Innohep + hjertemagnyl. Nogen der får begge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2020

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Det var innohep. 

Det var fordi jeg fik ssf i min første graviditet, som udviklede sig til hellp, så min moderkage og organer begyndte at sætte ud, og det endte med aks da jeg ramte uge 34+

Så i min anden graviditet, blev jeg fuldt extra hele vejen igennem, og kom i behandling med både blodfortyndene og blodtrykssænkende medecin, allerede i uge 12, fordi mit blodtryk igen begyndte at stige (de har aldrig fået styr på mit blodtryk, efter min ssf) Og de var derfor bange for at jeg sku udvikle blodpropper, og få hellp igen.

Heldigvis skete det ik, og jeg havde en rimelig normal graviditet. 

Endelig havde de først anbefalet at jeg fik pks anden gang, men jo flere læger jeg talte med, igennem forløbet, blev de enige om, at alm fødsel var bedre og bla bla bla, så det overtalte de mig til også, og må indrømme at pga styrt blødningen efterfølgende og måden man stopper sådan en på, ja så tænker jeg da nogen gange, at det havde været bedre med et pks. 

Og det på trods af, at det ellers var en rigtig fin oplevelse. Vh Stine 

Hvad er ssp og help?

Jeg fik også innohep i min første fødsel 4500, jeg blev sat igang fordi jeg gik to uger Over tid, jeg tror at jeg stoppede med innohep den dag jeg fik den første pille. Og så fødte jeg først tror det var to dage efter. 

Men den her gang skal jeg have planlagt kejsersnit, og er nervøs for hvornår jeg skal stoppe med innoheppen og hvordan det vil gå med helingen. For helingen af min bristning gik meget dårligt sidst og det mener de er pga innoheppen.  Hvor hurtigt var du oven på efter kejsersnittet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2020

Anonym trådstarter

grinny skriver:

I uge 37 blev min dosis delt i to så 4.500 enheder morgen og igen aften, jeg tog den aftenen før kejsersnit - undlod den om morgenen (jeg var den første i køen) og tog så igen 4.500 enheder om aftenen (ifølge den plan der blev lagt hed det 10-12 timer efter kejsersnit) 

Ved første kejsersnit havde det lidt svært ved at lukke sig og det kan muligvis være pga innohep, her 2. gang fik jeg vakuum plaster på såret/arret og har ingen problemer haft trods innohep (som jeg forsatte med indtil 6 uger efter fødsel)

Du spørger bare alt det du vil 

Er der en grund til du blev sat igabg i uge 37? Plejer det ik bare 1.5 uge eller 2 op til termin?

OK må huske det med vacum plaster. 

Hvilke hospital fødte du på 

Anmeld Citér

27. november 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Hvad er ssp og help?

Jeg fik også innohep i min første fødsel 4500, jeg blev sat igang fordi jeg gik to uger Over tid, jeg tror at jeg stoppede med innohep den dag jeg fik den første pille. Og så fødte jeg først tror det var to dage efter. 

Men den her gang skal jeg have planlagt kejsersnit, og er nervøs for hvornår jeg skal stoppe med innoheppen og hvordan det vil gå med helingen. For helingen af min bristning gik meget dårligt sidst og det mener de er pga innoheppen.  Hvor hurtigt var du oven på efter kejsersnittet. 

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme/komplikationer-i-graviditeten/hellp-syndrom/ 

En hurtig beskrivelse af hvad HELLP er. 

Ssf står for svangerskabsforgiftning. 

Så endte med aks. Vh stine

Anmeld Citér

27. november 2020

grinny

Anonym skriver:

Er der en grund til du blev sat igabg i uge 37? Plejer det ik bare 1.5 uge eller 2 op til termin?

OK må huske det med vacum plaster. 

Hvilke hospital fødte du på 

Jeg fik PKS 38+1 men blev sat ned i dosis fra uge 37 hvis nu fødslen gik igang af sig selv 

Jeg fødte på Nykøbing Falster 

Anmeld Citér

27. november 2020

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg fik PKS 38+1 men blev sat ned i dosis fra uge 37 hvis nu fødslen gik igang af sig selv 

Jeg fødte på Nykøbing Falster 

Ok på den måde. Tak for svar 

Anmeld Citér

27. november 2020

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme/komplikationer-i-graviditeten/hellp-syndrom/ 

En hurtig beskrivelse af hvad HELLP er. 

Ssf står for svangerskabsforgiftning. 

Så endte med aks. Vh stine

Ok tak for svar 

Anmeld Citér

28. november 2020

Thikle

Hejsa 

jeg fik Fragmin (nogenlunde det samme som innohep) under min graviditet pga Faktor V Leiden mutation. Der var ikke indikation for Hjertemagnyl, da jeg ikke samtidig havde det man kalder Lupus antikoagulans. Havde jeg haft det, skulle jeg også have Hjertemagnyl. Jeg tænker at det kommer an på, på hvilken indikation du får Innohep og så skal du selvfølgelig rette dig efter hvad sygehuset fortæller dig. Der er ikke problemer ved at få begge dele, så længe indikationerne er der. Så du skal bede sygehuset taget stilling til det ud fra din sygehistorie/diagnoser. Og det skal selvfølgelig være en læge som har forstand på tromboselidelser og lignende. 

Anmeld Citér

29. november 2020

Anonym trådstarter

Thikle skriver:

Hejsa 

jeg fik Fragmin (nogenlunde det samme som innohep) under min graviditet pga Faktor V Leiden mutation. Der var ikke indikation for Hjertemagnyl, da jeg ikke samtidig havde det man kalder Lupus antikoagulans. Havde jeg haft det, skulle jeg også have Hjertemagnyl. Jeg tænker at det kommer an på, på hvilken indikation du får Innohep og så skal du selvfølgelig rette dig efter hvad sygehuset fortæller dig. Der er ikke problemer ved at få begge dele, så længe indikationerne er der. Så du skal bede sygehuset taget stilling til det ud fra din sygehistorie/diagnoser. Og det skal selvfølgelig være en læge som har forstand på tromboselidelser og lignende. 

Får innohep og faktor 5 leiden. Hjertemagnyl læste jeg mig frem til mange får hvis de har haft flere aborter. Og jeg har haft 4. På hæmatologisk afdeling kunne de ik rigtig svare mig på om jeg skulle have det da de ik vidste nok om det ift graviditet. Så spurgte min fødsellæge og så sagde hun jo det kan vi godt give dig. Men ved ik om hun havde givet mig det hvis jeg ik havde nævnt det. Derfor gad jeg godt at høre fra andre der har fået begge dele under graviditet. 

Anmeld Citér

7. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg håber nogen af jer kan svare mig, er ved at gå lidt i panik. Jeg tog min sprøjte her for 10 min siden, jeg trak tilbage for at sikre at jeg ik har ramt en blodåre, for det fik jeg at vide at jeg skulle gøre og hvis der så var blod i sprøjten skulle jeg tage en ny og ik stikke den i.  Jeg så ik noget blod derfor tømte jeg den som normalt og da jeg trak den ud var der blod i. Jeg går selvfølgelig i panik for ved ik hva det betyder hvis jeg har kommet til at sprøjte den ind i en blodåre. Mit spørgsmål er så om nogen af jer har prøvet det før i jeres graviditet og ved I om det betyder noget. Håber I kan svare, for er bare så bekymret nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.