Barn og movicol jr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.739 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. september 2020

Anonym trådstarter

Jeg var hos en børnelæge i dag med min dreng på 4½, der døjer lidt med afføringen..

Han blev trykket på maven.. og fik en ultralydsscanning...  Hans tarme var proppet med l***.. Lægen virkede lettere chokeret.  Der var en "bro" der skulle være 2 cm... min drengs var 4 cm... Puh er så ked af det på min drengs vegne.

Nå, vi skal føre afføringsdagbog de næste 6-8 uger...
Derudover er han kommet på movicol - 4 breve om dagen (2 morgen og 2 aften..)

Mit problem er at jeg ikke kan få min søn til at drikke det der movicol, han ville have kakao - så det fik han, men fik det ikke drukket fordi det smagte ulækkert... 

Jeg ved slet ikke hvad jeg stiller op i morgen tidlig - når vi har en "deadline" - i forhold til at vi skal ud af døren osv...

Er der nogle der har nogle gode ideer eller råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2020

Tommelise

Jeg kender en mor, der blander det i æblejuice, så glider det ned.

Anmeld Citér

15. september 2020

Missyou

Min fik altid den der hedder movicol chokolade- den smager af chokolade og så blandede vi det i nesquick. Så kunne det ikke smages. 
dem med smag er voksen movicol- men det er præcis samme indhold- dosen er bare dobbelt, så der vil han skulle have 1 brev morgen og aften 

Anmeld Citér

15. september 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Vi blander det i saftevand (sukkerfrit bruger vi), det glider ned uden problemer. Men det er alligevel en del at skulle have 4 breve fordelt over 2 gange. Kan det evt. deles op i flere glas, så det måske smager mindre skidt. Altså et lille glas med saft pr. brev. 

Anmeld Citér

15. september 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg var hos en børnelæge i dag med min dreng på 4½, der døjer lidt med afføringen..

Han blev trykket på maven.. og fik en ultralydsscanning...  Hans tarme var proppet med l***.. Lægen virkede lettere chokeret.  Der var en "bro" der skulle være 2 cm... min drengs var 4 cm... Puh er så ked af det på min drengs vegne.

Mit problem er at jeg ikke kan få min søn til at drikke det der movicol, han ville have kakao - så det fik han, men fik det ikke drukket fordi det smagte ulækkert... 

Jeg ved slet ikke hvad jeg stiller op i morgen tidlig - når vi har en "deadline" - i forhold til at vi skal ud af døren osv...

Jeg har hørt at faxe kondi skjuler smagen bedre end andet. Det må være en svær situation at stå i

Anmeld Citér

15. september 2020

Annemette07

Anonym skriver:

Herhjemme virker det med æblejuice eller multi juice. De første år i multijuice, men det sidste halve år har det været æblejuice istedet for :-)

Anmeld Citér

15. september 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi blandede det i saft og det har faktisk aldrig været et problem at få det i barnet. Men det giver rigtig nok en anderledes smag så I må nok eksperimentere lidt.

En på 4½ kan man også godt snakke med og fortælles, at det altså er nødvendigt at drikke det for at få det bedre også selvom det ikke smager fuldstændig som man er vandt til.

Anmeld Citér

15. september 2020

CBbaby

Vi startede med Movicol jr. I soya kakao. 

Men nu får hun det rent i et shot glas med 10 ml vand. Npr det har stået en smule, så bliver det meget flydende. Herefter skal hun drikke noget valgfrit. 

Hun får det i øvrigt 4 gange dagligt + lactoberal for at skubbe tarmbevægelserne i gang.

Hun har fået Movicol siden hun var 5 måneder og er i dag 5 år. 

Du kan også prøve at skjule det i en ske yoghurt. Også bede ham drikke et glas mælk, saft, juice. Bare han får det ned. Problemet er, at selvom der står neutral på, så er der stadig en lille bismag af citrus. 

Anmeld Citér

15. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Når han er så gammel ville jeg bare forklare ham at det skal han for at hans mave bliver bedre , thats it. Han er 4 år, så det burde han godt kunne forstå

Anmeld Citér

16. september 2020

Maricella

Profilbillede for Maricella

Der er kommet et nyt præperat der hedder dulcosoft. Det smager ikke af noget, og det virker på samme måde som movicol. Snak med lægen om at skifte. Det blev vores redning. Vi havde prøvet ALT, og det eneste der virkede bare halvdelen af gangene var at opløse movicol i en juicebrik (appelsen) og få det ned med sugerør, men selv der kunne den der klamme salte smag fornemmes. Dulcosoft er fuldstændig smagsneutralt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.