af hendes hovede der tittet ud og kunne mere hvor stram og tynd min hud var og lige meget hvor meget jeg pressede skete der intet og til sidst opgav jordemoder og sagde nu klipper jeg altså.. NEJJJJ �� det var det værste der kunne ske, men ud kom hun så. �� Da jeg så havde født moderkagen , sejlet det ud med blod. Der sprang en hardcore ældre kvindelig læge op i min seng og holde mit underliv da jeg bløde for meget og så løb de ellers afsted og jeg blev syet indeni et eller andet sted og så der hvor jeg blev klippet. Da jeg igen vågnede var jeg helt alene �� 15 min efter blev genforenet med min datter og kæreste.  De næste første 2 dage kunne jeg ikke en gang sidde op fordi jeg blev svimmel og efter 2 dage uden bedringen fik jeg 2 liter blod. 3. dage kunne jeg sidde op og 4. dag var jeg på toilettet og 5. Kunne vi komme hjem. Havde selv kateter i de dage jeg ikke kunne gå på toilettet og mælken kom aldrig rigtig fordi jeg manglede så meget blod så malket i 2 måneder. Og det var det rene mareridt at gå på toilettet. 

Jeg har stadig m'en efter det. Hver gang jeg får min mens føles det som om jeg lige har født altså den der tyngdefornemmelse. Her den anden dag kunne jeg mærke min livmodermunden lige ved skedeåbningen husker ikke jeg kunne det i sidste graviditet.  Så ved ikke om det er normalt.

Men altså spørgsmålet er så om det lidt mere behagelig at få kejsersnit end en fødsel som denne her eller er det værre 

Anmeld Citér

27. december 2020

snut

Tænker der er ligeså mange gode historier, som dårlige ved både alm. fødsel og kejsersnit. 

Jeg var første gang i fødsel i 13 timer, hvor iltningen faldt ved vores barn de måtte akut forløse ham ved kejsersnit. 

Anden gang var jeg i fødsel 49 timer uden fremgang og fik endnu et kejsersnit. Barnet lå skævt i bækkenet og jeg ville aldrig have fået hende ud selv, sagde fødselslægen. 

Tredje gang SKULLE det være planlagt kejsersnit pga. to tidligere snit. 

Jeg har ALLE 3 gange haft det super fint, oppe at gå samme dag, fint kunne passe/tage mig af baby. Fint kunne gå en tur. 2 dage efter 3. fødsel var vi i zoologisk have til familietamtam. Jeg har ikke oplevet voldsomme smerter, længerevarende smertelindringsforløb, betændelse i ar og ej heller dannet særlig meget arvæv. 

Jeg ville gerne selv have forsøgt endnu en gang(3.gang) men det måtte jeg ikke for fødselslægen. Jeg har selvfølgelig ikke prøvet følelsen af en vaginal fødsel og hvor voldsom det kan være, så kan ikke udtale mig om det, andet end jeg selv gerne til enhver tid ville have født vaginalt hvis 

Anmeld Citér

27. december 2020

Girafmor

Kære TS

Efter min første fødsel (vaginal) kunne jeg slet ikke forestille mig nogensinde at føde igen.

Over 2 år efter blev jeg henvist til sygehuset hvor en læge undersøgte mig, og konklusionen blev at jeg burde få KS næste gang, for at undgå lignende bristninger som dem jeg havde fået. Ikke fordi der var stor risiko for det, men hvis jeg fik dem igen, ville risikoen for varige men være 50%

Jeg har fået KS efter det, og det kan godt være jeg får på puklen for det, men det var en fantastisk oplevelse.
Jeg ved at min oplevelse er speciel, men jeg var mindre sengeliggende og mindre generet efter KS. Jeg kunne bære mere, jeg kunne gå mere, jeg kunne både sidde, stå og gå på toilettet selv. Ja, jeg havde ondt i maven - men mine smerter var betydeligt mindre end efter første fødsel.

Der findes alle slags oplevelser.
Hvis jeg var dig ville jeg starte med at blive undersøgt - grundigt! Som en anden også skriver, det med din mens lyder som noget jeg ville få tjekket.

Derefter en fødselssamtale - hvis du ønsker kejsersnit må man desværre i dag ikke væve og være usikker. Det er jo dyrere at få KS end vaginal fødsel, så sygehusvæsenet arbejder for at de fleste føder vaginalt.

Regnestykket for den bedste fødsel kan du kun afklare - alle andre kan have meninger om "det bedste". Der ER nogle risici ved et KS, og hvis du tager 100 kvinder der har fået begge vil de fleste nok hælde til en vaginal fødsel. Så er der lige dem der har fået "hele showet" ved den vaginale fødsel. For os kan det sagtens være en meget bedre oplevelse med et KS. Men jeg ville klart få tjekket din fysiske tilstand først, og så tage beslutningen derefter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.