Jeg er så f****** stresset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.491 visninger
22 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2020

Anonym trådstarter

Kort om mig: 

Jeg har 4 børn i alderen 10 mdr - 7.5 år. 

Jeg er lige kommet af barsel og startet studie op. 

JEG ER SÅ STRESSET. HELE TIDEN. 

Jeg kan snart ikke mere. Jeg vil bare gerne sove.. 

Jeg har hele tiden gøremål. På studiet, i hjemmet og børnene. Bare at smøre de dumme madpakker virker som et helvede. 

Jeg har så meget vasketøj, og listen er lang. 

Jeg føler mig langt fra tilstrækkelig. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere min stress. Min søde mand gør så meget, og alligevel er min krop i kamp tilstand. Bliver det mon nemmere?

Gode råd søges!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kort om mig: 

Jeg har hele tiden gøremål. På studiet, i hjemmet og børnene. Bare at smøre de dumme madpakker virker som et helvede. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere min stress. Min søde mand gør så meget, og alligevel er min krop i kamp tilstand. Bliver det mon nemmere?

Gode råd søges!

Jeg har været der. Bortset fra at jeg kun havde manden hjemme i weekenden.

Den dårlige nyhed er, at der venter en sygemelding lige om lidt.

Den gode nyhed er, at du kommer igennem det. Det er en hård kamp, men det bliver bedre.

Jer er dog stadig mærket af det her 4 år senere, men prøver at acceptere, at jeg bare ikke magter det der "Superwoman"-show længere.

Anmeld Citér

24. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Kort om mig: 

Gode råd søges!

først stort kram...
hvad med at ansætte hjælp i et par timer om ugen? Der tager det store rengøring??  Bare i et stykke tid.. eller børnene har en dag hos bedsteforældrene, så du kan få ro i hovedet... 

Anmeld Citér

24. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Kort om mig: 

Gode råd søges!

Jeg troede lige et kort øjeblik det var mig selv der havde skrevet den tekst der. Eneste forskel er at jeg ingen mand har. Gid jeg havde. Ihvertfald så der var to til alting. 
Mit råd er at du ihvertfald opsøger din læge såfremt det fortsætter. Stress er ikke for sjov 

Anmeld Citér

24. september 2020

Babilooo

Få hjælp. Bed om aflastning - træk på familien og venner til du skammer dig. Få talt med lægen.

Men det du beskriver er præcist hvorfor jeg ikke har fire børn .... minus overskud. 

Anmeld Citér

24. september 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Tjullehej skriver:

Få hjælp. Bed om aflastning - træk på familien og venner til du skammer dig. Få talt med lægen.

Men det du beskriver er præcist hvorfor jeg ikke har fire børn .... minus overskud. 

Måske sidste linje ikke var nødvendig 

Anmeld Citér

24. september 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Kan du udsætte dit studie? Lektier er ikke ligefrem fordrende for stres. 
evt. ku du lade dig sygemelde inden det går helt galt for dig? Jeg har været der. Og for nylig også sagt mit job op, fordi det fyldte aaaaaalt for meget herhjemme. Nu skal jeg prøve noget nyt og se om det hjælper mig. Ellers må jeg sadle om igen - den eneste der, desværre, kan hjælpe dig er - dig! Du skal tage det virkelig alvorligt. Pludselig får du ringen for ørene og kan ikke rumme dine egne børn og deres lyd. Og du ender med ikke at få sovet og det bliver en ond, ond cirkel. 
kæmpe kram og stor respekt for, du får det sagt højt. Tal med din læge om, sygemelding - det er måske en langsommelig tid for dig nu, men du vil takke dig selv om 10 år, fordi du hjalp dig selv 

Anmeld Citér

24. september 2020

Kir

Profilbillede for Kir

Vil også anbefale dig at snakke med din læge hurtigst muligt. Hvis han/hun synes du skal sygemelde dig, så er jeg ret sikker på du kan tage orlov fra studiet. Jeg gjorde det selv i 3 mdr (min uddannelse var delt op i moduler).

Som de andre skriver, hvis du ikke trækker bremsen nu og tager hånd om din stress bliver det kun værre - og det kan dermed tage længere tid for dig at komme af med stressen. 

Anmeld Citér

24. september 2020

Babilooo

CKJ skriver:

Måske sidste linje ikke var nødvendig 

Kan godt følge dig... men det må være rocker hårdt. Og der er ingen der er superwoman. Man må virkelig i den situation række hånden op efter hjælp 

Anmeld Citér

24. september 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Tjullehej skriver:

Kan godt følge dig... men det må være rocker hårdt. Og der er ingen der er superwoman. Man må virkelig i den situation række hånden op efter hjælp 

Men nu har hun jo fire børn - dine overvejelser omkring fire børn, hjælper hende ikke lige nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.