Hvor tit er jeres børn syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Sjællenet sidst vi lå (mig og et barn var i januar /februar) (nr 2 kastede også op en enkelt gang men var ikke påvirket).

Man plejer at sige dagpleje/vuggestue tiden og at det aftagere i børnehave alderen, så det lyder lidt mærkeligt at jeres venner mener det går rigtig løs i børnehaven

Mine børn er 4, 3 og 1, den eneste børnesygdom de har haft er Skoldkopper, så det har været øjenbetændelse, feber eller opkast de har været hjemme med i deres tid minus lige da de gik i dagpleje, der kunne de blive ringet hjem fordi de pylrede eller ørene løb (vi skiftede til vuggestue bla af den årsag)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Mine er 7-9-13 heller aldrig syge. Min ældste går i 5 og har haft 7 sygedage siden han startede i 0. Klasse og ganske få i børnehaven. Min yngste går i 1. klasse og har stort set heller ingen sygedage haft

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sjældent. De bliver som regel begge ramt af opkast-syge 1-2 gange i året. Sådan noget der kun  lige varer 24timer, så er de på toppen igen. Jeg kan tælle på mindre end 1 hånd hvor mange gange jeg har kontaktet en læge pga sygt barn - og min ældste er 9. 

Jeg tror det er meget forskelligt og ikke noget vi som sådan kan have indvirkning på. Min venindes unger rager ALT til sig og hun har virkelig mange dage hjemme med syge børn på et år. og mange ture på børnemodtagelsen. 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

lineog4

Mine to ældste var og er stort set aldrig syge - det med historien om vuggestue og børnehave og barn syg konstant var ikke noget jeg kendte til.

Men så kom lillebror og indtil han var tre år, så var han syg med feber cirka hver 14 dage - fx kunne vi ikke få ham MFR vaccineret før han var næsten 3, for enten havde han feber eller havde lige haft. 

Så blev han 3 år, kom i børnehave og så blev han som sine søskende - stort set aldrig syg, så jeg gik fra en af dem der var hjemme med barn syg ofte til en, der måske har 1-2 barn sygedage om året og nogle år 0 trods 3 børn. 

Jeg håber det holder, nu er de så store 10, 12 og 17 og ja egentlig er far og jeg selv samme type. Kan gå og skrante, men bliver ikke syge nok til at blive hjemme 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

norasfamilie

Tror det er forskelligt fra barn til barn. Min søn på 6 har været syg 4-5 i hele sit liv, jeg har slet ikke tal på hvor mange gange min 3-årige har været syg, hun har dog også astma og nedsat immunforsvar, og vores lille på 3 uger har allerede været forkølet. 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Babilooo

Mine var sjældne syge og er det heller ikke tit i dag. Og lige nu spritter man jo som vanvittige og er i mindre faste grupper = mindre smitte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.