Corona skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. oktober 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mom skriver:

Hvis man har samvittighed til det?

Nu er retningslinjerne jo sådan, at man gerne må sende dem afsted INDTIL der foreligger positiv test. Ergo gør man ikke noget forkert.

Lad være med det der skyld med skyld på..

Ja, det står jeg ved.

Hvorfor ikke bare holde sit barn hjemme indtil der foreligge svar på testen. 

Jeg har selv 2 børn i folkeskolen og jeg bliver sku lidt harm når man sender sine børn afsted når man venter svar på test. Har selv været ude for det i min ene barns klasse. Et forældrepar var positive, men i perioden man ventede på svar var barnet i skole - heldigvis blev barnet efterfølgende testet negativt. Men barnet kunne lige så godt have været positiv med 2 forældre der var positive og det havde gjort, at hele årgangen skulle hjem og komme med 2 negative test.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
MoarHvidovre skriver:

Ja, det står jeg ved.

Jeg har selv 2 børn i folkeskolen og jeg bliver sku lidt harm når man sender sine børn afsted når man venter svar på test. Har selv været ude for det i min ene barns klasse. Et forældrepar var positive, men i perioden man ventede på svar var barnet i skole - heldigvis blev barnet efterfølgende testet negativt. Men barnet kunne lige så godt have været positiv med 2 forældre der var positive og det havde gjort, at hele årgangen skulle hjem og komme med 2 negative test.

Men hvorfor holde dem hjemme når nu retningslinjerne forskriver at de gerne må komme afsted? 

Man smitter inden symptomer, og man er nødvendigvis ikke sikker på at få corona selvom man er nærkontakt.

Anmeld Citér

5. oktober 2020

MoarHvidovre

Mom skriver:

Men hvorfor holde dem hjemme når nu retningslinjerne forskriver at de gerne må komme afsted? 

Man smitter inden symptomer, og man er nødvendigvis ikke sikker på at få corona selvom man er nærkontakt.

Det kan godt være at retningslinjerne siger noget andet. Jeg står stadigvæk ved, at man skal holde dem hjemme. Hvad er problemet - man er alligevel hjemme og man undgår en eventuel smittekæde

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg er blevet testet i dag, pg.a symptomer på corona. Jeg kan ikke finde noget omkring børn og skole. Må de komme afsted indtil jeg har svar? De har ingen symptomer 

Da vores den mellemste viste symptomer på mulig corona isolerede vi os allesammen herhjemme...

den store blev sygemeldt fra skolen og min mand og jeg blev herhjemme og overlevede på det der var i skabene fremfor at handle i de 2 døgn det drejede sig om for svar...

jeg ville simpelthen ikke have samvittighed til at risikere at sende den store afsted som mulig rask smittebærer og jeg håber at de andre forældre i vores område tænker på samme måde.. specielt når vi er i et af de røde områder i forhold til smitte lige nu...

Anmeld Citér

5. oktober 2020

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Ja, det står jeg ved.

Det er jo meget fint at du synes det, men ofte ikke lade-sig-gør-bart i praksis

Du synes, det kunne være vildt fedt at alle der skal testes skal holde deres børn hjemme, selvom retningslinjerne siger noget andet.

********i mellemtiden ude i virkeligheden***********

Hej chef

Jeg har været i kontakt med en der er testet positiv. Jeg fejler ikke noget, tror jeg, men skal selv testes selvfølgelig.

vh 
X

--------

Hej X 

OK - så arbejder du jo bare hjemme indtil du har fået svar.

vh 
Chef

--------

Hej Chef

Jeg vil helst holde ungerne hjemme selvom ingen anbefaler det, indtil jeg selv har fået en negativ test.

vh 
x

---------

Hej x

Ok - så får du jo så ikke løn, for du er ikke syg og kan sagtens udføre dit arbejde hjemmefra.

Vi ses på den anden side af din test.

vh chefen 

(hvem tror du bliver fyret først, næste gang der er nedskæringer?)

Det kunne også se sådan ud:

Kære "Klasse på videregående uddannelse"

Da en studerende på holdet er testet positivt, skal alle undervises hjemme på fuld tid.

Jeres undervisning rykkes nu online, men vi forventer det samme af jer.

vh
uddannelsen
------- 

Hej uddannelse

Jamen jeg vil gerne holde mine børn hjemme selvom ingen anbefaler det.

vh X

-------
Hej X

Held og lykke med den beslutning.
Du går stadig i skole i alle dagtimer. Vi stiller de samme krav og du skal yde det samme, deltage aktivt i undervisningen + aflevere opgaver til tiden i den samme standard.

Hvis du vælger at holde dine egne børn hjemme, så skal du undervise/underholde dem, imens du har et helt almindeligt skema 8-16 hver dag.

Hvis du ikke er studieaktiv, kan vi i sidste ende være nødt til at udmelde dig af uddannelsen

vh uddannelsen

Og så er der jo en milliard forskellige versioner. De allerfleste med svaret "Det er ikke særligt ansvarligt eller noget økonomisk smart valg"

Anmeld Citér

6. oktober 2020

MoarHvidovre

Det er jo meget fint at du synes det, men ofte ikke lade-sig-gør-bart i praksis

Du synes, det kunne være vildt fedt at alle der skal testes skal holde deres børn hjemme, selvom retningslinjerne siger noget andet.

********i mellemtiden ude i virkeligheden***********

Hej chef

Jeg har været i kontakt med en der er testet positiv. Jeg fejler ikke noget, tror jeg, men skal selv testes selvfølgelig.

vh 
X

--------

Hej X 

OK - så arbejder du jo bare hjemme indtil du har fået svar.

vh 
Chef

--------

Hej Chef

Jeg vil helst holde ungerne hjemme selvom ingen anbefaler det, indtil jeg selv har fået en negativ test.

vh 
x

---------

Hej x

Ok - så får du jo så ikke løn, for du er ikke syg og kan sagtens udføre dit arbejde hjemmefra.

Vi ses på den anden side af din test.

vh chefen 

(hvem tror du bliver fyret først, næste gang der er nedskæringer?)

Det kunne også se sådan ud:

Kære "Klasse på videregående uddannelse"

Da en studerende på holdet er testet positivt, skal alle undervises hjemme på fuld tid.

Jeres undervisning rykkes nu online, men vi forventer det samme af jer.

vh
uddannelsen
------- 

Hej uddannelse

Jamen jeg vil gerne holde mine børn hjemme selvom ingen anbefaler det.

vh X

-------
Hej X

Held og lykke med den beslutning.
Du går stadig i skole i alle dagtimer. Vi stiller de samme krav og du skal yde det samme, deltage aktivt i undervisningen + aflevere opgaver til tiden i den samme standard.

Hvis du vælger at holde dine egne børn hjemme, så skal du undervise/underholde dem, imens du har et helt almindeligt skema 8-16 hver dag.

Hvis du ikke er studieaktiv, kan vi i sidste ende være nødt til at udmelde dig af uddannelsen

vh uddannelsen

Og så er der jo en milliard forskellige versioner. De allerfleste med svaret "Det er ikke særligt ansvarligt eller noget økonomisk smart valg"

Heldigvis er vi forskellige. Jeg har min holdning og den ændre jeg ikke på

Det er også sund fornuft, at man bruge cykelhjelm selvom der ikke er en lov for det. Bare for, at sætte det lidt på spidsen

Anmeld Citér

6. oktober 2020

MoarHvidovre

Wampires skriver:

Da vores den mellemste viste symptomer på mulig corona isolerede vi os allesammen herhjemme...

den store blev sygemeldt fra skolen og min mand og jeg blev herhjemme og overlevede på det der var i skabene fremfor at handle i de 2 døgn det drejede sig om for svar...

jeg ville simpelthen ikke have samvittighed til at risikere at sende den store afsted som mulig rask smittebærer og jeg håber at de andre forældre i vores område tænker på samme måde.. specielt når vi er i et af de røde områder i forhold til smitte lige nu...

Jeg kunne ikke være mere enig. Tænk hvis man smittede andre som så smittede andre - det er kæderne vi skal have stoppet

Anmeld Citér

6. oktober 2020

Anonym

MoarHvidovre skriver:

Heldigvis er vi forskellige. Jeg har min holdning og den ændre jeg ikke på

Det er også sund fornuft, at man bruge cykelhjelm selvom der ikke er en lov for det. Bare for, at sætte det lidt på spidsen

Der er jo også forskel på jobs.

Så mit bud er, at du ikke selv har et job, hvor du bliver pålagt at arbejde hjemme og yde præcis det samme i de dage du venter på en negativ test.

For når et helt kontor bliver sendt hjem fordi 1 er smittet, skal alle andre arbejde hjemme præcis med de opgaver de  plejer at varetage - bare hjemmefra.

Det kan man ikke på samme måde, hvis man også er vuggestuepædagog, lærer, bleskifter, vandhenter og børneunderholder. 

Det er det dilemma enormt mange med kontorjobs ville stå i, hvis vi alle sammen skulle følge de uskrevne regler, du helst så at vi gjorde.

i en ideel verden kan det da godt være at det var smart - men landet er jo ikke lukket ned.

Så alle de mennesker som skal varetage deres job, mens de venter på at få at vide at de heller ikke denne gang var smittede. De vil i stedet stå til at miste deres job fordi de ikke kan varetage det og være en god arbejdskraft for deres arbejdsgiver.

I øvrigt er der jo forskel her. Du skriver flere steder et eller andet om symptomer, men det der blev spurgt om var jo test uden symptomer.

Og den kan vi potentielt alle sammen få pålagt os en gang hver 14. dag fra nu af og til juni, hvis vi har været i nærheden af en eller anden som er testet positiv.

Anmeld Citér

7. oktober 2020

MoarHvidovre

Der er jo også forskel på jobs.

Så mit bud er, at du ikke selv har et job, hvor du bliver pålagt at arbejde hjemme og yde præcis det samme i de dage du venter på en negativ test.

For når et helt kontor bliver sendt hjem fordi 1 er smittet, skal alle andre arbejde hjemme præcis med de opgaver de  plejer at varetage - bare hjemmefra.

Det kan man ikke på samme måde, hvis man også er vuggestuepædagog, lærer, bleskifter, vandhenter og børneunderholder. 

Det er det dilemma enormt mange med kontorjobs ville stå i, hvis vi alle sammen skulle følge de uskrevne regler, du helst så at vi gjorde.

i en ideel verden kan det da godt være at det var smart - men landet er jo ikke lukket ned.

Så alle de mennesker som skal varetage deres job, mens de venter på at få at vide at de heller ikke denne gang var smittede. De vil i stedet stå til at miste deres job fordi de ikke kan varetage det og være en god arbejdskraft for deres arbejdsgiver.

I øvrigt er der jo forskel her. Du skriver flere steder et eller andet om symptomer, men det der blev spurgt om var jo test uden symptomer.

Og den kan vi potentielt alle sammen få pålagt os en gang hver 14. dag fra nu af og til juni, hvis vi har været i nærheden af en eller anden som er testet positiv.

Der tager du ganske fejl. Jeg har arbejdet hjemme lige siden, at vi blev pålagt det igen og indtil videre er det til den 18/10 - som jo nok bliver forlænget. Jeg skal yde det samme hjemme som, hvis jeg havde været fysisk på arbejdet.

Hvis jeg skulle testes ville jeg selvfølgelig holde mine børn hjemme og så måtte arbejde og skole går op i et. Ligesom i foråret, hvor jeg også arbejdede hjemmefra i flere måneder

Vi må alle yde for, at komme Coronaen til livs

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.