Black Rose skriver:
Men om man må aflevere eller ej, så giver det vel mest mening at holde sine børn hjemme, hvis man mistænker at være smittet? For at mindste risikoen for en ny smittekæde gennem børnene.
Man kan ikke sige noget til det, når folk der mistænker at være smittet sender børnene af sted, for de må gerne. Alligevel er jeg da glad for, at den mor til barn i min søns dagpleje, som afventede svar på coronatest, tog sin søn hjem, indtil hun havde svar. På den måde mindskede hun risikoen for, at alle vi andre skulle have vores børn hjem til test, hvis hun havde testet positiv (for så havde sønnen jo med stor sandsynlighed også været smittet) 
Jeg syntes i al almindelighed at vi skal passe enormt meget på det her med skyld med skyld på, som jeg mener det er, når man skriver "hvis du har samvittighed til det". Hvis man overholder alle gældende retningslinjer, så gør man ikke noget forkert. Jeg syntes personligt også at det er stor forskel på skolebørn og på mindre børn.
Skolebørn kan i højere udstrækning være bedre til at holde afstand osv., end de mindre børn.
Det med at bryde smittekæder er jeg helt med på, og HVIS en nær kontakt er testet positiv så skal man da testes og afvente hjemme indtil svar. Men jeg er umiddelbart ikke enig i at hvis man er nær kontakt, så er man med stort sandsynlighed smittet, sådan tror jeg ikke det hænger sammen. Jeg har set flere eksempler på det modsatte, men hvis du har noget fakta omkring det, så vil jeg meget gerne se det 
Anmeld
Citér