Opret privat dagpleje - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Annehygum skriver:

Okay tak for svar. Prøver at formulere mig bedre denne gang, skrev også forkert. Det er et rækkehus på 117km2 ink lukket have og overdækket terrasse :-) 

Så er det jo en privat pasningsordning. I vil jo være ringere normeret end en vuggestue der har 12 børn og 3 voksne og nogle steder 4 voksne. 
hvad gør I hvis en af jer er syge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2020

MEF

Nogen af jeg får det til at lyde som om det er et totalt umuligt projekt. Det er det altså ikke. Vores barn bliver passet i en privat pasningsordning, med 2 voksne og 9 børn. Der har aldrig været en eneste lukke dag pga sygdom! De har en vikar der kan hjælpe hvis de fx har brug for at holde fri en dag. Da vi havde kommunal dagpleje var  der ofte sygedage hvor vi skulle have gæste plads alle mulige steder.  For os har det bare fungerer mega godt og vores barn stortrives!

Gad vide om jeres by ikke har en Facebook side hvor de private pasningsordninger er samlet? Det ved jeg i hvert fald vores har og da vores skulle starte op, fik de rigtig meget guidning fra de mere erfarne. Ud over det hjalp kommunens pladsanvisning dem rigtig meget med hvilke regler og krav de skulle opfylde. I vores kommune er det vist lidt omstændigt, men der er forskel fra kommune til kommune, så hvis jeg var jer, ville jeg ringe til kommunen og forhøre om alt det formelle: i skal godkendes, huset skal sikkerheds godkende og opfylde diverse krav, økonomi osv osv.
held og Lykke 

Anmeld Citér

2. november 2020

Annehygum

MEF skriver:

Nogen af jeg får det til at lyde som om det er et totalt umuligt projekt. Det er det altså ikke. Vores barn bliver passet i en privat pasningsordning, med 2 voksne og 9 børn. Der har aldrig været en eneste lukke dag pga sygdom! De har en vikar der kan hjælpe hvis de fx har brug for at holde fri en dag. Da vi havde kommunal dagpleje var  der ofte sygedage hvor vi skulle have gæste plads alle mulige steder.  For os har det bare fungerer mega godt og vores barn stortrives!

Gad vide om jeres by ikke har en Facebook side hvor de private pasningsordninger er samlet? Det ved jeg i hvert fald vores har og da vores skulle starte op, fik de rigtig meget guidning fra de mere erfarne. Ud over det hjalp kommunens pladsanvisning dem rigtig meget med hvilke regler og krav de skulle opfylde. I vores kommune er det vist lidt omstændigt, men der er forskel fra kommune til kommune, så hvis jeg var jer, ville jeg ringe til kommunen og forhøre om alt det formelle: i skal godkendes, huset skal sikkerheds godkende og opfylde diverse krav, økonomi osv osv.
held og Lykke 

Tusind tak for din besked! Det hjalp da lidt på det hele at få et positivt svar/syn på det Men det hele er faldet på plads og vores pasningsordninger er sat i værk og vi har allerede 10 børn skrevet ind

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.