Anonym skriver:
Jeg startede på job efter barsel i slut juni. Jeg er lærer og startede på en mindre afdeling af den store skole jeg var på før. Jeg havde glædet mig og var fuld af energi, motivation og gejst.
Men... Jeg er så ked af at være det nye sted. Der er så meget der virkelig ikke fungerer, det føles som om alt sejler. Skoleårets start er altid lidt hård, men jeg har aldrig haft det sådan her før. Jeg føler mig allerede presset, rigtig meget forberedelsestid går med at slukke brande der opstår konstant. Jeg er så træt og udkørt allerede efter 4 uger, hvoraf børnene kun har været der i 3.
Jeg kæmper med samvittigheden, for jeg ved godt at jeg ikke skal blive der. Men stopper jeg nu så oplever børnene endnu en voksen der bare forsvinder (mange før mig har sagt op og gået ned med stress). Det kan jeg næsten ikke bære... Der er forvejen sat massivt ind med mange tiltag der skal gøre mit arbejde lettere, men intet fungere, det føles bare mere presset fordi til til at planlægge hjælpen ordentligt ikke er der.
Jeg sover dårligt om natten fordi jeg spekulere over hvad jeg skal gøre, mit overskud til min egen familie er virkelig lille, min lunte er kort... Jeg er gået på weekend uden at have nået at forberede mig overhovedet til næste uge, hver der for øvrigt er forældremøde. Jeg er på nedsat tid og har 32 timer om ugen, men den seneste uge har jeg været der 37 - uden at når hvad jeg skulle.
Jeg har aldrig oplevet sådan en situation på et job, og jeg har så svært ved at bede hvor langt jeg skal gå, hvor længe skal jeg se tiden an? Hvem skal jeg snakke med? Vi har ingen TR på den lille afdeling, og jeg er nervøs for at gå til min leder lige nu. Jeg ved hun vil sætte en masse igang, og jeg kan slet ikke overskue det.