Spisetid i skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2020

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Der, hvor jeg er lærer, har alle 25 min til at spise og derefter 30 min pause. Hellere forlænge dagen med 10-15 min og have mætte og 'luftede børn'. Plus at jeg også kun ville have et kvarter, hvis jeg skulle have en evt gårdvagt udenfor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2020

FruStolpe

Hos os har de 40 i alt til frokost og leg. Hvordan de fordeler det ved jeg ærligt talt ikke.  

Men der er ingen af mine børn der herhjemme er 15 minutter om at spise, så jeg tænker at 15 minutter er fint. Jeg har i hvert fald tomme madkasser med  hjem. 

Måske der kan findes en forklaring i hvor meget de snakker og hygger i stedet for at spise 

Anmeld Citér

25. august 2020

Strain

Mine børn i 0. og 1.klasse har 5 minutter spisepause til 10-mad og 10 minutter til frokost inden de bliver smidt ud af klassen og skal være udenfor.

De får slet ikke spist, trods at deres mad er klap-sammen mader og let frugt/grønt at gnave af. Jeg er begyndt ar give dem hjemmelavet smoothie med havregryn i med, for den kan de drikke på kort tid og så mætter dem en del. Så gør det ikke så meget at de kun når en halv rugbrødsmad og en håndfuld frugt/grønt ved siden af

Anmeld Citér

25. august 2020

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Hvor lang tid har jeres børn til at spise frokost i skolen, før de bliver sendt uden for til frikvarter? Det er gået op for mig, at mit barn i 1. klasse har et kvarter. Så bliver de sendt udenfor til frikvarter bagefter. Jeg synes, det virker af lidt, men er det virkelig bare den tid, de har? 

Min i 2 klasse starter med madpakker Ca 15 min før frikvarteret, og underviser bliver i klassen til 15 inde i frikvarteret altse spiser en lærer med børnene i 30 min. Derefter skal børnene ud resten af tiden. Hvor børnene gerne må spise ude.