Jeg er så f****** stresset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kort om mig: 

Jeg har 4 børn i alderen 10 mdr - 7.5 år. 

Jeg er lige kommet af barsel og startet studie op. 

JEG ER SÅ STRESSET. HELE TIDEN. 

Jeg kan snart ikke mere. Jeg vil bare gerne sove.. 

Jeg har hele tiden gøremål. På studiet, i hjemmet og børnene. Bare at smøre de dumme madpakker virker som et helvede. 

Jeg har så meget vasketøj, og listen er lang. 

Jeg føler mig langt fra tilstrækkelig. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere min stress. Min søde mand gør så meget, og alligevel er min krop i kamp tilstand. Bliver det mon nemmere?

Gode råd søges!

Jeg er i samme båd!

4 børn med 6 år mellem største og mindste. De er dog lidt større og jeg er i job, MEN

Jeg er så stresset og har lige været hos lægen pga  mange sygdomsymptomer.

Jeg kan ikke sige mit job op, da det er mit eneste helle.

Det er hjemmesituationen  der er problemet og jeg kan jo ikke gå fra det  jeg drukner i opgaver og jeg har opgivet perfektionismen, men det hjælper ikke.

Kommentarer om, at man jo selv har valgt det, hjælper IKKE.

Det er hårdt med hårdt på.

Så følger lige med her 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2020

kamikaze

Nu gør du sikkert meget af dette allerede, men kan du finde stordriftsfordele i de mange børn? Kan du putte flere på en gang? Få de store til at hjælpe med simple opgaver såsom at hente vasketøj? Sortere vasketøj når det smides til vask (mange kurve)? Findes der madordning i skole) institution? Kan du købe ind på nettet? Så kan du have en"fast" bestilling som du ændrer lidt fra gang til gang. Tænk over hvilke opgaver der er de værste, og se om de kan effektiviseres?

Anmeld Citér

25. september 2020

Babilooo

Jeg er i samme båd!

4 børn med 6 år mellem største og mindste. De er dog lidt større og jeg er i job, MEN

Jeg er så stresset og har lige været hos lægen pga  mange sygdomsymptomer.

Jeg kan ikke sige mit job op, da det er mit eneste helle.

Det er hjemmesituationen  der er problemet og jeg kan jo ikke gå fra det  jeg drukner i opgaver og jeg har opgivet perfektionismen, men det hjælper ikke.

Kommentarer om, at man jo selv har valgt det, hjælper IKKE.

Det er hårdt med hårdt på.

Så følger lige med her 

Og de fleste kan forstå, at man er presset med 4 børn. Min pointe er netop, at de fleste sf denne grund ikke vælger 4 børn. Det er ikke for at sige “ha- du har selv sat dig i siuationenen”. Men fordi de fleste kan forstå hvor hårdt det er vil mange være villig til at hjælpe og man skal ikke have det dårligt i forhold til at bede om hjælp.

Anmeld Citér

25. september 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tænker også skær ned.

rugbrød til aftensmad er fint, samme madplan hver uge, måske lidt kedeligt men så kører det.

skær ned i antallet af aftaler og få lavet en plan for hentning og bringning.

find de steder, hvor der kan skæres og så husk at slappe af med god samvittighed indimellem.

og som andre skriver spørg om hjælp.

Anmeld Citér

25. september 2020

lineog4

Anonym skriver:

Kort om mig: 

Jeg har 4 børn i alderen 10 mdr - 7.5 år. 

Jeg er lige kommet af barsel og startet studie op. 

JEG ER SÅ STRESSET. HELE TIDEN. 

Jeg kan snart ikke mere. Jeg vil bare gerne sove.. 

Jeg har hele tiden gøremål. På studiet, i hjemmet og børnene. Bare at smøre de dumme madpakker virker som et helvede. 

Jeg har så meget vasketøj, og listen er lang. 

Jeg føler mig langt fra tilstrækkelig. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere min stress. Min søde mand gør så meget, og alligevel er min krop i kamp tilstand. Bliver det mon nemmere?

Gode råd søges!

Først et kram - det er møg hårdt at starte op efter barsel og finde de nogle gode rutiner.

Derefter du bliver nød til at finde ud af om du er presset eller om du har stress, stress er en sygelig tilstand for kroppen og den skal man behandle. Pres er det som hverdagen skaber for rigyig mange og som kan ende i stress, og det skal ikke behandles som en sygdom. 

Er det "bare" (og jeg sætter det med vilje i citationstegn for det er absolut ikke bare) presset, så er en masse af de praktiske råd som køb jer til rengøring, få sat madpakker i system, få sat måden i system fx med måltidskasser (Det vælger vi i perioder hvor hverdagen er presset), drop forventninger om pænt hjem i en periode, drop alle aftaler i de kommende weekender (det er såmænd også godt i forhold til covid19) og dræb rundt i nattøj en hel dag osv osv osv.

Er det stress, så afsted til lægen.

Anmeld Citér

25. september 2020

Anonym

Først et stort kram til dig og kæmpe 

Jeg har kun et enkelt barn, og arbejder “kun” 30 timer.. tit flere timer, men stadig ikke fuld tid. men var også på randen til stress igen. 

Har sat alt i system.. købt en stor whiteboard tavle og skrevet aftaler osv ned, madplan, planlægge ugen. Skåret træning fra, sørger for at der er plads til et spil eller andet hygge inden min søns sengetid. Madpakker laver jeg i forbindelse med aftensmad. Tøjvask, rengøring osv hjælpes vi af med i løbet af weekenden. 

Mit helle er efter kl 20.30, ofte glor jeg bare skærm, eller går tidligt i seng. 

Anmeld Citér

25. september 2020

Anonym

Hej

Jeg har tre børn og der er større aldersforskel. Men herhjemme skal børnene også lave noget de smøre deres egne madpakker og har gjort det siden min anden ældste siden han var 5 år. Så jeg ville starte med at sætte mine børn ind i pligter også. Dette er blot en tanke. 

Så ville jeg måske finde en der kunne komme og vaske tøj og svinge støvsugeren i ny og næ

Anmeld Citér

25. september 2020

Anonym

Pyha det er noget af en omgang. 

Dog ville jeg gå helt kold i studie. For der har du netop ædrig fri. Der altid noget man kan læse op på m. M så om det er den rette hylde lige nu. Eller om et 8 til 14 job ville være bedre.

Har været nede med stress før og jeg kan mærke det ville trille i dem retning hurtigt hvis jeg skulle studere.

Jeg arbejder 28 timer som aftenvagt. = rolige morgener. Ja far skal hente x 2 ugentligt inden luk. Men det overlever han. Samt have ungerne fra kl 14 til 23 hver anden lørdag søndag. Jeg har derved kunne holde stressen dårlige stunder når familien ikke har været i hjemmet i dagtimerne. 

Er det luksus næææ men det det der fungere for os. Ungerne har sport når jeg har mine fri dage typisk. Og lege kammerater med hjemme når jeg har fri også. 

Anmeld Citér

25. september 2020

Anonym

CKJ skriver:

Men nu har hun jo fire børn - dine overvejelser omkring fire børn, hjælper hende ikke lige nu 

Men ærligt, hvad havde man regnet med, med fire børn? Selvfølgelig er der freaking mange ting man skal lave med fire børn der kræver hver deres ting. Undskyld det lyder hårdt, men måske man ikke skulle få så mange børn med så kort aldersforskel, hvis man så skal sygemeldes fra job/studie for at kunne overleve. 

Anmeld Citér

26. september 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Men ærligt, hvad havde man regnet med, med fire børn? Selvfølgelig er der freaking mange ting man skal lave med fire børn der kræver hver deres ting. Undskyld det lyder hårdt, men måske man ikke skulle få så mange børn med så kort aldersforskel, hvis man så skal sygemeldes fra job/studie for at kunne overleve. 

Men det hjælper hende stadig ikke at høre det! Hun HAR fire børn og ønsker nok ikke nogen af dem væk nu. 
Måske nummer fire ikke var planlagt - jeg synes bare man må kigge fremad istedet for, at klantre hendes familie konstruktion, som den nu ér! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.