Vi er simpelthen så kede af det og rådvilde.
Vi har samvær med min søde bonusdreng på 11 hver anden weekend. Han bor langt væk og er ikke en del af vores nærmiljø. Hans mor er en af dem, der synes, at det er åndssvagt og overdrevet ift corona. Hun ser ingen grund til at følge de anbefalinger der er. Sjovt nok vil hun vi skal sige til, hvis nogen af os har symptomer, så skal han ikke på samvær (hvilket er rimeligt nok), men samme gælder ikke den anden vej.
Sidst jeg hentede ham (det er hurtigst da jeg har bilen på job de fredage, arbejder en time væk fra hjemmet) havde han lidt blanke øjne, snottede, hostede, da jeg spurgte hende om han ikke var syg, sagde hun neeeeej da, og hun havde hverken holdt ham hjemme eller overvejet en test. I bilen fortæller han at han havde følt han havde feber om morgenen og havde bedt om at blive hjemme. Jeg vsr sindssygt utryg ved at sidde i den lille bil sammen og tage ham op, men det er ikke min beslutning som bonusmor, og nu stod jeg jo dernede og han regnede med at skulle med.
Nu var det så heldigvis ikke corona I den omgang, men det er et meget godt tegn på, hvordan hun tilgår situationen.
Denne weekend skal de så allesammen til stor familiefest, dvs med hendes store familie som alle også synes det er noget pjat det hele. Og så skal han herop næste weekend. Jeg har det så dårligt med det. Jeg ved ikke, hvad vi skal gøre. Min mand er heller ikke tryg ved situationen og understregede overfor hende der sidst, at hun simpelthen skulle handle på det, når han har symptomer, men hun var ligeglad, og min mand vil selvfølgelig heller ikke miste samvær med sin søn, som han ser så lidt. Og det skal heller ikke gå ud over sønnen.
Hvad ville i gøre? Specielt nu her, hvor smittetallene stiger mere og mere.. De bor i en af de "røde" kommuner, vi bor i en af de "lyse" kommuner..
Anmeld
Citér