Opret privat dagpleje - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.952 visninger
12 svar
5 synes godt om
17. september 2020

Annehygum

Hej, jeg vil gerne opstarte en privat dagpleje hvor vi er 2 sammen, således vi kan have 10 børn. Det skal foregå i en lejet lejlighed. Er der nogle af jer der har erfaring med det? Hvordan og hvorledes gør man? Hvad med husleje kan der gives tilskud osv? Håber i kan hjælpe er helt forvirret :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2020

ønskebørn74

Annehygum skriver:

Hej, jeg vil gerne opstarte en privat dagpleje hvor vi er 2 sammen, således vi kan have 10 børn. Det skal foregå i en lejet lejlighed. Er der nogle af jer der har erfaring med det? Hvordan og hvorledes gør man? Hvad med husleje kan der gives tilskud osv? Håber i kan hjælpe er helt forvirret :-) 

Tror godkendelsen bliver svær pga plads krav.

Anmeld Citér

17. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
ønskebørn74 skriver:

Tror godkendelsen bliver svær pga plads krav.

Kommer da an på hvor stor lejligheden er ?

Anmeld Citér

17. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

I skal godkendes som private passere (og så hedder det privat pasningsordning nu og ikke privat dagpleje) og hjemmet skal godkendes, familien skal der også indhentes børne og straffe attester fra (altså dem som bor i huset/lejligheden).

Forstår ikke dit spørgsmål ang husleje, du bliver lønnet som hvilket som helst andet job , dog betaler man ikke så meget i skat, da der er slid på hjem, udgifter til mad osv)

Anmeld Citér

17. september 2020

Rockertand

Annehygum skriver:

Blot nysgerrig, men hører I til i en storby? Jeg spørger, fordi jeg aldrig selv ville vælge pasning i en lejlighed, men det kan jo være andre vilkår, hvis det f.eks. er midt inde i byen.

Anmeld Citér

17. september 2020

MEF

Altså som i en lejlighed i lejer til formålet? Og hvor ingen af jer bor? Jeg tror bestemt ikke der bliver giver tilskud til huslejen. Kommunen giver jo et stort tilskud pr barn. 

Anmeld Citér

17. september 2020

koeapabshicar

Det kommer meget an på hvilken kommune i hører til. Men her i min kommune så er der nogle krav man skal leve op til. Fx skal der være adgang til egen lukket have. Derudover så sætter du/i jo selv jeres løn. Det er jo hvad i tager pr barn måske 8700 kr. forældrene skal selv sørge for at få tilskuddet fra kommunen. Jeg mener at det kun er den der står på lejekontrakten der kan få de 60% i fradrag. Men det er jeg i tvivl om. Det må skat kunne svarer på. Du får ikke tilskud til noget som helst andet end de 60% i fradrag. Det hedder i de fleste kommuner en privat pasningsordning. Man må ikke kalde sig dagpleje mere når det er privat. 

Anmeld Citér

17. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Annehygum skriver:

Tror ikke der gives tilskud til at I skal leje en lejlighed.. så I vil sidde med 2-3 huslejer om måneden. 

En lejlighed.. der er nok nogen der vil fravælge, især hvis der f.eks ikke er elevator og det er hårdt at komme og ned med børn, og det vil også være et helvede for jer. Og hvis børnene skal sove i barnevogne. 

jeg ville fortrække at der var noget have.

Jeg tror I skal tænke det godt igennem. Hvad hvis I kun får 7 børn, der skal dækkes jeres løn, huslige ting, husleje... 

Anmeld Citér

17. september 2020

Annehygum

Okay tak for svar. Prøver at formulere mig bedre denne gang, skrev også forkert. Det er et rækkehus på 117km2 ink lukket have og overdækket terrasse :-) 

Anmeld Citér

17. september 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Okay tak for svar. Prøver at formulere mig bedre denne gang, skrev også forkert. Det er et rækkehus på 117km2 ink lukket have og overdækket terrasse :-) 

Men igen I kommer til at sidde med 2-3 huslejer. kan i få det til at køre rundt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.