Hvor tit er jeres børn syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.087 visninger
15 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2020

Anonym trådstarter

Som overskriften  lyder, hvor tit er jeres børn syge? 

Min datter er sjældent syg, synes min mand og jeg. Og det er vi kun glade for. Sidst hun var syg, var i vinters men der var hun også ret skidt i over 1 uge og måtte have antibiotika af flere omgange.. 

Vi havde dog hørt fra alle venner og bekendte, at når hun startede i børnehaven skulle vi bare vente og se. Så skulle syge og feriedagene nok gå ben at gå på. Nu har hun gået der i 2 måneder og ikke skyggen af sygdom. Er det pga corona eller har vores venner bare været uheldige med syge børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2020

nille

Profilbillede for nille

Vores børn er også meget sjældent syge, jeg kan faktisk ikke huske hvornår min datter sidst har været syg og hun er 7 år nu. 

Anmeld Citér

4. oktober 2020

Anonym

Det sagde folk også til os. Nu har hun gået i børnehave i et år og været syg 2 gange - en gang alm forkølelse et par dage og en gang influenza eller lignende hvor hun lå helt hen med feber i en uge. 

Jeg var selv sjældent syg som barn, tror jeg havde 4 sygedage i min kontaktbog fra børnehaveklasse til sjette. ;-) 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Annemette07

Anonym skriver:

Som overskriften  lyder, hvor tit er jeres børn syge? 

Min datter er sjældent syg, synes min mand og jeg. Og det er vi kun glade for. Sidst hun var syg, var i vinters men der var hun også ret skidt i over 1 uge og måtte have antibiotika af flere omgange.. 

Vi havde dog hørt fra alle venner og bekendte, at når hun startede i børnehaven skulle vi bare vente og se. Så skulle syge og feriedagene nok gå ben at gå på. Nu har hun gået der i 2 måneder og ikke skyggen af sygdom. Er det pga corona eller har vores venner bare været uheldige med syge børn?

Den ældste på syv var/er næsten aldrig syg. Det er sjældent. Til gengæld har hans lillebror snart indhentet alt den sygdom storebror aldrig fik, så der er stor forskel. Lillebror er knap to 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Abracadabra

I er heldige - jeres venner er uheldige. 

Immunforsvaret er dårligst hos de allermindste, så hvis jeres barn har et så fint immunforsvar allerede i vuggestuen, er der ingen grund til at tro, at immunforsvaret skulle blive dårligere, når barnet bliver større. 

(Selvfølgelig med det forbehold, at en vuggestue med stort fokus på hygiejne kan være bedre end en børnehave med meget lille fokus på hygiejne. Men grundreglen er, at større børn har bedre immunforsvar.)

Anmeld Citér

5. oktober 2020

MorTil3+

Normalt er de syge et par gange om året altså snot hoste eller lignende. Men siden corona har ingen af vores 3 børn været syge. 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Black Rose

Vores 2-årige er også sjældent syg. Han startede i dagpleje for lidt over et år siden. Siden da har han været syg med feber én gang og så har han haft en uge hjemme med ikke-smitsom øjenbetændelse. Ved øjenbetændelse blev han dog mest hjemme, fordi vi havde mulighed for det, for han måtte gerne afleveres og var ikke påvirket på nogen måde.

Nyd at I også lader til at være heldige ifht sygdom, der er mange der oplever sygdom hos børnene langt oftere  En veninde med barn på alder med mit har eksempelvis haft barn syg med feber og opkast næsten hver eneste måned siden dagplejestart, mens vi har oplevet det én gang i hele sønnens levetid. 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det svinger lidt.. Men i gennemsnit nok omkring en gang hveranden måned efter hun startede i dagpleje.. Før det kunne hun være omringet af smittede mennesker, men blev aldrig syg.. Nu bliver hun syg, bare hun kigger på en syg person 

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Vores "store" børn er normalt stort set aldrig syge. De er 18, 15 og 12 år. Men siden de startede i skole efter corona nedlukning har de alle været syge 2 gange. Det samme med manden og jeg.

Vi tror at det måske hænger sammen med den lange periode hvor vi var isoleret ligesom alle andre, og derefter blev lukket ud i samfundet, har gjort at vi er blevet xtra følsomme overfor andres baktusser - noget man normalt jo er udsat for stort set hele tiden, men under nedlukning var der jo en lang periode hvor man ikke var.

Det kan også være at vi bare har været uheldige i dette efterår

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Sjældent. Måske 1-2 gange om året. Min yngste på 1,5 år får oftest lidt snot/hoste når sæsonen skifter, og har ellers kun haft sygdom i forbindelse med vacciner og evt tandfrembrus. Endnu ikke haft influenza/forkølelse med feber osv. 

Min ældste på 4 har måske 1-2 gange om året hvor han er syg med feber osv. varer ofte 1-2 dage så er han frisk igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.