dbrg8 skriver:
Havde den frygtet mareridt for 3 år siden med min dejlige datter Tror jeg bruge flere timer på at få hendes hovede ud, husker hvordan jeg lå og nulrede håret på toppen af hendes hovede der tittet ud og kunne mere hvor stram og tynd min hud var og lige meget hvor meget jeg pressede skete der intet og til sidst opgav jordemoder og sagde nu klipper jeg altså.. NEJJJJ det var det værste der kunne ske, men ud kom hun så. Da jeg så havde født moderkagen , sejlet det ud med blod. Der sprang en hardcore ældre kvindelig læge op i min seng og holde mit underliv da jeg bløde for meget og så løb de ellers afsted og jeg blev syet indeni et eller andet sted og så der hvor jeg blev klippet. Da jeg igen vågnede var jeg helt alene 15 min efter blev genforenet med min datter og kæreste. De næste første 2 dage kunne jeg ikke en gang sidde op fordi jeg blev svimmel og efter 2 dage uden bedringen fik jeg 2 liter blod. 3. dage kunne jeg sidde op og 4. dag var jeg på toilettet og 5. Kunne vi komme hjem. Havde selv kateter i de dage jeg ikke kunne gå på toilettet og mælken kom aldrig rigtig fordi jeg manglede så meget blod så malket i 2 måneder. Og det var det rene mareridt at gå på toilettet.
Jeg har stadig m'en efter det. Hver gang jeg får min mens føles det som om jeg lige har født altså den der tyngdefornemmelse. Her den anden dag kunne jeg mærke min livmodermunden lige ved skedeåbningen husker ikke jeg kunne det i sidste graviditet. Så ved ikke om det er normalt.
Men altså spørgsmålet er så om det lidt mere behagelig at få kejsersnit end en fødsel som denne her eller er det værre ?
Hej
Kan fælge med din tankegang, da fødslen nærmer sig og i takt med det kommer masser af følelser i dig.
Som piger skriver-fødsel er et forløb hvor ingen på forhånd kender til forløbet. Godt,hvis det går godt.
Ang. kejsersnit-ville ikke have den. Da her skærer man over i din mavemusklerne og selve livmoderen.
Vaginal fødsel-er et naturlig fødselsvej. Og så må vi også håbe,at det går den vej.
Mine oplevelser(skulle syes alle gang)
1. Blev skæret i mellemkødet. Men helede ok. Skulle heller ikke niget end at ntde min nyfødte de nærmeste måneder.
2. Mest fantastisk fødsel. Som efter en bog. Regelmæssige veer,optakt,vestorm og baby ud.
3. Drille fødsel,som den kaldes. Intet der gav mening. Trods fødegangens ønske at jeg ikke kommer grunder smerter,men ingen regelmæssige smerter,som jeg slet ikke kunne identificere med veer, fødte jeg par minuter senere , baby blev næsten tabt på gulvet,da jeg blev stående,med bukserne helvvejs ned og jeg glemmer det aldrig -jeg råbte om hjælp. Hurtigt ja,men om det var behageligt-slett ikke.
4. fødsel- ja, skal ca være om 3 uger. Scenarie ukendt,ja,stædig,trods erfaring er der da..
. I nat fik jeg smerter i maven. Gik på wc og grunden svimmelhed,kvalme ig ondt i maven var tæt på at besvime. Og du kan tro jeg fik million tanker igennem mit hoved-om jeg vil klare også denne gang.
Trods at jeg altid gået over terminsdato, er jeg lidt bange at føde før. Ved ikke hvorfor.
Så- held og lykke med din rejse . Min bedste anbefaling til dig-vær optimistisk og satser på det bedste forløb. Alt det andet må blive væk fra os.